نوشته شده توسط : حسن الیاسی

همانطور که توسط مطالعات و گزارش های متعدد تحقیقات مشهود است ، هنگامی که ارگانیسم های بیولوژیکی در معرض نور UV در محدوده 200 نانومتر تا 300 نانومتر قرار می گیرند ، توسط DNA ، RNA و پروتئین ها جذب می شوند.

جذب پروتئین ها می تواند منجر به تخریب دیواره های سلولی و مرگ بدن شود. جذب DNA یا RNA (به ویژه از طریق بازهای تیمین) شناخته شده است که رشته های دو رشته DNA یا RNA را از طریق تشکیل دیمرهای تیمین غیرفعال می کند. اگر به اندازه کافی از این دیمرها در DNA تشکیل شود ، روند تکثیر DNA مختل می شود و سلول نمی تواند تکثیر شود.

به طور کلی پذیرفته شده است که کشتن عوامل بیماری زا با نور ماوراlet بنفش ضروری نیست بلکه نور ماوراlet بنفش به اندازه کافی برای جلوگیری از موجودات زنده است. مقدار نور ماورا بنفش مورد نیاز برای جلوگیری از تکرار سفارشات کمتر از مقدار مورد نیاز برای گندزدایی است و هزینه درمان با اشعه ماورا بنفش برای جلوگیری از عفونت مقرون به صرفه است. آنها کاربرد بسیار گسترده ای دارند.

به طور کلی ، باکتری ها تعدادی از مکانیسم های مختلف ترمیم را برای ترمیم این ضایعات فرابنفش ایجاد کرده اند. این مکانیسم ها شامل برگشت مستقیم آسیب ناشی از فوتولیز (فعال سازی عکس) ، تخریب پایه گلیکوزیلاز آسیب دیده به DNA (ترمیم BER) ، تجزیه DNA در نزدیکی آسیب اندونوکلئاز (اندونوکلئاز آسیب UV ، UVDE) یا حذف کامل الیگونوکلئوتیدهای آسیب دیده است. حذف نوکلئوتید ، NER). در نتیجه ، استراتژی ضد عفونی فرابنفش تهیه دوز کافی برای اطمینان از آسیب ندیدن اسید نوکلئیک در حین ترمیم است.



:: برچسب‌ها: لامپ uvc ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

ادیسون پسری بود که در یک ایستگاه قطار محلی کار می کرد. او که در آن زمان به شیمی و آزمایش های علمی بسیار علاقه مند بود ، برخی از مواد شیمیایی آزمایشگاهی خود را به کمد در قطار در اختیار خود منتقل کرد. به دلیل حرکت ناگهانی قطار ، مواد در یکی از چرخش ها روی زمین ریخته و آتش سوزی رخ داد. در بزرگسالی ، ادیسون ادعا کرد که راننده قطار پس از تصادف ، او را به سختی در گوش فرو می برد و باعث می شود شنوایی خود را از دست بدهد. با این حال ، وی بعداً این حادثه را به روشی متفاوت توصیف کرد و ادعا کرد که پس از آتش سوزی ، هنگامی که می خواستند او را از صحنه دور نگه دارند ، او را از گوشه و کنار خود بیرون آوردند و این منجر به کم شنوایی وی شد. واقعیت این است که جدا از دشواری اثبات چنین رویدادی ، حتی با فرض صحت این واقعیت ، تصور اینکه این موارد باعث شنوایی شدید و دائمی ادیسون شده ، بسیار دشوار است. بسیاری معتقدند که ادیسون تمایل به خلق شخصیتی از خود داشت که خود را وقف علم کرد ، به همین دلیل است که بعداً داستانهایی را گفت.

جنگ جریان!
وقتی رقابت بین این دو نابغه ، ادیسون و تسلا به مکانهای خطرناکی می رسد. نیکولا تسلا ، اهل صرب ، به زودی در سن 26 سالگی در شاخه پاریس از مجموعه ادیسون کار پیدا کرد. دو سال بعد ، در سال 1884 ، او به ایالات متحده رفت و در آنجا به کار خود با ادیسون ادامه داد و زیر نظر مستقیم وی فعالیت کرد. اما پس از حدود هشت ماه ، تسلا تصمیم به ترک مجموعه ادیسون گرفت. تسلا در خاطرات خود ادعا می کند که ادیسون به او قول یک جایزه بزرگ (معادل 12 میلیون دلار با نرخ امروز) داده و گفته است که اگر کاری انجام دهد ، این جایزه را دریافت می کند.

اما وقتی تسلا کار پیدا کرد ، ادیسون تعهد خود را پس گرفت و گفت این فقط یک شوخی است و او باید به شوخ طبعی آمریکایی ها پی برد! البته هیچ مدرکی وجود ندارد که این ادعا به غیر از خاطرات تسلا صادق باشد ، اما تسلا سرانجام تنها هشت ماه پس از شروع کار در ایالات متحده ، با ادیسون جدا شد ، اما جدایی پایان روابط آنها نبود. ادیسون در مجموعه و محصولات خود از DC Current Compensation استفاده کرد. اما تسلا ایده دیگری داشت. سه سال پس از جدایی از مجموعه ادیسون ، تسلا با ایده قدرت AC به وجود آمد. در جریان مستقیم ، ولتاژ معمولاً کم است و محدودیت های زیادی در انتقال برق وجود دارد. ایده تسلا این مضرات را نداشت ، اما به عقیده ادیسون یک نقطه ضعف بیشتر بود؛ این ایده چالش بزرگی برای امپراتوری ادیسون در صنعت برق به وجود آورد.

