نوشته شده توسط : حسن الیاسی

قفل مقابل برقی الکتروپیک بر روی انواع درها قابل نصب است.

آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه می توانید درب ورودی آپارتمان را مانند درب پاسیو فلزی مدیریت کنید؟ آیا شما از آن دسته کاربرانی هستید که نمی خواهد وقتی مشتری به محل کار شما می آید از پشت میز خود بیدار شود و در را باز کند؟ به نظر شما بهترین راه برای کنترل درب اتاق شما چیست؟

قفل لادری الکتروپیک در جلو بهترین وسیله برای قرار دادن درب ضد سرقت و تمام درهای آپارتمان است. این قفل دارای آدرس های دیگری در اصناف مختلف از جمله قفل مغزی برقی الکتروپیک ، قفل کنترل و قفل منشی الکتروپیک است و برای محافظت از درب ها و دزدگیرها از راه دور از درب و دفاتر کار می کند. قفل های برقی به دو نوع ایرانی و خارجی تقسیم می شوند. قفل های برقی ایرانی با مارک هایی مانند تابا ، راگبی و الکتروپک و قفل های برقی خارجی با مارک های FF آلمان (افف) و اسپانیا سارو (سارو) در بازار به فروش می رسند. ییل ، ​​دورکاس ، کلم پیچ و o & c در بازار وجود دارد. گفتنی است مارک های خارجی این محصول از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و در صورت تمایل به استفاده از این مارک ها باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قفل لادری الکتروپیک اینجا کلیک کنید

قفل مقابل برقی الکتروپیک چگونه کار می کند؟

قفل جلو برقی یا قفل برقی مغزی که در انگلیسی Strike Lock نامیده می شود ، از یک سیم پیچ و یک قاب فلزی به وسیله دو پیچ به یکدیگر متصل شده است که با چرخاندن این پیچ ها باز و تغییر شکل می یابد. قاب را تنظیم کنید و آن را ببندید تا درب در جهت درست باز شود. این بدان معناست که قفل الکتریکی مغز را می توان به سمت راست تنظیم کرد و به سمت چپ باز کرد. یک زبانه متحرک که از 8 تا 12 ولت AC / dc کار می کند در محفظه قفل سیم پیچ گنجانده شده است. خلاص شوید در این حالت می توان با فشار دادن درب را باز کرد. قفل جلو برقی دارای یک اهرم موقعیت یابی است که می توانید با استفاده از آن عملکرد کمربند منتقل شده را در حالت آزاد یا مداوم تنظیم کنید. اگر این اهرم در حالت رهاسازی مداوم باشد ، دیگر نیازی به استفاده از کنترل از راه دور یا کلید برای فشار آوردن و فشار دادن آن هنگام رسیدن به در ندارید. این حالت زمانی مفید است که خطوط زیادی از این درب عبور کنید و نیازی به کنترل ترافیک نداشته باشید. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

قفل مقابل برقی ایرانی الکتروپیک را بر روی درب آپارتمان نصب کنید

اگر می خواهید قفل درب ورودی برقی را در برابر سرقت نصب کنید ، باید مدلی با اندازه برش قاب بزرگتر انتخاب کنید تا توپی های قفل درب به راحتی درون آن حرکت کند. بنابراین ، به خاطر داشته باشید که قفل برقی در جلو به دو مدل تقسیم می شود. قفل برقی ضد سرقت در و قفل برقی درب های چوبی ، تنها تفاوت در اندازه قطعات روی آنها است. برای نصب ابتدا باید درب قاب را به اندازه یک پرونده قفل برقی با سنباده زدن برش دهید تا پرونده داخل قاب باشد ، سپس قاب را به قاب ببندید. توجه داشته باشید که قسمتهای قاب باید به گونه ای باشد که لبه متحرک قفل برقی فضای کافی برای بازگشت هنگام باز شدن داشته باشد. پس از انجام این مراحل و ایمن سازی قفل برقی جلو ، ابتدا اهرم کنترل را بر روی جعبه رها کرده ، درب را باز کرده و چندین بار آن را ببندید تا از نصب مناسب اطمینان حاصل کنید. سپس اهرم تنظیم را به حالت عادی برگردانید و درب را ببندید.

حالا به قفل ولتاژ وارد کنید و سپس در را فشار دهید تا مطمئن شوید که به درستی کار می کند. اگر پرونده را می شنوید نگران نباشید اما درب آن باز نیست. اگر انتهای کشویی را محکم از زبانه درب فشار دهید ، قفل برقی معمولاً درست کار نمی کند. برای حل این مشکل ، می توانید از دو پیچ تنظیم شده روی پرونده استفاده کنید. با شل شدن این پیچ ها می توانید لبه متحرک را به آرامی به عقب بکشید تا هنگام بستن درب لبه تحت فشار زیادی نباشد. سپس پیچ های تنظیم را باز کرده و در را ببندید. قفل برقی جلویی را تکرار کنید تا کار به درستی انجام شود. Klitech اخیراً یک آموزش کامل در وب سایت خود با عنوان "نحوه راه اندازی قفل ضد سرقت برقی" منتشر کرده است که می توانید در Google جستجو کنید.

نتایج نشان داده شده

برای استفاده از قفل برقی درب به نکات زیر توجه کنید:

در کدام قسمت قصد استفاده از مغز الکتریکی را دارید؟ درب ضد سرقت ، چوبی و فلزی؟

چه قفل های برقی را می توانید کنترل کنید؟ ایرانی یا خارجی؟

آیا شما تجربه نصب قفل را دارید یا می خواهید آموزش را ببینید؟



:: برچسب‌ها: قفل مقابل برقی الکتروپیک , قفل لادری الکتروپیک , قفل مغزی برقی الکتروپیک , قفل منشی الکتروپیک ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

از زمان ظهور تلویزیون های تجاری در ایالات متحده در سال 1940 ، تلویزیون محبوبیت روزافزونی پیدا کرده و روش های معروف فروش انواع کالاها ، به ویژه کالاهای مصرفی ، از طریق تبلیغات تلویزیونی رواج یافته است. قیمت تبلیغات در ابتدا توسط نلسون استاندارد تعیین شده بود.
برنامه ای تعیین کنید
برنامه های تلویزیونی که برای عموم پخش می شود می تواند به روش های مختلف ایجاد و تولید شود. بعد از تولید ، گام بعدی فروش محصولات و آوردن آنها به بازارهای جهانی است که این کار را برای جذب مخاطب انجام می دهید. این معمولاً در دو سطح اتفاق می افتد:
"برنامه ضبط شده" یا "پخش زنده" - برنامه ضبط شده برنامه ای است که در آن محصول برنامه هایی را از یک یا چند قسمت از یک زنجیره یا سری از یک ایستگاه یا شبکه تولید می کند که محصول برای آنها پول پرداخت یا مجوز دریافت کرده است برای پخش اما پخش مستقیم برنامه ای است که یک مجموعه است. از محتوای ویدیویی و صوتی ، از جمله چت زنده ، فوتبال زنده ، سمینارها ، کنفرانس ها و EMS. از طریق دوربین بلادرنگ یا از طریق اینترنت به مخاطبین در زمان واقعی یا ماهواره ، بینندگان و شنوندگان ارسال کنید.
"راه اندازی مجدد" یا "تکرار" اصطلاحی است که به طور گسترده برای توصیف استفاده مجدد از نرم افزار استفاده می شود. این شامل توزیع مجدد در کشور تولید کننده یا بین المللی است که تولید کننده ممکن است آن را مدیریت کند یا نکند.
جنبه های اجتماعی
خطرات احتمالی
علاوه بر رشد فرهنگی و تأثیر فرهنگی تلویزیون در جامعه و خانواده ، صدای مذهبی قانونگذاران ، دانشمندان و والدین در مورد کیفیت و تأثیر رسانه ها افزایش یافته است. به عنوان مثال ، در سال 1991 ، دولت سوئد محدودیت های کلی را در تبلیغ کودکان زیر 12 سال اعمال کرد. طبق تحقیقاتی که در دهه های اخیر انجام شده است ، الگوهای فعالیت مغزی در کودکان هنگامی که خشونتی را که کودکان به دلیل خشونت ایجاد می کنند مشاهده می کنند ، همچنان تحت خشونت قرار دارند. در ناحیه ای از مغز آنها (پشت قشر خاکستری) مشاهده می شود که حافظه طولانی مدت را مختل می کند. زمان می برد
در سال 2002 ، برخی منابع گزارش دادند که نتایج مطالعه آنها نشان داد که مشاهده منظم تلویزیون با سایر اعتیاد تفاوتی ندارد و تأثیرات تماشای تلویزیون در برخی از خانواده ها به حدی شدید است که خانواده ها از تماشای تلویزیون امتناع می ورزند. [8]
یک مطالعه جغرافیایی بر روی 1000 نفر (زیر 26 سال) در مناطق مختلف نیوزیلند نشان می دهد که "تماشای تلویزیون در کودکی و بزرگسالی با درجات افت تحصیلی تا 26 سالگی همراه است. به عبارت دیگر ، هر چقدر هم که بچه باشم ، هرچه بیشتر تلویزیون تماشا می کنم ، می خواهم مدرسه را تمام کنم و به دانشگاه بروم.
در ایسلند ، پخش تلویزیونی تا سال 1984 محدود است و پخش تلویزیونی پنجشنبه ها یا کل ماه ژوئن پخش نمی شود.
وی گفت: "علی رغم این تحقیقات ، امروزه بسیاری از متخصصان رسانه چنین تحقیقاتی را به عنوان یك روش معتبر و ارزشمند رد می كنند. برای نمونه ای از این ایده ها ، به مقاله دیوید هاونت مراجعه كنید."
از آنجا که این دستگاه ارتباط جمعی تقریباً اختراع شده است ، هزینه برخی از برنامه ها به روش های مختلف از جمله برنامه های نامناسب ، خطرناک و گمراه کننده هزینه می شود. منتقدانی مانند جین کیلبورن اظهار داشتند که تصاویر تلویزیونی مانند سایر رسانه ها برای دختران جوان مضر است. مفسران دیگر ، مانند Sat Gale ، اذعان داشتند که تبلیغات تلویزیونی در ایالات متحده به طور فزاینده ای بر شادی مردم تأثیر می گذارد و آنها را به خرید کالا و محصولات ترغیب می کند. جورج گربنر نشان داده است که تصاویر تصادفی از جرم ، به ویژه بزهکاری در کودکان ، سندرم جهانی و بیماری را مطرح می کند. در نظرسنجی بین بینندگان تلویزیون ، درصد این جرایم و جنایات بسیار بیشتر از افراد دیگر است.
گرایشهای فنی
تلویزیون در روزهای ابتدایی خود یک رسانه کوتاه مدت محبوب بود. طرفداران برنامه های تلویزیونی منظمی را برنامه ریزی می کنند تا بتوانند برنامه های مورد علاقه خود را طبق برنامه تماشا کنند. اصطلاح "جلسه تلویزیونی" معادل معامله گرانی است که تسهیلات را توصیف می کنند.
با اختراع دستگاه های ضبط و پخش و پخش از جمله دستگاه های ضبط و پخش و DVR ، مشاهده تلویزیون به یک تایمر کاهش یافته است. مشتریان می توانند برنامه ها را یک بار در برنامه خود مشاهده و ذخیره کنند. ارائه دهندگان خدمات تلویزیون همچنین فیلمهای درخواستی را ارائه می دهند ، مجموعه ای از برنامه ها که می توانید در هر زمان تماشا کنید.
شبکه های تلفن همراه و اینترنت می توانند امواج و برنامه های ویدئویی را حمل کنند. در حال حاضر تعداد زیادی تلویزیون اینترنتی وجود دارد که می توانند مستقیماً یا به صورت افسانه بارگیری شوند. تلویزیون های قابل حمل به گونه ای طراحی شده اند که پس از اتمام تلویزیون دیجیتال و انتقال به سیستم های آنالوگ و غلبه بر برخی از مشکلات فنی - به ویژه مواردی که به عمر باتری بستگی دارند ، این جریان ها را تأمین کنند.



:: برچسب‌ها: تلویزیون ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

دیود 1N4001 را همه می شناسند. هر کسی که با الکترونیک آشنا باشد نام این قطعه را شنیده است. دیودهای 1N4001 و دیودهای 1N4007 از یک خانواده هستند. وقتی چندین قطعه در یک خانواده قرار دارند ، به این معنی است که عملکرد آنها فقط در برخی ارزش ها و ویژگی ها مشابه است ، آنها با یکدیگر متفاوت هستند. مثل خانواده انسانی ، همه مثل هم هستند ، اما یکی پول بیشتری دارد ، دیگری پول بیشتری ، دیگری رفتار خوب و دیگری رفتار بد. در مورد لوازم الکترونیکی مصرفی نیز همین طور است.
رفتاری مشابه ، اما با قدرت و سرعت کمتر ، بیشتر. شکل ظاهری و قوانین دیودها 1N4001 مشخصات دیودهای 1N4001 تا 1N4007: همان اثر اتصال نوار نافذ با آزاد کردن اتم گیرنده با بلورهای دهنده ناخالص به نام نیمه هادی ها برای تشکیل مناطق انتقال نیرو P یا N جریان کم قدرت انتقال و افت ولتاژ DC ولتاژ جریان قوی تا 30 آمپر جریان معکوس جریان حداکثر نشت rox تقریباً 0.3 گرم وزن ابعاد و ابعاد یکسو کننده دیود 1N4007 با دیود 1N4001 تا 1N4007 دیود بیشتر دیودهای سری 1N4000 برای مدارهای همگن استفاده می شود . مدار یکسوساز ، مداری است که جریان متناوب یا جریان متناوب را به جریان مستقیم یا جریان مستقیم تبدیل می کند. نقش دیود در مدار یکسوساز انتقال نیم موج از کل موج قدرت است. همانطور که می دانید ، شکل موج AC یک موج سینوسی است ، یعنی. از صفر شروع می شود و به اوج موج می رسد ، سپس به صفر باز می گردد و به اوج منفی می رسد. کاری که دیود انجام می دهد این است که نیمی از شکل موج مثبت یا منفی را رد می کند و مسیر نیمه دیگر را می بندد.
در واقع ، شکل سینوسی از دیود پیروی می کند. شکل موج سینوسی توسط دیود اصلاح می شود. با قرار دادن دو یا چهار دیود 1N4001 ، به یک پل یکسو کننده یا یک موج کامل می رسیم. با قرار دادن خازن با ظرفیت محاسبه شده ، شکل موج را مطابق آنچه در شکل زیر می بینید ، تشکیل می دهد. این شکل همان سیگنال صاف و یکنواختی است که برای کاربر ارسال می شود. تحریف مختصری که به صورت موج مشاهده می کنید ، موج نامیده می شود و غالباً بسیار کوچک است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. اساس این کار شکل موج موج است که همان سیگنال DC را به عنوان بار و تخلیه خازن تولید می کند. به این ترتیب در نیمی از موج مثبت شارژ می شود و در نیمی از موج منفی تخلیه می شود. اما به دلیل زمان ثابت ، خازن برای مدتی شارژ و تخلیه می شود.
به زبان ساده تر ، اگر خوب دقت کنید ، می بینید که خازن باید شارژ شود تا زمانی که لازم است شارژ شود و برای تخلیه آن باید شارژ شود. بنابراین ما یک موج نسبتاً صاف را تشکیل می دهیم. خازن کامل موج یکسو کننده موج با دیودهای 1N4001 تا 1N4007 استفاده از دیود نیمه موج کافی است اما برای استفاده در مدار کافی نیست و جهت مثبت و منفی باید خنثی شود.
ما از همه امواج استفاده می کنیم. دیودهای استفاده شده در شکل زیر 1N4001 تا 1N4007 است. در این حالت در مدار مثبت سیگنال از دیود 1N4001 عبور می کند و پس از عبور از مقاومت بار بسته می شود یا خاتمه می یابد (بار از دیود دیگر به ترانسفورماتور برمی گردد) (همان مدار منفی است).
دیود 1N4001 تا 1N4007 مقادیر مجاز و مشخصات الکتریکی در جدول مشخصات دیود 52 SAN C 1N4001 تا 1N4007 توضیحات مشخصات الکتریکی دیود 1N4007-1N4001 دیود آسیب نخواهد دید ولتاژ سد: DC حداکثر. ولتاژ DC معکوس که به نیمه هادی آسیب نرساند. تکرار: حداکثر جریانی که دیود فقط یک بار در فواصل کوتاه می تواند مقاومت کند. در صورت انحراف معکوس ، می توان از دیود استفاده کرد و نقطه اتصال دیود را نمی توان از بین برد. هنگام استفاده از ولتاژ مجاز از طریق دیود عبور می کند.