پرونده سبک ادیسون
ادیسون سوئیت در جریان مستقیم مورد استفاده قرار می گرفت و برای اینکه بازار از دست نرود ، می توانست برتری سیستم خود را نسبت به آنچه تسلا ارائه می داد ، اثبات کند. برای این منظور ، ادیسون یک رویکرد بسیار غیراخلاقی را انتخاب کرد. در سال 1903 او یک فیل را به برق وصل کرد. فیل در اثر شوک الکتریکی درگذشت. مجموعه ادیسون از این رویداد عکس گرفت. با انتشار عکسهای جدید ، ادیسون توانست ایده تسلا را مرعوب کند و از مجموعه خود برای مدتی محافظت کند ، اما به دلیل برتری غیرقابل انکار قدرت AC ، این سیستم به آرامی جایگاه خود را در صنعت برق پیدا کرد. انحصار سری ادیسون شکسته شد.

آیا نامه معروف ادیسون به مادرش داستانی است؟
شاید این داستان را شنیده باشید: "معلم ادیسون نامه ای نوشت و به او تحویل داد ؛ ادیسون به خانه آمد و یادداشتی به مادرش داد. او گفت معلم من آن را به من داد و از من خواست که فقط مادرت را بخوانم." فرزند شما نبوغ است و این مدرسه برای او خیلی کوچک است ، بنابراین مواظب او باشید ، "مادر با اشک در چشمانش گریه کرد. سالها گذشت ، مادرش درگذشت ؛ یک روز ادیسون خاطرات خود را در کمد بررسی کرد." فرزند شما احمق است. او نوشت ، "ما او را به فردا به مدرسه نمی فرستیم ، اما آیا این داستان صحیح است؟"

ترکیبی از واقعیت و خیال
این داستان یکی از مواردی است که واقعیت و خیال در هم تنیده است. در حقیقت ، اگرچه بخش هایی از داستان درست است ، مانند مادر ادیسون به جای اینکه به مدرسه برود ، در خانه به او آموزش می داد یا عملکرد ادیسون در مدرسه به خصوص خوب نبود ، داستان معلم او برای نوشتن نامه ، خیال نویسنده است. ناشناس است. داستان توسط خود ادیسون در مصاحبه ای در سال 1907 روایت می شود: "روزی شنیدم چیزی که معلم در مورد سرپرست به من گفته است. این کودک درد دارد و نباید در مدرسه نگهداری شود. من به خانه رفتم و ماجرا را به مادرم گفتم. دست من را گرفت و مرا به مدرسه برد ، سپس با عصبانیت به معلم گفت كه او را نمی فهمید كه چه می گوید.گفت او از معلم خود باهوش تر هستم و در مورد آن صحبت كردم. در حقیقت ، مادر من بهترین قهرمانی بود كه كودك می توانست داشته باشد. برای کار به گونه ای که احساس نکند به اشتباه به من اعتماد دارد. "ظاهراً مادر ادیسون تصمیم گرفت مسئولیت آموزش یک دختر را به عهده بگیرد.



:: برچسب‌ها: ادیسون ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

اثر نور و کارآیی

 با مصرف لامپ ، به جای نور مرئی ، گرما ساطع می کند. اثر بصری ، نسبت نور مرئی (موجود در طول موج مرئی) به انرژی وارد شده به لامپ است که در لومن در هر وات (lm / W) محاسبه می شود. حداکثر اثر احتمالی نور 683 لومن بر وات از یک لامپ سبز تک رنگ با طول موج 555 نانومتر حداکثر حساسیت چشم انسان است. برای نور سفید ، حداکثر تأثیر نور 240 لومن در هر وات است. بازده نوری ، نسبت اثر نور به حداکثر مقدار ممکن است ، که عددی بین 0 تا 1 یا درصد بیان می شود. با این حال ، از نور خروجی برای هر دو مقدار استفاده می شود. سایر روابط مرتبط عبارتند از: اثر کل نور و کل راندمان نور ، که کل خروجی نور تقسیم شده با کل توان ورودی است. این روش های مختلفی برای اتلاف انرژی را ممکن می سازد ، بنابراین این مقادیر از خروجی و تأثیر نور استاندارد بیشتر نخواهد بود. اصطلاح "استعداد بینایی" غالباً مورد سوء استفاده قرار می گیرد و ممکن است در عمل به هر یک از این چهار رابطه اشاره شود. در جدول زیر میزان کل تأثیر نور و مقادیر راندمان نوری برای چندین نوع لامپ رشته ای و بسیاری از منابع نور ایده آل نشان داده شده است. نوع بهره وری نوری کلی اثر نور التهابی 40 وات تنگستن 1.9 12.6 التهابی 60 وات تنگستن 2.1 14.5.5 التهابی 100 وات تنگستن 2.6 17.5 شیشه هالوژن 2.3 16 هرتز 5.24 افزایش درجه حرارت التهاب 5.1.35٪ پرتوهای بدن سیاه 4000 کیلومتر 7.0.47.5 اشعه بدن سیاه 7000 منبع نور کامل 14.95K نور سفید کامل 35.5٪ 242.5 تک رنگ منبع نور کامل 1003nm سبز