:: برچسب‌ها: دیود ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

چرا باتری 12v 23a از دو ماده مختلف ساخته شده است؟

نکته اساسی در تبدیل باتری استفاده از دو فلز مختلف برای قطعات ترمینال است. یکی الکترود و فلز را تولید می کند و دیگری آن را دریافت می کند. در نتیجه ، الکترون ایجاد شده به سمت فلزی که می خواهد دریافت کند حرکت می کند ، که منجر به تولید نیرو می شود. حال اگر این دو فلز فقط الکترون تولید کنند و هیچ فلزی برای دریافت وجود ندارد ، هیچ حرکتی یا نیرویی حاصل نمی شود. اگر هر دو الکترود از یک ماده ساخته شده باشند ، هیچ نیرویی تولید نمی شود. باتری ریموتی 12v 23a نوع خاصی از باطری ریموت است.

برای درک این موضوع باید تاریخچه برق را از سال 1792 بررسی کنیم. دقیقاً وقتی لوئیچی گالوانی (یک دانشمند ایتالیایی) فهمید که با کمک کمی پا قورباغه می تواند برق تولید کند.

گالوانی قورباغه مرده ای را دید که دو فلز مختلف در پایش گیر کرده است و برای نجات خود پاهای خود را تکان می داد و باعث می شود الکترون ها به سمت فلز دیگر حرکت کنند. در حقیقت بدن قورباغه به عنوان الکترولیت عمل می کند و برق را از یک طرف به طرف دیگر هدایت می کند. مهم نیست که قورباغه مرده یا زنده باشد ، نکته مهم این است که پناهگاه گالوانیک باید از دو فلز مختلف برای تولید برق ، یک لیمو یا یک گلدان پر از مواد شیمیایی مناسب استفاده کند. پس از مدتی هموطنانش با نام های ولتا و اسکندر نیز این موضوع را کشف کردند و فعالیت های خود را در زمینه تولید برق ادامه دادند. معمولا در اکثر ریموت ها از باطری 23a استفاده می شود.

باتری چگونه کار می کند؟

ما به شما نشان می دهیم که چگونه باتری با یک آزمایش ساده کار می کند. ما می خواهیم با استفاده از یک قطعه سیم ، باتری و یک لامپ یک مدار ساده ایجاد کنیم ، برای این کار باید انتهای لامپ را که یک فلز است تا یک طرف باتری بچسبانیم ، ابتدا سیم را به انتهای دیگر باتری و انتهای آن قسمت چسب بزنید. چراغ فلزی را روشن کنید ، خواهید دید که لامپ روشن است. دلیل روشن کردن لامپ ، حرکت الکترون ها از طریق سیم متصل به لامپ و باتری است. برای خرید باطری ریموتی 12v 23a روی آن کلیک کنید.

آند و کاتد

ترمینال مثبت باتری به یک الکترود مثبت سلول وصل می شود که بیشتر داخل باتری است ، این قسمت را کاتد می نامند. محفظه بیرونی (معمولاً از پلاستیک یا فلز ساخته می شود) و انتهای منفی باتری به الکترود منفی سلول وصل می شوند ، این قسمت را آند می نامند. باتری های 12v 23a از کیفیت بالایی برخوردار است.

شما احتمالاً بعد از گفتن موارد فوق دچار سردرگمی شده اید ، زیرا در مدرسه آموخته ایم که کاتد الکترود منفی نامیده می شود و آند الکترود مثبت نامیده می شود. بله ، آنچه ما در مدرسه آموخته ایم درست است ، اما فقط در مواردی که از آن برای تبدیل مستقیم برق استفاده می شود. از آنجا که باتری انرژی الکتریکی را برعکس تولید برق عادی تولید می کند ، کاتد و آند طبیعی نامیده می شوند. توصیه می شود به جای استفاده از آند کاتد ، از اصطلاحات ترمینال مثبت و منفی استفاده کنید تا از این سردرگمی خودداری کنید. کیفیت باتری 23a را می توان تست نمود.

واکنش شیمیایی

همانطور که گفته شد ، یک ماده شیمیایی به نام الکترولیت بین الکترودهای مثبت و منفی وجود دارد که ممکن است مایع باشد اما در اکثر باتری های معمولی یک پودر خشک است.

هنگامی که کانکتورها به باتری شلیک می شوند و چراغ روشن می شود ، این بدان معنی است که یک واکنش شیمیایی آغاز شده است. یکی از واکنش ها در الکترود منفی است که باعث می شود یون های مثبت در داخل الکترولیت جریان پیدا کنند و یون های منفی به خارج از بدن منتقل می شوند و باعث اشتعال لامپ می شوند. اما یک واکنش دیگر وجود دارد که الکترود مثبت هنگامی اتفاق بیفتد که الکترون حاصل با یونهایی که الکترولیت را ترک می کنند و مدار را کامل می کند ، دوباره جمع شود.

الکترون ها و یون ها در نتیجه واکنش های شیمیایی در باتری جریان می یابند. باتری ها به طور معمول از این روش برای تولید انرژی استفاده می کنند ، اما برخی از باتری ها بسته به نوع الکترود و الکترولیت روش های مختلفی را برای واکنش های شیمیایی انتخاب می کنند. در اینجا انواع مختلفی از باتری ها برای مقایسه و درک بهتر ارائه شده است. امیدواریم از باتری های 12v 23a ریموت کنترل تا کنون راضی بوده باشید.

بتدریج با استفاده مجدد از باتری ، مواد شیمیایی موجود در آن با سایر مواد شیمیایی تغییر می یابد ، تا زمانی که تبدیل تمام مواد اولیه و توانایی تولید انرژی به تدریج کاهش یابد ، ولتاژ به آرامی افت می کند تا دیگر نبش نکند. یا باتری به اصطلاح صاف. اگر باتری نتواند یون های مثبت تولید کند ، به این معنی که مواد شیمیایی موجود در آن از بین می رود ، دیگر نمی تواند از خارج الکترون تولید کند ، بنابراین باتری دیگر نمی تواند انرژی تولید کند.