یک لامپ 100 وات 120 ولت 17.5 لومن در هر وات ، در مقایسه با یک نور سفید ایده آل ایده آل ، که 242.5 لومن در هر وات تولید می کند. متأسفانه ، تا زمانی که رشته تنگستن جامد باشد (کمتر از 3683 درجه کلوین) ، بیشترین نور مادون قرمز را ساطع می کند. دونالد ال. Clipstein توضیح می دهد: "ماده درخشان ایده آل ، نور مرئی بسیار کارآمد را در 6300 درجه سانتیگراد (6600 K) ایجاد می کند." حتی در این دما ، بیشتر نور تولید شده مادون قرمز یا ماوراء بنفش است ، و بازده نوری نظری 95 لومن در هر وات است. " هیچ ماده شناخته شده ای را نمی توان در این دمای ایده آل استفاده کرد ، که بسیار گرمتر از دمای سطح خورشید است. طیف نوری که از منبع نور جسم سیاه ساطع می شود با مشخصات حساسیت چشم انسان مطابقت ندارد ، حداکثر مقدار نور خروجی یک لامپ رشته ای حدود 52 لومن در هر است وات یا همان مقدار نظری نور ساطع شده توسط تنگستن در نقطه جوش آن است.برای همان میزان نور ، یک لامپ رشته ای گرمای بیشتری را انتشار می دهد (و انرژی بیشتری مصرف می کند) نسبت به یک لامپ فلورسنت. در هوای سرد ، این گرما می تواند در سیستم گرمایشی ساختمان در نظر گرفته شود. لامپ های رشته ای هالوژن مؤثرتر هستند ، زیرا آنها به یک لامپ هالوژن 60 واتی اجازه می دهند تا در یک لامپ 100 هکتاری غیر هالوژن از نوع هالوژن ساطع شود. تاج همان نور لامپ غیر هالوژن 60W است اما عمر بیشتری دارد. گزینه های استاندارد که می توان به جای لامپ های رشته ای استفاده کرد:

لامپهای فلورسنت فلورسنت و فشرده

لامپهای تخلیه الکتریکی روشن

دورویی

هیچ یک از این لامپ ها بسته به التهاب ، نور ساطع نمی کنند. این لامپ ها با انتقال الکترون ها از مدار نیرو به مدار بالاتر ، نور تولید می کنند. این مکانیسم خطوط طیفی متراکم تولید می کند ، بنابراین به طیف گسترده ای از طول موج مادون قرمز نامرئی که از التهاب ساطع می شود ، بستگی ندارد ، که این انرژی بی اثر برای روشنایی است. از طریق انتخاب دقیق مدار انتقال الکترون ، می توان از طول موج یک لامپ رشته ای تقلید کرد یا نور سفید را در دمای رنگ مورد نظر تولید کرد. موارد منع مصرف: با توجه به افزایش استفاده از لامپ های رشته ای در مقایسه با گزینه های مقرون به صرفه تر مانند لامپ های رشته ای و رشته ای ، برخی کشورها برای محدود کردن استفاده از لامپ های رشته ای ، قوانین و مقررات وضع کرده اند. برزیل و ونزوئلا در سال 2005 شروع به کنار گذاشتن لامپ ها کردند و برخی از کشورها برنامه هایی برای این کار دارند: ایرلند در سال 2009 ، استرالیا در سال 2010 ، کانادا در سال 2012 و ایالات متحده بین 2012 تا 2014. اکثر این قوانین منع استفاده از این موارد نیست. لامپ ها نسبتاً فروخته می شوند.

تلاش برای بهبود بهره وری

به دلیل قوانینی که ممنوعیت استفاده از این لامپها برای بهبود کارآیی لامپهای صرفه جویی در مصرف انرژی است ، طی سالها تلاشهای بسیاری صورت گرفته است. شرکت مصرف کننده نور الکتریکی جنرال گفت که در حال کار بر روی لامپ رشته ای راندمان بالا (HEI) با راندمان بالا است که انتظار می رود چهار برابر کارآمدتر از لامپ های رشته ای فعلی باشد ، با هدف اصلی تولید 30 لومن در هر وات یا دو برابر بیشتر از این. در سال 2006 ، دیوید کانینگام ، مبتکر روشنایی سرگرمی ، مقالاتی راجع به لامپ با بازتاب مادون قرمز در ایالات متحده نوشت. دانشکده آزمایشگاه ملی انرژی هند در آمریکا لامپهای رشته ای را به جای 5٪ کارآیی 60٪ ارائه می دهد.

در ایران

طبق تصمیم کابینه ، توزیع لامپ های رشته ای از ابتدای سال 2014 در ایران ممنوع خواهد بود. پاسخ: اما حتی پس از گذشت چندین سال از این فرمان ، این لامپ ها به راحتی می توانند خریداری شوند و خرید و فروش این نوع لامپ ها غیرقانونی است.



:: برچسب‌ها: لامپ ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

به بهانه سالگرد درگذشت دانشمند روسی الكساندر پاولوف ؛ مردی که اولین مخترع نوار نبود!

چند روز پیش ، وقتی از خواب بیدار شدم و طبق معمول شروع به خواندن اخبار روزانه کردم ، با یک عنوان جالب روبرو شدم.

"سالگرد مرگ الکساندر پاولوف ، دانشمند روسی که برای اولین بار نوار را اختراع کرد"

از دیدن این عنوان بسیار متعجب شدم زیرا تا همین چند روز پیش فکر می کردم ادیسون دستگاه ضبط را اختراع کرده است ، بنابراین تصمیم گرفتم قبل از خوردن صبحانه در اینترنت جستجو کنم و به نتیجه مستندی برسم. اول از همه ، من به دنبال اطلاعاتی در مورد الكساندر پاولوف بودم زیرا هیچ شناختی از این دانشمند نداشتم و در توضیح مختصر دیدم كه آن را نوشته شده است: الكساندر پاولوف ، دانشمند و مخترع روس ، در 16 مارس 1855 در روسیه متولد شد. پس از فارغ التحصیلی وی در رشته فیزیک به پایان رسید و در آنجا اولین نوار را تدریس و اختراع کرد.

شروع به جستجوی مخترع نوار کردم و وقتی نتیجه را دوباره دیدم فهمیدم داستان کمی پیچیده تر از آن چیزی است که فکر می کردم: نه پاولوف و نه ادیسون اولین مخترع این نوار نبودند.

در حقیقت ، زمانی اعتقاد بر این بود که اولین فنوگرافی در تاریخ توسط ادیسون اختراع شده است ، اما اکنون گروهی از دانشمندان آمریکایی از آزمایشگاه ملی لارنس برکلی یافته های خود را در کنفرانس سالانه انجمن مجموعه های ضبط صدا در پالو آلتو ، کالیفرنیا ارائه دادند. یک بایگانی در پاریس یک ضبط 10 ثانیه ای را ضبط کرد که در 9 آوریل 1860 ضبط شده است. در این ضبط ، گفته می شود که یک قطعه کوتاه از یک آهنگ محبوب فرانسوی با عنوان "در مهتاب" (Au Clair de la Lune) با دستگاهی ضبط شده است که فقط می توانست صدا را ضبط کند و قادر به پخش آن نیست. این ضبط 10 ثانیه ای از کتابهای فرعی تاریخ توسط ادوارد-لئون اسکات دی مارتین ویل است. دستگاه تولید شده توسط این مخترع از پرتوی متصل به قلم فلزی ساخته شده و این قلم امواج صوتی را بر روی ورق های کاغذ سیاه شده از دود چراغ روغن حک می کند. اما این دستگاه توانایی تولید مثل و انتقال را دارد. هیچ صدایی ندارد ، شاید به این دلیل که اسکات فکر می کرد دستگاه گرامافون وی فقط باید به عنوان سیستم بایگانی استفاده شود. این دانشمندان آمریکایی با کمک قلم مجازی توانسته اند این صدا را به صورت دیجیتالی تولید کنند.

می توانید این صدای ضبط شده را از این لینک بارگیری و گوش دهید.

در 21 نوامبر 1877 ، 17 سال پس از اسکات ، توماس ادیسون ضبط صدا را اختراع کرد که مکمل اسکات بود و مزیت اصلی او این بود که می توانست صدای ضبط شده را پخش کند.

صدای ضبط شده توسط ادیسون را می توانید از این لینک بارگیری و گوش دهید.

موزه ملی تاریخ آمریکا حدود 400 عکس پانتوگرافی دارد که در آن زمان توسط دانشمندان اهدا شده است ، از جمله الکساندر گراهام بل و امیل برلینر. در مارس 2008 ، كارلین استیون ، كتابدار موزه ، وقتی با مقاله ای روبرو شد كه صدا را از روی عکس ها بیرون می آورد ، نیویورك تایمز را خواند و پس از تماس با كتابخانه كنگره برای كمك از بركلی ، صداهای بیشتری ضبط شد. بین سالهای 1881 و 1885 بازسازی شد.

و سرانجام ما به شخصی که این اطلاعات گرانبها را به من داده قبل از صبحانه خوردن ، الکساندر پاولوف رسیدیم. وی علاوه بر تدریس ، تحقیق كرد و ساخت دستگاهی را ساخت كه بتواند صدا را ضبط و پخش كند. در 7 ماه مه 1895 ، 35 سال پس از اسکات و 18 سال بعد از ادیسون ، پاولوف چنین دستگاهی را اختراع کرد که می توانست صدا را به خوبی ضبط کند. پاولوف سرانجام در 13 ژانویه 1906 در 51 سالگی درگذشت.



:: برچسب‌ها: اختراع ضبط صوت ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

تلاش برای اختراع لامپ مورد توجه بسیاری از دانشمندان تا زمان نهایی شدن ، اختراع و تجاری سازی آن توسط ادیسون قرار گرفت. اگر به مرور اجمالی تاریخچه لامپ و روند اختراع لامپ علاقه مند هستید ، این مقاله را از وبلاگ میترا دنبال کنید.

اختراع لامپ اول؛ توماس ادیسون

لامپ ها که امروزه به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده اند ، اولین بار در سال 1879 اختراع شد. اولین لامپ توسط مردی به نام توماس آلووا ادیسون اختراع شد. ادیسون تنها کسی نبود که در زمینه اختراع لامپ کار می کرد. بسیاری از دانشمندان روی اختراع لامپ کار کردند و تلاش آنها برای اختراع لامپ و تاریخچه لامپ مهم بود.

مواد اولیه ادیسون که در لامپ خود به کار رفته بود ، در بازاریابی این لامپ به او کمک زیادی کرد ، به طوری که عمر لامپ افزایش یافته و نورپردازی بسیار بهبود یافته است. دلیل این امر استفاده از خلاء بیشتر بود که باعث مقاومت بیشتر می شد و البته استفاده از سیم های رشته ای بهتر.

چراغ برق؛ همفری دیوی

اما لامپ های سبک توسط همفری دیوی ساخته شده اند. دیوی در واقع اولین شخصی بود که ایده ساخت یک لامپ کم مصرف را به وجود آورد.

 در 1802 او باتری حامل جریان الکتریکی را اختراع کرد. وی با کمک این باتری توانست نور تولید کند. دیوی با اتصال جریان به یک تکه کربن ، نوری تولید کرد که بی سابقه نبود اما بسیار بادوام نبود و ارزش اقتصادی یا عملی کمی داشت.

وارن دلویرو و جوزف سوان

پس از این دانشمند ، دانشمند انگلیسی دیگری به نام وارن د لا رو برای اختراع این لامپ کار کرد. در سال 1840 ، وی موفق به قرار دادن حلقه پلاتین در یک لوله با خلاء نسبی شد که از طریق آن یک جریان می تواند جریان یابد و نور تولید کند. این لامپ تقریباً لامپ با عمر بهتری نسبت به لامپ های قبلی دنیا داشت اما به دلیل قیمت بالای پلاتین به هیچ وجه مقرون به صرفه نبود.