:: برچسب‌ها: باتری 12v 23a ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

صدای ما را از قرن نوزدهم می شنوید
برخلاف تصور عمومی ، توماس ادیسون مخترع این نوار نبود
نوابغ گمنام
امروزه با ضربه زدن روی کلید ضبط یا دایره قرمز رنگ روی صفحه تلفن همراه خود می توانید به راحتی صدا را ضبط کنید ، اما توسعه آن مدت زمان زیادی طول می کشد. اول اینکه ، اختراع کاست شامل سه نفر است که هرکدام اختراع خاص خود را دارند.
ادراک عمومی
بسیاری از مردم بر این باورند كه توماس ادیسون اولین دیكتافون را اختراع كرد و آن را به جهانیان معرفی كرد. تاریخچه می گوید که ادیسون در سال 1877 دستگاهی به نام گرامافون ساخت که می توانست صدا را ضبط و تولید کند. ادیسون در همان سال اختراع خود را کشف کرد و سالها اعتقاد بر این است که مخترع آمریکایی نوار کاست را اختراع کرده است. با این حال ، دستگاهی که وی ساخت یک مدل ضبط اولیه بود و صداهایی که وی تولید می کرد بی کیفیت بودند. اما گروهی از دانشمندان آمریکایی از آزمایشگاه ملی لارنس برکلی اخیراً نتایج مطالعه ای را منتشر کردند که باورهای مربوط به ضبط را تغییر داد. آنها نتایج تحقیقات خود را در کنفرانس سالانه انجمن ضبط های صوتی در پالو آلتو ، کالیفرنیا ارائه دادند. در بایگانی پاریس ، دانشمندان 10 ثانیه صدای ضبط شده در 9 آوریل 1860 ضبط کردند. این 17 سال قبل از اختراع گرامافون توسط ادیسون بود.
اسکات کیست؟
ادوارد - لئون اسکات دو مارتون ، چاپگر ، کتابفروش و مخترع فرانسوی ، در 25 آوریل 1817 در پاریس متولد شد. اسکات به عنوان چاپگر و کتابفروش کتاب های زیادی زیر کمربند خود داشت و می توانست آنها را بخواند. علاقه وی به فناوری و علم به تدریج درهای دیگری را به روی زندگی گشود. طبق شواهد تاریخی ، اسکات دستگاهی به نام گرامافون اختراع کرد و آن را در 25 مارس 1857 تأیید کرد.
اختراع کاست
بدون شک دانشمندان کشف کرده اند که مخترع اولین رکورد ادوارد-لئون اسکات بوده است. اما باید توجه داشت که دستگاه وی معیوب است و نمی تواند صدایی را که ضبط کرده تولید کند. شاید این مشکل بزرگ مانع پیشرفت کار باشد و شاید دلایل دیگری نیز در این زمینه وجود داشته باشد. شاید اسکات می خواست از آن برای پشتیبان گیری از صدا استفاده کند و پخش کننده خاصی نداشت.
به احتمال زیاد ، ادوارد اسکات اسکات با استفاده از دستگاه خود صداهای زیادی را ضبط کرده است ، اما امروز فقط یک نسخه 10 ثانیه ای در دسترس است. این ضبط شامل یک قطعه کوتاه از موسیقی محبوب فرانسه با عنوان "در پرتو ماه" است. برخی ادعا می كنند كه وی این دستگاه را برای ضبط صدای رئیس جمهور وقت آمریكا آبراهام لینكلن ساخته است. دلیل این بیانیه یافتن نسخه ای از صدای لینکلن در میان صداهایی است که توسط توماس ادیسون گرامافون ضبط شده است. این دستگاه از یک شاخ ساخته شده است که به یک قلم فلزی متصل می شود که امواج صوتی را بر روی ورق های کاغذ سیاه شده از دود چراغ روغن ضبط می کند. دانشمندان با استفاده از قلم مجازی توانسته اند این صدا را به صورت دیجیتالی بازسازی کنند.
برای پیشرفت تلاش کنید
تقریباً در همه جای کره زمین تلاش شده است تا دستگاهی برای ضبط و تولید مثل صدا ساخته شود. الكساندر گراهامبل ، مخترع تلفن ، یكی از افرادی بود كه روی این نوار كار می كرد. الكساندر پاولوف ، دانشمند روسی قرن 19 و 20 نیز به دلیل اختراع دستگاه پخش كاست ، صدا را ضبط و بازتولید كرد. پاولوف در 16 مارس 1855 در روسیه متولد شد ، دستگاه خود را در سال 1895 کشف کرد. امروزه با کمک فن آوری ، صداهای گذشته یکی یکی ضبط می شود. صدای الكساندر گراهام بل در میان آنهاست.
ساختار اساسی
اولین ضبط صوت از یک لوله متصل به قلم فلزی ساخته شده بود که امواج صوتی را بر روی ورق های کاغذ سیاه شده از دود چراغ روغن ضبط می کرد.
تغییر باورها
به تازگی ، تیمی از دانشمندان آمریکایی از آزمایشگاه ملی لارنس برکلی نتایج یک مطالعه را منتشر کرده اند که باعث تغییر در فکر ما درباره ضبط شده است. آنها نتایج تحقیقات خود را در کنفرانس سالانه انجمن ضبط های صوتی در پالو آلتو ، کالیفرنیا ارائه دادند.



:: برچسب‌ها: ضبط صوت ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

تردیدی نیست که یکی از مهمترین اختراعات تاریخ که نقش مهمی در تسهیل زندگی بشر داشت ، اختراع لامپهای رشته ای و تأمین روشنایی به کمک برق بود. همچنین ممکن است فکر کنید که توماس ادیسون ، مخترع معروف آمریکایی ، لامپ رشته ای را اختراع کرده است. اما باید بدانید که او تنها کسی نیست که در پیشرفت این فناوری انقلابی نقش دارد. مجموعه تلاش افراد خلاق و همفکر به ما امکان داد سوئیچ ها را در خانه روشن کرده و فقط با یک فشار ساده کار کنیم و از مزایای آن بهره مند شویم.
امروزه ما انواع لامپ های کم مصرف "LED" با عمر طولانی و بسیار روشن را داریم. لامپ های با تکنولوژی بالا محصول نوآوری مداوم بسیاری از مخترعان در طول قرن گذشته بوده است. اما نقطه شروع همه این فناوری ها به سال 1800 میلادی و اختراع بزرگ الساندرو ولتا برمی گردد. مخترع ایتالیایی با استفاده از دیسک های روی و مس موفق به تولید برق از یک لایه مقوا مرطوب با آب نمک شد و خود را به عنوان یک پیشگام در زمینه باتری های مدرن معرفی کرد.
اندکی پس از آنکه ولتا منبع برق مداوم خود را کشف کرد ، هامفری دیویی شیمی دان انگلیسی با اتصال سلول های متشنج ، اولین لامپ را در جهان اختراع کرد. این اختراع ، ساخته شده در سال 1802 ، نوعی لامپ قوس الکتریکی است که به عنوان قوس نوری بین دو میله کربن شناخته می شود.
لامپ دیویی منبع نوری کامل و پایدار نبود ، زیرا به سرعت خاموش می شد و برای استفاده در خانه یا محل کار به اندازه کافی کارآمد نبود. سپس ، در سال 1840 ، دانشمندی به نام Warren de la Rue یک لامپ کم انرژی را با استفاده از رشته های پلاتین به جای مس طراحی کرد. البته اختراع او یک مشکل بزرگ داشت: قیمت ممنوع پلاتین. این عامل باعث شد که این لامپ موفقیت تجاری چشمگیری نداشته باشد و پس از مدتی فراموش شود. یک دهه بعد ، در سال 1848 ، یک مخترع انگلیسی دیگر ، ویلیام ایالت ، با بهبود تکنولوژی قبلی و تنظیم سایش میله های کربن ، عمر لامپ های قوس را افزایش داد. البته اختراع میراث با مشکل هزینه های زیاد نیز روبرو است ، به همین دلیل سرمایه گذاری تجاری در آن متوقف شده است.
به موازات تلاش های ایالت ویلیام ، جیمز سوان شیمی دان انگلیسی بر کاهش هزینه و سودآوری فناوری های قبلی تمرکز کرد. تلاش ده ساله وی در سال 1860 منجر به لامپ جدیدی شد که به جای پلاتین از فیبر کربن استفاده می کرد. سوان حق ثبت اختراع خود را در انگلستان ثبت کرد و در سال 1878 حق ثبت اختراع دریافت کرد. در همان سال ، طی یک سخنرانی عمومی ، او به همه نشان داد که چراغش چگونه کار می کند. لامپ ها را در لوله خلا قرار دهید تا در معرض اکسیژن قرار نگیرند و عمر بیشتری داشته باشند. با کمال تعجب ، در حالی که سوان معتقد بود که لامپ او هیچ مشکلی در عملکرد ندارد و نمونه های اولیه آن را ثابت می کنند ، اما در واقع مشکلات زیادی وجود دارد.
توماس ادیسون به عنوان یک مخترع و کارآفرین قوی با سالها تجربه تجارت ، سالهاست که در بازار لامپهای ارزان و کارآمد فعالیت می کند. توجه داشته باشید که مشکل چراغ قو اشیای مورد استفاده است. نکته اصلی برای حل این مشکل استفاده از رشته های نازک با مقاومت الکتریکی بالا بود که حتی در ولتاژ پایین نیز می تواند لامپ را تأمین کند. او چراغ خود را در دسامبر 1879 نشان داد.