اما نوبت یک دانشمند و فیزیکدان دیگر بود که این اختراع را کاملتر کند ، و دانشمند بعدی که لامپ را ساخته و اختراع کرده بود ، انگلیسی انگلیسی جوزف سوان بود. در سال 1850 ، وی با کشش کاغذ کربن و قرار دادن آن در یک حباب شیشه ای ، توانست لامپ تولید کند که باعث ایجاد نور می شود و از زندگی بهتری برخوردار بود. اما عمر این لامپ ها طولانی نبود ، اگرچه از لامپ های قبلی بهتر بودند ، اما این لامپ ها هنوز اقتصادی نیستند. تا زمان اختراع پمپ های خلاء ، سوان این لامپ ها را به روز و بازسازی کرد.

توماس ادیسون تحقیقات و آزمایش های خود را در تولید کامل آغاز کرد و در سال 1878 لامپ های سبک را اختراع کرد ، اما در آن سال شکست خورد. اما شکستهای زیادی مانع ادامه او در این مسیر نشد. او رشته های مختلفی از اشکال و مواد مختلف را در لامپ ها امتحان کرده است اما فایده ای ندارد. او حتی با استفاده از رشته های خاردار بامبو یک لامپ جدید ایجاد کرد. این لامپ عمر طولانی تری داشت (حدود 1200 ساعت). این لامپ توسط توماس ادیسون به بازار عرضه شد و در سال 1880 به بازار عرضه شد.

 به طور کلی لامپ های رشته ای و رشته ای به دلیل ساختار آنها از مصرف انرژی بالایی و نور نامنظم برخوردار هستند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی ، استفاده از این لامپ ها بسیار کمتر از گذشته است و با استفاده از LED ها جایگزین می شود که از راندمان و ماندگاری بیشتری برخوردار هستند.



:: برچسب‌ها: اختراع لامپ ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

در سال 1841 ، فردریک دو مولینز از انگلیس اولین مقاله را برای طراحی لامپ رشته ای ساخته شده از غبار ذغال بین دو سیم پلاتین در یک حباب تخلیه شده منتشر کرد.

در سال 1845 جان و. استارتر آمریکایی مقالاتی را در مورد لامپ رشته ای خود ارائه داد که شامل سیم های رشته ای بود. طولی نکشید که این مقاله ارائه شد که وی درگذشت. چیزهای زیادی در مورد وی به جز اطلاعات نوشته شده در مقاله وی شناخته نشده است.

در سال 1851 ، ژن آگوان رابرت-هودین از لامپ های رشته ای در شهر بلوز فرانسه رونمایی کرد. لامپ هایی که وی ایجاد کرده است در موزه Chateau در Blois در معرض نمایش هستند.

در سال 1872 A.D. ن الودین یک لامپ رشته ای را اختراع کرد. در سال 1847 مقاله ای درباره اختراع خود نوشت.

در میان رقبا که به توماس ادیسون نزدیک شده بود یک دانشمند آلمانی-آمریکایی به نام هاینریش گوبل ، که ادعا می کرد اولین لامپ را در سال 1854 ساخته است: یک رشته ذغال بامبو در یک بطری خالی برای جلوگیری از اکسیداسیون. آنها ادعا می کنند که او اولین لامپ را در مدت پنج سال ساخته است. لوئیس لاتیمر نشان داد كه حبابهایی كه احتمالاً گبلز در دهه 1950 ساخت ، خیلی زودتر شکل گرفت. و وی شیشه ساز را پیدا کرد که کلاهبرداری را به وی نشان داد. در سال 1893 ، در اختلاف نظر درمورد مقالات متناقض ، قاضی ادعای گوبلز را صریحاً رد كرد.

تجاری سازی

جوزف ویلسون سوان (1924-1824) یک فیزیکدان و شیمی دان انگلیسی بود. در سال 1850 او شروع به کار بر روی یک قطعه ذغال سنگ در داخل حباب حباب شیشه ای. در سال 1860 او توانست وسایل عملی را به نمایش بگذارد ، اما نبود خلاء مناسب و منبع الکتریکی مناسب باعث کاهش عمر و کارآیی لامپ وی شد. پمپ های بهتر در اواسط دهه 1970 اختراع شدند و سوان دوباره آزمایش را شروع کرد. با کمک چارلز استایرن که روی پمپ های خلاء کار می کرد ، سون روشی را تدوین کرد که مانع از تبدیل شدن لامپ اصلی وی به مشکی شد. در 18 دسامبر 1878 لامپ با میله کربن نازک در نشستی از انجمن شیمیایی نیوکاسل نمایش داده شد و سوان کار خود را در جلسه آنها در 17 ژانویه 1879 توصیف کرد. وی همچنین آن را به 700 نفر نشان داد که در 3 فوریه 1897 در کنفرانس ادبی و فلسفی نیوکاسل شرکت کردند. به جای یک تون کربن نازک از میله کربن یک چراغ رنگین کمان استفاده کنید ، بنابراین مقاومت کمتری وجود دارد و برای تهیه جریان مورد نیاز از رساناهای بسیار بزرگ لازم بود که از نظر اقتصادی مناسب نبود. آنها همچنین امکان تعیین لامپ رشته ای با خلاء نسبتاً قوی ، رسانای کربن و رسانای پلاتین را فراهم کردند. علاوه بر این ، نیاز به گردش کاری بالا باعث شده است که آنها زندگی بسیار کوتاهی داشته باشند. سوان توجه خود را به سیمها و اجسام کربن بهتری که دو انتهای آن وصل می شود ، جلب کرد. او روش تولید پنبه را برای تولید نخ کاغذی اختراع کرد و ماده 4933 را در سال 1880 در انگلستان ثبت کرد. از همان سال به بعد ، وی نصب لامپ های روشنایی در خانه ها و نقاط داغ در انگلیس را آغاز کرد و شرکت او در اوایل دهه 1980 فعالیت خود را آغاز کرد.