:: برچسب‌ها: ادیسون ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

چرا باتری از دو ماده مختلف ساخته شده است؟

نکته اصلی در ساخت باتری استفاده از دو فلز مختلف برای قسمت های انتهایی است. یکی الکترود فلزی را تولید می کند و دیگری آن را دریافت می کند. در نتیجه ، الکترون تولید شده به فلزی که می خواهد دریافت کند حرکت می کند ، که منجر به تولید نیرو می شود. حال اگر هر دو فلز فقط الکترون تولید کنند و فلزی برای پذیرش وجود نداشته باشد ، هیچ حرکتی یا نیرویی حاصل نمی شود. اگر هر دو الکترود از یک ماده ساخته شده باشند ، هیچ نیرویی تولید نمی شود. این نکته در مورد باتری ریموتی کملیون 23a هم استفاده می شود.

برای درک این موضوع ، باید به تاریخچه برق از سال 1792 نگاه کنیم. درست زمانی که لوئیچی گالوانی (دانشمند ایتالیایی) فهمید که با کمی کمک ، پای قورباغه می تواند برق تولید کند.

گالوانی قورباغه مرده ای را دید که دو فلز مختلف در پایش گیر کرده است و برای نجات خود پا را تکان داد و باعث شد الکترون ها به سمت فلز دیگر حرکت کنند. در حقیقت بدن قورباغه به عنوان الکترولیت عمل می کند و برق را از یک طرف به طرف دیگر منتقل می کند. مهم نیست که قورباغه مرده یا زنده باشد ، نکته مهم این است که گیرنده گالوانیک برای تولید برق از یک فلز مختلف استفاده کند ، یک لیمو یا یک گلدان پر از مواد شیمیایی مناسب. پس از مدتی ، هموطنان وی به نام های ولتا و اسکندر نیز فعالیت های خود را در راستای تولید برق درک و ادامه دادند. اگر می خواهید در مورد باتری 12v 23a کملیون بیشتر بدانید روی آن کلیک کنید.

باتری چگونه کار می کند؟

ما به شما نشان می دهیم که چگونه باتری با یک آزمایش ساده کار می کند. ما می خواهیم با استفاده از یک قطعه سیم ، باتری و لامپ یک طرح ساده درست کنیم ، برای این منظور باید انتهای لامپ را که به صورت فلزی است در یک طرف باتری بچسبانیم تا ابتدا سیم را به انتهای دیگر باتری و انتهای قسمت آن چسب بزنیم. یک چراغ فلزی روشن کرد ، خواهید دید که لامپ روشن است. دلیل روشن کردن لامپ ، حرکت الکترون ها از طریق سیم متصل به لامپ و باتری است. در مورد باتری ریموتی 23a کملیون هم به همین منوال ادامه پیدا می کند.

آند و کاتد

ترمینال مثبت باتری به یک الکترود سلولی مثبت متصل شده است که بیشتر در داخل باتری قرار دارد ، این قسمت را کاتد می نامند. محفظه بیرونی (معمولاً پلاستیکی یا فلزی) و ترمینال منفی باتری به الکترود منفی سلول وصل می شوند ، به این قسمت آند گفته می شود.

شما احتمالاً اکنون اشتباه کرده اید که موارد فوق را گفتید ، زیرا در مدرسه آموخته ایم که کاتد الکترود منفی نامیده می شود و آند الکترود مثبت نامیده می شود. بله ، آنچه ما در مدرسه آموخته ایم درست است ، اما فقط در مواردی که از آن برای تبدیل مستقیم برق استفاده می شود. از آنجا که باتری الکتریسیته برعکس تولید انرژی عادی تولید می کند ، کاتد و آند طبیعی نامیده می شوند. توصیه می شود به جای استفاده از آند کاتد ، از اصطلاحات مثبت و منفی استفاده کنید تا از این سردرگمی جلوگیری شود. باتری های کملیون مدل 12v 23a شبیه به همین باطری ها می باشد.

واکنش شیمیایی

همانطور که قبلاً ذکر شد ، بین الکترودهای مثبت و منفی ماده ای شیمیایی به نام الکترولیت است که می تواند مایع باشد اما در اکثر باتری های معمولی یک پودر خشک است.

وقتی لامپ را به باتری وصل می کنید و چراغ روشن می شود ، بدین معنی است که یک واکنش شیمیایی شروع شده است. یکی از واکنش ها به الکترود منفی است ، که باعث می شود یون های مثبت درون الکترولیت جریان پیدا کنند و یون های منفی به خارج از بدن منتقل می شوند و این باعث می شود که لامپ روشن شود. اما واکنش دیگری وجود دارد که الکترود مثبت هنگامی که الکترون حاصل با یونهایی که الکترولیت را ترک می کنند و مدار را خاتمه می بخشند ، بدست آوریم. Accell 12v 23a از کیفیت بالایی برخوردار است.

در اثر واکنش شیمیایی موجود در باتری ، الکترون و یون نشت می کنند. باتری ها به طور معمول از این روش برای تولید انرژی استفاده می کنند ، اما برخی از باتری ها بسته به نوع الکترود و الکترولیت روش های مختلف واکنش شیمیایی را انتخاب می کنند. در اینجا انواع مختلفی از باتری ها برای مقایسه و درک بهتر ارائه شده است. در مورد باتری ریموت درب پارکینگ بیشتر بدانیم.

به تدریج ، با استفاده مکرر از باتری ، مواد شیمیایی موجود در آن با سایر مواد شیمیایی تغییر می کنند ، این امر تا زمانی که تمام مواد اولیه تبدیل نشده و توانایی تولید انرژی به تدریج کاهش می یابد ، ادامه می یابد ولتاژ به آرامی کاهش می یابد تا دیگر ضربان نشود. یا باتری به اصطلاح صاف. اگر باتری نتواند یون های مثبتی تولید کند ، یعنی مواد شیمیایی موجود در آن از بین برود ، دیگر نمی تواند برای خارج از کشور الکترون تولید کند ، بنابراین باتری دیگر قادر به تولید انرژی نخواهد بود.



:: برچسب‌ها: باتری ریموتی کملیون 23a ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

در سال 1927 فررو فرانسوی اولین حضور خود را در تلویزیون انجام داد. [10] در دهه 1930 ، چندین کشور شروع به پخش برنامه کردند. پس از جنگ جهانی دوم تعداد تلویزیون ها به میلیون ها گیرنده افزایش یافت و سرانجام جهانی شد. از آن زمان ، لوازم الکترونیکی کاملاً در تلویزیون ها ادغام شده اند. تلویزیون ها و مانیتورهای ویدئویی جدیدتر نیز از فناوری لامپهای خلا vac بزرگ تکامل یافته اند و در دستگاه های جمع و جورتر مانند لامپ های پلاسما و LED استفاده می شوند. تمایل به دستگاههای با انرژی بیشتر. چنین دیودهایی تابش نور آلی را نشان می دهند که احتمالاً جایگزین فناوری پلاسما و پلاسما می شود.
موقعیت رادار و رادیو
در طول جنگ جهانی دوم ، تلاش های زیادی در زمینه الکترونیک برای شناسایی اهداف و هواپیماهای دشمن انجام شد. این شامل راهنماهای الکترونیکی برای مبتدیان ، پادزهرهای الکترونیکی ، سیستم های راداری اولیه و موارد دیگر است.
الکترونیکی
اجزای الکترونیکی
مقاله اصلی: الکترونیک
در زمینه مهندسی الکترونیک ، مهندسان مدارهایی را طراحی می كنند كه از خصوصیات الكترومغناطیسی اجزای الكتریكی مانند مقاومت ها ، خازن ها ، سلف ها ، دیودها و ترانزیستورها برای دستیابی به توابع خاص استفاده می كنند. [1] گیرنده بی سیم که به همه سیگنال ها اجازه می دهد به جز فیلتر حرکت آهسته ، فقط یک نمونه از این مدارها است. هنگام طراحی مدارهای مجتمع ، مهندسان الکترونیک ابتدا نقشه هایی را طراحی می کنند که اجزای الکتریکی را شناسایی کرده و اتصالات بین آنها را توصیف می کند. سپس مهندسان VLSI نقشه ها را به نقشه هایی تبدیل می کنند که لایه های مختلفی از نیمه هادی های مختلف را برای ساخت مدار ترسیم می کند. [12] کارت ها را می توان با یک برنامه کاربردی به یک جلد تبدیل کرد. اما تنظیمات کوچک انسانی معمولاً برای کاهش فضا و مصرف انرژی مورد نیاز است. پس از اتمام طرح ، می توان آن را به کارخانه ساختمانی ارسال کرد.
میکروالکترونیک
صنعت الکترونیک میکرو یکی از پردرآمدترین صنایع الکترونیک در جهان است. در سال 2008 ، صنعت و خدمات 10.7٪ از تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می دهند. کشورهایی مانند ایالات متحده فناوری الکترونیکی سطح پایین خود را برای حفظ حرکت خود به کشورهای دیگر منتقل کرده اند. [13] وی در رشته فناوری اطلاعات فارغ التحصیل شد.
صنعت الکترونیک در ایران [ویرایش]
آزمایشگاه های بل در سال 1304 در ایالات متحده تأسیس شد.
در حالی که کشورهایی مانند ایالات متحده سالانه میلیاردها دلار از این صنعت درآمد کسب می کنند ، ایران علی رغم داشتن ظرفیت مناسب ، در انجام این کار کوتاهی کرده است. [13] رشد صنعتی کشور نیاز به زیرساخت های لازم در این صنعت دارد. [15] این نیز یکی از مهمترین زیرساخت های صنعت الکترونیک است. [15] آزمایشگاه های بزرگی مانند آزمایشگاه های بل در کشورهای صنعتی جهان راه اندازی شده اند.
شبکه آزمایشگاهی الکترونیکی ایران [ویرایش]
یکی از پیشنهادات کارشناسان برای توسعه صنعت الکترونیک ایران ایجاد شبکه های آزمایشگاهی است. از جمله موارد ذکر شده در آزمایشگاه های میکرو الکترونیک ایران موارد زیر است: [15]
مشکلات سخت افزاری
عدم عدالت منطقه ای
ناسازگاری و زنجیره تأمین سخت افزار ناقص
هیچ زیرساختی برای دستگاه مورد نیاز نیست
هنگام خرید تجهیزات اتصال وجود دارد
کلاهبرداری علیه شرکت های وارد کننده بدون ضمانت
بد نوشتن
پیوند خرید را به اشتراک نگذارید
همچنین ، مشکلات مربوط به آزمایشگاه به شرح زیر است:
مشکلات مدیریتی
سیستم نگهداری ضعیف
عدم درک صحیح از بودجه نگهداری
کمبود دوره برای بهبود توانایی اصلاح طلبان
هیچ نمونه بدی از تعمیرات وجود ندارد
از ویژگیهای اضافی دستگاه استفاده نکنید
عدم خدمت به مردم
هزینه بالای خدمات ، برخورد نامناسب با کارمندان و تأخیر در اجرا
کمبود خدمات مناسب برای دانشجویان خارج از دانشکده
قوانین مالی بر آزمایشگاه ها و مشوق های کافی برای ارائه خدمات مطلوب حاکم است
فرهنگ سازمانی که آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی را مدیریت می کند
کالیبراسیون ضعیف و دقت پایین سرویس
نداشتن استاندارد
عدم درک صحیح از موقعیت دستیاران آزمایشگاه
آموزش تکنسین های خارج از کشور
شما با برخی از تجهیزات جدید آشنا نیستید
عدم علاقه به یک تجربه خاموش
سیستم بودجه ضعیف کارگران آزمایشگاه
مشکلات زیست محیطی
تجهیزات با تقاضای زیاد و مواد اولیه در یک مکان یا مکان دیگر استفاده نمی شود
کمبود بودجه برای خرید دستگاه
هیچ تفاوتی بین آزمایشگاه های کارآمد و ناکارآمد وجود ندارد
مسائل مربوط به ساخت و ساز [ویرایش]
تست آزمایشگاهی
هزینه اولیه ساخت دستگاه را با مشتری مجازی پس انداز کنید
مدیریت ضعیف دانش بین آزمایشگاه ها
برای انتقال تجربه از اصلاح طلبان
ریشه عدم علاقه برخی از اساتید به کارهای آزمایشگاهی عملی
لیسانس مهندسی الکترونیک
دوره های مهندسی الکترونیک در ایران شامل "دوره های عمومی" ، "دوره های اصلی" ، "دوره های اصلی" و "دوره های تخصصی" است. به عنوان مثال ، لیست دروس ارائه شده و همچنین شرح برخی از آنها را در مهندسی برق مشاهده کنید



:: برچسب‌ها: الکترونیک ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

کشف اولین صدای ضبط شده در تاریخ / ادیسون ضبط کننده صدا را اختراع نمی کند!

گروهی از محققان آمریکایی صدای ضبط شده را در بایگانی در پاریس کشف کردند که 17 سال قبل از اختراع ضبط کننده صدا (فنوگراف) توسط ادیسون ضبط شده بود.

طبق آژانس خبری سریع ، برای دهه ها تصور می شود که اولین صدای ضبط شده انسان صدای توماس ادیسون است که 30 سال پس از ظهور تلگراف با کمک اولین ضبط کننده صدا در تاریخ (فنوگرافی) آن را در 21 نوامبر 1877 ضبط کرد.

در حقیقت ، زمانی اعتقاد بر این بود که اولین فنوگرافی در تاریخ توسط ادیسون اختراع شده است ، اما اکنون گروهی از دانشمندان آمریکایی از آزمایشگاه ملی لارنس برکلی ، که یافته های خود را در کنفرانس سالانه انجمن مجموعه های صوتی در پالو آلتو ، کالیفرنیا ارائه دادند ، بایگانی در پاریس 10 ثانیه ضبط صدا را ضبط کرد 1860

این صدای ضبط شده گزیده ای کوتاه از یک آهنگ محبوب فرانسوی به نام "به سوی ماه" (Au Clair de la Lune) را با دستگاهی پخش می کند که فقط می توانست یک صدا را ضبط کند و قادر به پخش آن نیست. بود. "Panwraphy" ساخته ادیسون که 17 سال بعد اختراع شد ، توانایی پخش صدا را داشت.

به گزارش نیویورک تایمز ، ضبط 10 ثانیه ای که کتاب های تاریخ را تغییر می دهد توسط ادوارد-لئون اسکات دو مارتین ویل است. دستگاه تولید شده توسط این مخترع از شیپوری متصل به قلم فلزی ساخته شده و این قلم امواج صوتی را روی ورق های کاغذ سیاه شده حک می کند و چراغ روغن را دود می کند.

با این حال ، این دستگاه توانایی کپی و پخش صدا را ندارد ، شاید به این دلیل که اسکات فکر می کرد گرامافون او فقط باید به عنوان یک سیستم بایگانی عمل کند.

این دانشمندان آمریکایی توانستند صدای دیجیتال را با کمک قلم مجازی تولید کنند.



:: برچسب‌ها: ضبط صوت ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

درب بازکن سیم کارتی اسمارت سیموت بتا

خازن یک دستگاه الکترونیکی غیر فعال با دو پایه است

برای ذخیره انرژی (یا به عبارت دیگر ولتاژ) و

در دایره ها با حرف C مشخص می شود.