به موازات انگلستان نیز پیشرفت هایی در آمریکای شمالی به دست آمده است. در 24 ژوئیه 1847 ، مقاله ای در الکتریسیته هنری وودوارد و همکارش متیو ایوانز در تورنتو نوشتند. آنها لامپ های مخصوص به خود را در اندازه ها و شکل های مختلف از میله های کربن در یک استوانه شیشه ای پر از نیتروژن ساختند. وودوارد و ایوانز تلاش کردند تا لامپ های خود را تجاری کنند ، اما ناموفق بودند. آنها کار خود را با فروش روزنامه های خود در سال 1897 به توماس ادیسون (مواد 0 ، 181 ، 613 در ایالات متحده) انجام دادند.

توماس ادیسون در سال 1878 تحقیقات جدی در زمینه ارتقاء لامپ های رشته ای را آغاز کرد. وی اولین مقاله خود را با نام بازیابی لامپ ، در 14 اکتبر 1878 نوشت (مواد 0 ، 214 ، 636 در ایالات متحده). پس از آزمایشهای زیادی در پلاتین و سایر فلزات ، وی دوباره به کربن روی آورد. اولین آزمایش موفق وی در 22 اکتبر 1879 انجام شد و 13.5 ساعت به طول انجامید. ادیسون در ادامه تغییر طراحی خود را انجام داد و در 4 نوامبر 1897 مقالاتی را نوشت (بخشهای 0 ، 223 ، 898 در ایالات متحده) به عنوان یک لامپ با استفاده از "فیلامنت کربن یا نوار پیچیده شده در اطراف سیمهای اتصال پلاتین". اگرچه وی روش های بسیاری برای تولید فیبر کربن از جمله "نخ نخ با پارچه ، قطعات کربن و کاغذ پیچیده شده به روش های مختلف" را توصیف کرد ، اما چند ماه نگذشته بود که انتشار این مقاله منتشر شد که ادیسون و تیمش فهمیدند که ذغال بامبو می تواند بین 1200 ساعت دوام بیاورد.



:: برچسب‌ها: تجاری سازی لامپ ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

سینک HEAT از دو کلمه HEAT به معنی گرما و SINK به معنای پایین آمدن تشکیل شده است.
پروفیل های آلومینیومی - سینک گرمای آلومینیوم - تک آلومینیوم
مبدلهای حرارتی می توانند معادل خوبی برای سینک گرما باشند.
به طور کلی ، سینک خنک کننده باید دارای ویژگی هایی باشد که واضح آن خنک کننده یا اتلاف حرارت است.
می توان گفت که سینک ظرفشویی ، که در نزدیکی هر منبع گرما قرار دارد ، می تواند گرمای حاصل از منبع را جذب کند ، بدن خود را جذب کرده و این گرما را به تدریج توزیع کند ، به شرط آنکه به درستی به آن منبع وصل شود.

پروفایل های آلومینیوم - سینک ظرفشویی آلومینیومی - آلومینیوم منفرد
سینک دیواری به دلیل شکل و تعامل ایجاد شده با هوای جاری یا حتی مایعات مانند آب ، این گرما را از سیستم خارج می کند.

گرما ، به ویژه اگر زیاد باشد ، یک عامل مخرب در قطعات و سیستم های الکتریکی و الکترونیکی است و باعث افت شدید دستگاه و اجزای آن می شود. بسیاری از قطعات در وسایل مختلف ، الکترونیک ، ارتباطات و روشنایی استفاده می شوند که در اثر فعالیت تولید ، گرما تولید می کنند. اجزایی مانند انواع مختلف ترانزیستور ، تریستور ، دیودها ، IGBT و POWER MOS FET و همچنین LED POWER وجود دارد که به دلیل فعالیت تولید گرما تولید می کنند. حال اگر گرمای تولید شده در این قسمت ها را به طور صحیح و مداوم پراکنده نکنیم ، از عمر مفید این قسمت ها کم خواهیم کرد.
سینک گرمای آلومینیوم - پروفیل آلومینیوم - آلومینیوم تک

دلایل استفاده از سینک خنک کننده:
در اینجا سعی داریم با استفاده از یک مثال ساده اهمیت استفاده از سینک خنک کننده را توضیح دهیم.

فرض کنید می خواهید یک منبع ولتاژ ثابت طراحی کنید که ولتاژ 20 به 5 را تبدیل کند و می تواند جریان 5 آمپر را در خروجی تولید کند. در اینجا ابتدا باید مقدار اتلاف برق را در این مثال محاسبه کنیم. تفاوت بین ولتاژ ورودی و خروجی 15 است که اگر این عدد را با 5 آمپر ضرب کنیم که جریان خروجی است ، نتیجه آن 75 وات است ، که نشان دهنده قدرت از دست دادن برای ما است. حال اگر یک بررسی ساده از کاتالوگ ترانزیستورها انجام دهیم و ترانزیستور معروف 2N3055 را انتخاب کنیم ، که از دست دادن توان تحمل آن در فروشگاه 115 اعلام شده است و بدون نگرانی از آن استفاده می کنیم ، مدت زیادی طول نمی کشد تا ترانزیستور بسوزد.