خازن ها از دو صفحه رسانا تشکیل شده اند که یک لایه عایق بین آنها وجود دارد

در نتیجه اعمال ولتاژ به آنها ، یک میدان کوچک در داخل آن ایجاد می شود و باعث ذخیره شدن بار الکتریکی می شود.

خازن ها انواع مختلفی دارند که هرکدام دی الکتریک یا دی الکتریک داخلی متفاوتی دارند.

واحد اندازه گیری خازن فاراد است و توسط F نشان داده می شود.

از نماد زیر برای نمایش خازن ها در مدارهای الکترونیکی استفاده می شود. از خازن در اسمارت سیموت بتا هم استفاده های زیادی می شود.

3. سلف

اندوکتانس یک جز electronic الکترونیکی غیرفعال است که معمولاً دو پایه دارد

به عنوان پیچ ، سیم پیچ ، یا تحریک کننده نیز شناخته می شود.

سیم پیچ ها معمولاً از یک هسته مرکزی و مقدار مشخصی از سیم دور سیم پیچیده شده اند.

حرف L برای نشان دادن یک سلف در مدارها استفاده می شود.

وقتی جریان از سیم پیچ عبور می کند ، یک میدان الکترومغناطیسی در آن القا می شود و از تغییر ناگهانی جریان جلوگیری می کند.

واحد اندازه گیری همان هنری است و توسط H نشان داده می شود.

از نماد زیر برای نمایش یک سلف در مدارهای الکترونیکی استفاده می شود. از سلف در ماژول درب بازکن سیم کارتی اسمارت سیموت بتا هم استفاده شده است.

4. ترانزیستور

ترانزیستور یکی از مهمترین و کاربردی ترین قطعات الکترونیکی است

برای تقویت یا جدا کردن و هدایت سیگنال های الکترونیکی استفاده می شود.

ترانزیستورها از یک پیوند نیمه هادی ویژه تشکیل شده اند که به عنوان اتصال PN شناخته می شود

بر اساس ویژگی های این پیوندها به طبقات مختلف تقسیم می شوند

دو کلاس کلی BJT (ترانزیستور اتصال دو قطبی) و FET (ترانزیستور اثر میدان) است.

ترانزیستور سه پایه ای است که پایه ، جمع کننده و ساطع کننده آن نامیده می شود.

از نماد زیر برای نمایش ترانزیستور در مدارهای الکترونیکی استفاده می شود. کاربرد ترانزیستور در ماژول سیم کارت خور بتا هم می باشد.

5. دیود

دیود یک قطعه الکترونیکی دو پین است که مانند ترانزیستور از نیمه هادی ها تشکیل شده است.

این جز component برای اصلاح جریان در مدار به دلیل استفاده می شود

بسته به شرایط ، یک اتصال نیمه هادی درون آن جریان را در یک جهت عبور می دهد و

مقاومت معادل تقریباً صفر است و از طرف دیگر مقاومت معادل بی نهایت دارد و اجازه عبور جریان را نمی دهد. دیود در درب بازکن سیم کارتی دو کانال بتا هم به کار می رود.

ساختار دیود و انواع مهم

پایه های دیود با کاتد (انتهای منفی) و آند (انتهای مثبت) مشخص شده اند.

از نماد زیر برای نمایش دیودها در مدارهای الکترونیکی استفاده می شود.

6. رله

از رله برای جداسازی و هدایت جریان و

از طرف دیگر ، رله ها توانایی این را دارند

یک جریان خروجی قوی تر از جریان ورودی بسازید ، بنابراین نوعی تقویت کننده و

معمولاً برای تبدیل جریان از یک مدار دیجیتال به یک مدار آنالوگ استفاده می شود.

از نماد زیر برای نمایش این جز component در مدارهای الکترونیکی استفاده می شود. یکی از کاربردهای رله در قفل درب سیم کارتی بتا می باشد.

7. برگزار کننده

رگولاتورها اجزایی هستند که برای تثبیت ولتاژ در مدار و

اگر ولتاژی را با نوسان و نویز به ورودی آن ارائه دهیم ، ولتاژ DC کاملاً در خروجی ثابت می شود.

تنظیم کننده ها از نوع خطی و غیرخطی هستند و به دلیل اتلاف انرژی ، مدل های خطی معمولاً کارایی کمتری دارند.

از نماد زیر برای نمایش تنظیم کننده در مدارهای الکترونیکی استفاده می شود.

8. کلید (کلید)

یکی از رایج ترین اجزا سوئیچ است

از مدارها برای قطع جریان و اتصال آن به یک شاخه استفاده می شود.

سوئیچ ها انواع مختلفی دارند. مکانیکی و اتوماتیک.

مدلهای مکانیکی بصورت دستی کنترل می شوند و برای مدلهای اتوماتیک فرمانهای مختلف حسگر وجود دارد.

از نماد زیر برای نمایش کلید در مدارهای الکترونیکی استفاده می شود. درب بازکن سیم کارتی اسمارت سیموت بتا را از این قسمت ببینید.

9. یک سنسور

سنسورها قطعات الکترونیکی بسیار مفیدی هستند

ویژگی های محیطی مانند دما ، نور ، رطوبت و .... تبدیل به پارامترهای الکترونیکی قابل اندازه گیری مانند جریان ، ولتاژ و مقاومت.

انواع سنسورهای الکترونیکی

10. سوپاپ ها

فیوزها از اجزای محافظ مدارها هستند

برای محافظت از قطعات از جریان و جریان زیاد جلوگیری می کند

اگر جریان بیش از حد مجاز برای این بخش باشد ، آنها واکنش نشان می دهند و

با توجه به مدل ، این واکنش ها به طبقات مختلف تقسیم می شوند.

از نماد زیر برای نمایش فیوزها در مدارها استفاده می شود.



:: برچسب‌ها: سیموت بتا , درب بازکن سیم کارتی , درب بازکن دو رله سیم کارت خور بتا , ماژول سیم کارتی بتا ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