این امر به این دلیل است که قدرت حرارتی این ترانزیستور 115 وات در دمای 25 درجه است. هنگامی که دما از 25 درجه بالا می رود ، از بین می رود و باعث سوختن ترانزیستور می شود. اگر نتوانید دمای ترانزیستور خود را پایین یا مساوی 25 درجه نگه دارید ، خیلی سریع آن را از دست خواهید داد. روش های مختلفی برای حفظ دما وجود دارد که ارزانترین و ایمن ترین آنها استفاده از سینک خنک کننده مناسب است. این مثال ساده تا حد زیادی اهمیت استفاده از سینک خنک کننده را نشان می دهد.

مواد نزول گرما:
سینک های دیواری از مواد مختلفی ساخته شده اند. بستگی به این دارد که گرما چه مقدار از سینک انتظار دارند و چقدر می خواهند برای سینک بپردازند.

فلزات رسانای خوبی برای گرما و برق هستند ، اما ما نمی توانیم از هیچ فلزی به عنوان سینک خنک کننده استفاده کنیم. طلا بهترین شرایط را برای اتلاف گرما دارد ، اما به دلیل قیمت بالای جهانی این فلز گرانبها ، نمی توان از آن به عنوان ماده مناسب در تولید لوله های خنک کننده یاد کرد و فقط در صنایع خاص ، برای تولید سینک های خنک کننده از این فلز بسیار محدود است. استفاده شده.

مس نیز رسانای خوبی برای گرما است ، اما فلز مس نیز به دلیل چگالی زیاد بسیار سنگین است و این امر باعث افزایش هزینه های تولید لوله های دیواری مبتنی بر مسی می شود که این یک مضر برای مس است و علت استفاده از این ماده در ساخت سینک های خنک کننده محدود بود. علاوه بر جرم حجمی زیاد مس ، کمبود این فلز را می توان ضعف دیگری برای آن دانست.



:: برچسب‌ها: هیت سینک ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

قفل دیجیتالی
1 - دستگیره های دیجیتال
دسته دیجیتالی (دیجیتال ، الکترونیکی یا هوشمند) یک راه حل پیشرفته و مناسب برای از بین بردن قفل های مکانیکی قدیمی و کلیدهای فله ای است که می توان از راه دور کنترل ، ورود و خروج ، و باز و بسته کردن درب را انجام داد.
دسته هوشمند یکی از سیستم های هوشمندی است که براساس نیاز مدیران ، بانک ها و قطعاتی که شامل ورودی کنترل شده است وارد بازار شده است.
به همه افراد اجازه دهید وارد آزمایشگاه ها ، ادارات ، بایگانی اسناد و اتاق های دیگر شوند و فقط افراد خاصی مجاز به ورود به آن مناطق هستند.

2 - قفل دیجیتال
قفل هوشمند یک وسیله الکترونیکی برای محافظت از درب جلوی ساختمانها است که با استفاده از فناوری های WiFi و بلوتوث به کاربران امکان ارسال سیگنال های ایمن و کلیدهای دیجیتالی را از طریق برنامه نصب شده روی تلفن های هوشمند ، رایانه ها و هر نوع دستگاه دیگر با گزینه اتصال به WiFi و بلوتوث ، از راه دور کنترل می کند. درب جلوی ساختمان را قفل کرده و آن را باز کرده و ببندید. برای باز کردن درب ضد سرقت با ریموت کلیک کنید.


3 - قفل شیشه دیجیتال
قفل شیشه ای دیجیتال Securite محصولی است که روی درب های شیشه ای Securite نصب شده و ایمنی و سهولت استفاده را برای کاربران خود به ارمغان می آورد. تمام ویژگی های قفل های دیجیتال نیز در این محصول گنجانده شده است.

4 - کابینت دیجیتال قفل کمد یا استخر
امروزه دیگر نمی توانیم از قفل های دستی و مکانیکی استفاده کنیم که به راحتی در همه مکان ها ، به خصوص مکانهای شلوغ باز شود ، زیرا از امنیت کمی برخوردار هستند و مقاومت زیادی در برابر رطوبت ، گرما و آب نشان نمی دهند. و به سرعت و غیرمعمول آسیب می بینند. برای این منظور استفاده از قفل یا قفل استخر جایگزین مناسبی برای قفل های معمولی است ، زیرا همه دوست دارند وسایل خود را در مکانی یا کمدی قرار دهند که کسی نتواند به آن برسد.

قفل استخر یک قفل الکترونیکی است که در درهای کمد باشگاه ها ، استخرها و سونا ، اتاق های کمد ، کارخانه ها و دفاتر استفاده می شود. آنها بسته به نوع استفاده ، در رنگ ها و طرح های مختلف تولید و عرضه می شوند.


مقایسه قفل های دیجیتال با کلیدهای سنتی:
با قفل دیجیتال دیگر نیازی به حمل کلیدها نیستید ، کلید شما کد شماست و کد شما در امن ترین مکان در سر شماست.
با قفل دیجیتالی خود دیگر نیازی به نگرانی در مورد امنیت درب شما نیست ، پس از بسته شدن درب ، قفل هوشمند به طور خودکار چند ثانیه قفل می شود.
اگر کسی به دسته یا درب آن ضربه ببندد یا یک گذرواژه یا کارت غیر مجاز وارد دستگاه کند ، دستگاه شروع به صداگذاری زنگ می کند و سیستم ورود به سیستم خاموش می شود.
قفل های دیجیتال به سنسور تشخیص آتش مجهز شده اند. اگر دمای داخل خانه زیاد شود ، دستگاه شروع به هراس و اطلاع رسانی می کند.

قفل های دیجیتالی مجهز به سیستم های امنیتی پیشرفته مانند سیستم ضد سرقت ، سیستم ورودی دوتایی (باز شدن درب به همراه رمز عبور + اثر انگشت) ، پیام خروج (زنگ در صورت باز شدن از دستگاه) ، قفل کودک ، قفل مسافرتی (قفل در هر دو طرف) ، عملکرد تخیلی (رمز عبور) مشخص نشده است) ، هشدار قفل قفل ...