با توسعه علم الکترونیکی و نوسازی مدارهای الکترونیکی ، پروژه ها بر استفاده از SMD و م componentsلفه های دقیق تمرکز می کنند.
آیا تاکنون با SMD Electronics کار کرده اید؟
هنگام تماشای این ویدئو ، نحوه کار این قطعات ، نحوه استفاده و تفاوت آنها با قسمتهای عمیق تر خواهید آموخت.
1- آگاهی از اجزای SMD (بخشی از بسته BEE)
2. انواع قطعات بر اساس ظاهر
1. لغو
2. سرویس هواشناسی
* قطعات DIP (پین های دو ردیف) درون صفحه قرار می گیرند و از زیر جوش می خورند.
استفاده از این قطعات بسیار آسان است
می تواند برای آزمایش ها و آزمایش های ساده مورد استفاده قرار گیرد.
تمام کاری که شما باید انجام دهید بستن مدار مورد نیاز در برد است.
اجزای SMD (سخت افزار نصب سطح) بر روی سطح PCB قرار می گیرند
آنها از سطح جوش داده می شوند.
در طراحی تابلو از بالش استفاده می شود ، به جای اینکه سوراخ ها را سوراخ کنید ، از اجزای SMD استفاده می شود.
یک تفاوت بین SMD و بخشهای عمیق نحوه آزمایش آنها با بخش است
در اجزای SMD راهی برای آزمایش قطعه وجود ندارد ، شما باید یک طراحی کامل ایجاد کنید ، مدار جوشکاری را چاپ کنید و سپس آزمایش عمومی را انجام دهید.
3- دلیل استفاده از اجزای SMD
1. قطعات کوچک
2. در صفحه هیچ حفره ای وجود ندارد و امکان استفاده از آن در هر دو طرف وجود ندارد
4- بین بخشهای DIP و SMD یکی را انتخاب کنید
1. قیمت هر قطعه
2. موجودی قطعات یدکی در بازار ایران
3. مصرف انرژی و جریان قابل قبول برای هر قسمت
اجزای DIP معمولاً قدرت بیشتری دارند.
4- اختلاف ولتاژ بین دو انتهای قطعه
استفاده از قطعات ولتاژ پایین (220 ولت) باعث ایجاد جرقه الکتریکی (قوس) در داخل قطعه می شود.
به عنوان مثال ، در رگولاتور 3 پایه نزدیک به هم و یک نقطه تماس داریم که احتمالاً در مقیاس کوچک شعله ور می شوند.
به همین دلیل ، در ساختار SMD ، سر میانی که به رادیاتور متصل است ، در داخل بریده می شود.
از تولید این جرقه برقی جلوگیری کنید.
5- اندازه قطعات SMD
1. اندازه های بسیار کوچک 0402 و 0603 را نمی توان با دست مونتاژ کرد.
2. کوچکترین اندازه موجود در مفاصل 805 نام دارد.
3. اندازه کمی بزرگتر برای مواردی به نام 1206 وجود دارد.
4- ابعاد طولی 1206 است ، اما با عرض وسیع تر ، نوع 1210 کاربرد خاصی دارد.
این مطالعات براساس اندازه بخش SMD انجام شده است
هیچ ارتباطی به ظاهر آهنگ ندارد.
به خاطر داشته باشید که یک مهندس الکترونیک برای به خاطر سپردن اسامی مشترک مهم است.
به یاد داشته باشید که این تاثیری در نامگذاری قطعات با قطر ندارد.
6- سینک ظرفشویی چیست؟
بعضی از قطعات مانند تنظیم کننده ها گرمای زیادی تولید می کنند
بخشی که برای انتقال گرما مجهز به صفحه آلومینیوم است از بین می رود
این صفحه به عنوان رادیاتور شناخته می شود.
گاهی اوقات اتصال قطعه به رادیاتور بزرگ توسط پیچ و مهره ها برای استفاده از صفحات بزرگتر استفاده می شود.
ما برای پر کردن شکاف بین این دو قطعه از چسب سیلیکون و خمیر استفاده می کنیم.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کار این قطعه ، به مقاله رادیاتور مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: قطعات الکترونیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

دو نوع ولت متر دیجیتال
ولت متر وسیله ای است که برای اندازه گیری اختلاف پتانسیل الکتریکی بین دو سر مدار الکتریکی استفاده می شود. استرس ها بسته به کاربردشان اشکال مختلفی دارند. این دستگاه های نصب شده در مقیاس برای کنترل ژنراتورها و سایر دستگاه ها استفاده می شوند. مدل های ولتاژ قابل حمل اغلب برای اندازه گیری جریان و مقاومت نیز مجهز هستند. به آنها مولتی متر گفته می شود.همچنین هر اندازه گیری قابل تبدیل به ولتاژ را می توان به ولت اندازه گیری کرد ، اما ابتدا باید به درستی کالیبره شود که می توان دما ، فشار نامید.
ولتاژ را می توان با مقدار جریان تولید شده در برابر مقاومت اندازه گیری کرد. از این نظر می توان گفت که ولت متر یک تقویت کننده با مقاومت بسیار بالا است. یکی از مواردی که هنگام طراحی ولت متر باید در نظر گرفت این است که جریان تولید شده توسط ولت متر برای اندازه گیری ولتاژ باید با حداقل تداخل در مدار باشد ، بنابراین جریان تولید شده باید بسیار کم باشد. برای این منظور از آمپرمتر یا میکرومتر با مقاومت بالا استفاده کنید.
ولتاژهای آنالوگ
همانطور که در روش عملکرد ولت متر در پاراگراف قبلی ذکر شد ، ولت متر آنالوگ دستگاهی با چرخش در چرخش است که یک دیفیوزر مورد استفاده سری خود را با یک سیم پیچ (قاب) به عنوان ولتاژ اضافه می کند. در واقع ، ولت متر از یک قاب کوچک (سیم پیچ) واقع در یک میدان مغناطیسی قوی استفاده می کند که ولتاژ را اندازه گیری می کند ، قاب را می چرخاند و یک فنر کوچک را فشرده می کند. حساسیت ولتاژ در UN به صورت ولتاژ بیان می شود به عنوان مثال ، ولت متر با حساسیت 1000 اهم به ولتاژ می تواند جریان 1 میلی آمپر را تشخیص دهد اگر حداکثر مقدار ولتاژ اندازه گیری شده توسط یک ولت متر خاص 200 ولت باشد. M می تواند 200000 اهم باشد ، در این حالت می تواند با جریان 1 میلی آمپر در قاب از حالت اصلی خود خارج شود. ولتاژهای بالاتر با تغییر مقاومت ولتاژ داخلی می توانند دامنه اندازه گیری ولتاژ را تغییر دهند.
تنش تنش
ولتاژهای چرخشی فقط می توانند ولتاژ مدارهایی را نشان دهند که جریان مستقیم از آنها جریان دارد. AC در مدار "یکسو کننده جریان" برای خاموش کردن قاب فقط در یک جهت لازم است ، یاد بگیرید AC یک قاب چرخشی وجود دارد که به جای داشتن ولتاژ صفر در یک طرف مقیاس ، در وسط مقیاس یا هرجای دیگر مزیت اگر ولتاژ معکوس شود ، می توان از ولت متر (بدون تعویض سیم قرمز و سیاه) استفاده کرد.



:: برچسب‌ها: ولت متر دیجیتال ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

درهای یک طرفه آپارتمان ها در برابر سرقت
علاوه بر درب سارق ، که برای ورود به بلوک های آپارتمان استفاده می شود ، از درب ضد سرقت با یک بال و نیم نیز برای درب ورودی آپارتمان و درب ورودی دفتر و ساختمانهای تجاری استفاده می شود.
درب های ضد سرقت و درب های ضد سرقت نیمه بال و دو برگی ، به دلیل عرض بیشتر ، باید بیشتر به بستن درب های این نوع توجه شود با افزایش عرض درب ضد سرقت به یک اینچ و نیم بیشتر از 120 سانتی متر ، امنیت درب ضد سرقت به ویژه در برابر نیروهای فشرده سازی که از قفل ضد سرقت مخفی استفاده می کنند ، افزایش می یابد. استفاده از نوارهای فلزی ضخیم از فشار وارد شدن در به سرقت جلوگیری می کند.
ابعاد یک و نیم اینچ درب ضد سرقت
روش هایی وجود دارد که درب را نسبت به اندازه آن در برابر سرقت نیمه بال مقاوم تر می کند. روش های مختلفی برای استفاده از لولا در پشت لولا در دو طرف لولای درب ضد سرقت برای افزایش مقاومت لولا وجود دارد. از طرف دیگر نمی توان از قفل های 14 درب در برابر سرقت های نیمه سرقت استفاده کرد ، اما می توانیم از قفل های 4 سطحه در نیمه بالا و پایین ارسی استفاده کنیم تا مقاومت درب را به 1.5 سرقت مانند درب برسانیم. درب های یک طرفه و کلیه درب های سرقت با توجه به مشخصات فنی درب های ضد سرقت ساخته می شوند.
در این موارد قفل های عقب محور باید به قسمت بالای قاب و پایین قاب به داخل قاب نفوذ کنند. در مقابل درب در برابر سرقت بهتر است از سنگ آستانه ای به جای فلز استفاده کنید تا مقاومت زیر درب در برابر تأثیر مشکل افزایش یابد. اما به طور کلی بهتر است از این نوع درب ها استفاده نشود و از یک درب ضد سرقت تک نشتی به عرض بیش از 120 سانتی متر استفاده شود ساختار داخلی درب ضد سرقت دو برابر بهتر از سایر درب های ضد سرقت در فلز و MDF است و نه تفاوت. ساخت در وجود ندارد. برای جایگزینی درب قدیمی با سرقت درهای نیمه بال یا دو برگی ، باید ابعاد درها را تنظیم کرد تا آسیب کم شود.



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 مهر 1399 | نظرات ()