:: برچسب‌ها: قفل دیجیتالی ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

امروزه در سراسر جهان از فلز آلومینیوم با اتم شماره 13 برای ساخت سینکهای خنک کننده استفاده می شود. آلومینیوم فلزی است که تقریباً در همه جا نسبتاً ارزان و فراوان است. یکی دیگر از مزایای آلومینیوم این است که می توان آن را به راحتی با آلیاژهای دیگر ترکیب کرد. استحکام کششی بالا نیز یک مزیت برای آلومینیوم است.

آلومینیوم دارای چگالی حدود 2.7 گرم در سانتی متر مکعب است که تقریباً یک سوم چگالی فولاد است. آلومینیوم در صنعت با الکترولیز اکسید آلومینیوم مذاب تولید می شود و از سود جوشانده برای جدا کردن آلومینیوم استفاده می شود. استحکام آلیاژهای آلومینیوم را می توان با انتخاب آلیاژ مناسب و گاه با انجام یک عملیات حرارتی ویژه برای استحکام فولاد افزایش داد. آلومینیوم در دمای 650 درجه سانتیگراد ذوب می شود ، که رسیدن به آن زمان نسبتاً طولانی می طلبد. آلومینیوم هنگام گرم شدن و حتی ذوب شدن ، بخار یا بخارهای خطرناک یا سمی ایجاد نمی کند. آلومینیوم رطوبت را جذب نمی کند ، متورم نمی شود ، ترک نمی کند ، ترک نمی کند ، کوچک نمی شود و پوسیده نمی شود. آلومینیوم به هیچ گونه محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش نیاز ندارد. یکی دیگر از ویژگی های عالی آلبوم ها مقاومت در برابر خوردگی است. اکسید طبیعی که همیشه در سطح آلومینیوم وجود دارد ، سدی عالی در برابر انواع مواد خورنده است.

آلومینیوم فلزی است که آنودایز شده کار می کند ، به این معنی که آلومینیوم با معرفی یک جریان الکتریکی به عنوان آند قرار می گیرد و لایه ای از اکسید را روی سطح آن ایجاد می کند که ضخیم تر از لایه اکسید طبیعی است و همچنین به نقاشی آلومینیوم می دهد. در فرآیند آنودایز کردن ، آلومینیوم می تواند به رنگ های زیبا و زیبایی تبدیل شود و تقویت شود و نتیجه آن یک طراحی زیبا و جذاب است که به راحتی با آب گرم قابل شستشو است و نیازی به نظافت و نگهداری ندارد. مقاوم در برابر خوردگی به طور طبیعی.

روش های پوشش آلومینیوم به این معنی است که از طریق یک فرآیند کاتدیک می توان فلز دیگری را روی آلومینیوم مانند مس ، قلع ، نیکل ، نقره ، طلا و ... به منظور رساندن خصوصیات جدید به فلز پایه مانند افزایش هدایت الکتریکی ، خاصیت لحیم کاری ، رسوب داد. مقاومت در برابر خوردگی ، مقاومت در برابر سایش و…

پلاستیک:
خاطرنشان شد: علاوه بر ارزان بودن و در دسترس بودن ، می توان ضربه های سبک را نیز به خصوصیات آلومینیوم اضافه کرد. به منظور افزایش ظرفیت دفع گرمای سینک ظرفشویی ، متخصصان در سراسر جهان سعی کرده اند با طراحی اشکال مختلفی که می توانند به درستی با هوا ارتباط برقرار کنند ، دمای هوا را از طریق تماس هوا یا مایعات سرد با سطح مخزن گرما کاهش دهند. برای رسیدن به این هدف ، می بایست سینک ظرفشویی تا حد امکان در طرح هایی با سطح تماس بالا تولید شود. آنها به زبان ساده تر سینک گرمایی را با تعداد زیادی پره و البته طولانی شکل می دهند و حتی تا آنجا که ممکن است دنده ها را روی دنده های تیغه ها تولید کردند تا با افزایش سطح تماس سینک گرمای هوا با هوا دمای کم را حفظ کنند. .

در طراحی برخی از سینک های خنک کننده مخصوص ، تلاش شد تا فضایی ایجاد شود که لوله دیواری بتواند یک فن فشار مثبت یا منفی را بر روی آن نصب کند تا بتواند جریان هوا ثابت و مداوم ایجاد کند تا دمای هوا کاهش یابد.

روش های ساخت مخزن گرمایش:
قبل از ساخت سینک های یخچال و فریزر مدرن ، تولید کنندگان لوازم مختلف در صنعت برق ، الکترونیک و ارتباطات در صورت احساس نیاز به سینک یخچال در فرآیند تولید ، به صورت دستی فلزی مانند مس یا آلومینیوم را به وجود می آورند که این بیش از آن است که ورق یا شمش این فلزات را انتخاب کنند و شکل بسیار ساده ای را طراحی کنند. سینک حرارتی. در اینجا فقط اتلاف گرما این فلز نقش خنک کننده را بازی می کند و از هیچ کانال هوایی یا آبی برای خنک کردن لوله خنک کننده استفاده نمی شود.

با گذشت زمان و توسعه صنعت ، روشهای جدیدی برای ایجاد پروفایل به اشکال مختلف پدید آمده است. روش هایی مانند سایش و ریخته گری حفره یا همان اکستروژن که به آن تزریق یا تزریق نیز گفته می شود.



:: برچسب‌ها: هیت سینک ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 شهريور 1399 | نظرات ()