نوشته شده توسط : حسن الیاسی

کابل (به فرانسوی: câble) ، یا بند ناف ، یک یا چند سیم یا طناب است که به یکدیگر وصل می شوند ، پیچ خورده یا به هم پیچیده می شوند تا یک گروه واحد تشکیل شود. در مکانیک از کابل ها برای بلند کردن و کشیدن استفاده می شود. در برق از آنها برای هدایت برق استفاده می شود. یک کابل نوری شامل یک یا چند فیبر نوری در یک پوشش محافظ است که از الیاف محافظت می کند. کابلهای مکانیکی حرفه ای تر طناب های فولادی (یا طناب های بکسل) نامیده می شوند.
فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی کلمه pavah [1] را به عنوان جایگزینی برای کلمه "کابل" مطرح کرد.
مهمترین و پرکاربردترین عایق در ساخت کابل ، P.V.C (پلی وینیل کلراید) است که به پرتوی گرد یا پلاستیک گفته می شود. PVC عایق غیر قابل احتراق است و این ویژگی خوبی از کابل ها است. انعطاف پذیری زیادی دارد. مواردی مانند تولید انبوه ارزان و سادگی ساخت و ساز باعث شده بیش از 90٪ کابلهای با ولتاژ کم از این عایق ساخته شوند. نوع دیگری از عایق به نام PET (پلی اتیلن) ​​برای کابل ها استفاده می شود ، ضد حریق بوده و در مکان های خاص استفاده می شود. بعضی از کابلها از عایق لاستیکی استفاده می کنند که خیلی کمک کننده نیست.
کابلهای رسانا از مس یا آلومینیوم ساخته شده اند. اگر بخواهیم از کابل با هادی آلومینیوم برای کابلهای هوایی استفاده کنیم ، باید طناب فولادی باشد.
کابل های ولتاژ کم
طبق استاندارد ویدئوی آلمانی ، رنگ عایق رشته های کابل ولتاژ کم به ترتیب باید خاکستری روشن ، مشکی ، قرمز ، آبی و مشکی باشد به طوری که کابل تک هسته ای فقط از دو رنگ اول استفاده می کند و کابل پنج هسته ای از هر پنج رنگ استفاده می کند. خاکستری روشن که بین این چهار نوع کابل مشترک است به عنوان سیم صفر (MP) استفاده می شود و رسانای قرمز سیم محافظ است. در کابل های ولتاژ چهار سیم کم ، سطح مقطع سیم سه معمولاً برابر است و سطح مقطع هادی چهارم تقریبا نیمی از سایر رسانا ها (یا کمی کوچکتر) است.
نحوه شناسایی کیفیت سیم و کابل
کابل سفید دو رشته ای
1- سطح بیرونی سیم و کابل باید صاف و عاری از براق و بربر باشد (سطح موجی سیم و کابل غیر انعطاف پذیر مشکلی نیست).
2- قطر زیاد عایق یا غلاف سیم و کابل دلیل بر کیفیت محصول نیست ، اما متأسفانه برخی از تولید کنندگان باعث کاهش وزن مس در سیمها و کابلها می شوند (با کاهش تعداد رشته های مسی یا قطر رشته های مسی) وزن محصول مناسب به نظر می رسد ، اما این محصول نخواهد بود. قابل استفاده در پوشش طراحی شده و در صورت استفاده باعث ایجاد آتش سوزی یا مشکلات دیگر خواهد شد.
3- وقتی سیم را از سطح مقطع (با خرد كردن سیم یا تیز كننده) برش می دهیم ، هادی (مس) باید در مركز عایق قرار گیرد كه به آن مركز رسانا گفته می شود.
4- وقتی کابل را از سطح مقطع برش می دهیم ، غلاف باید سیمها را بپوشاند تا ضخامت ژاکت اطراف سیمها برابر باشد ، به این حالت مرکز سیمها گفته می شود.
5- سیم عایق باید در هنگام جدا شدن از هادی (مس) به راحتی و انعطاف پذیر از مس جدا شود.
6- در مورد کابل ها ، مراقب باشید سیم ها را از یکدیگر و از غلاف به راحتی جدا کنید.
7- با توجه به سیمها و کابلهای مسی (که در این مقاله مورد بحث قرار می گیرد) ، باید شرایط زیر در هادی مس رعایت شود:
الف - ساخته شده از مس خالص انعطاف پذیر.
ب- اینکه سطح آن کاملاً شفاف و براق باشد.
ج- غیر اکسید کننده (رشته های مس سیاه نیستند).
د- باید انعطاف پذیر باشد (رشته های رسانا هنگام خم شدن و صاف کردن سیم نباید شکسته شوند).
ه- کافی و طبق برنامه های استاندارد برای هر بخش از سیم ، مس مصرف می شود (مقدار کم مس باعث می شود مقاومت رسانا بیشتر از حد استاندارد باشد و استفاده بیش از حد آن منجر به از بین رفتن مس فلزی با ارزش می شود و در نتیجه کل قیمت سیم یا کابل را افزایش می دهد).
کابل چند رشته ای
اولین شماره از سمت چپ به اندازه هر کابل تعداد سیم های موجود در آن را نشان می دهد.
- کابل دو رشته: اگر مصرف کننده یک جریان الکتریکی تک فاز است و هیچ زمینی نداریم ، از یک کابل دو رشته استفاده می کنیم.
- کابل سه سیم: اگر از برق تک فاز استفاده می کند و ما نیز زمینی داریم ، از کابل سه سیم استفاده می کنیم.
- کابل چهار سیم: اگر از برق سه فاز استفاده می کند و هیچ زمینی نداریم ، از کابل چهار سیم استفاده می کنیم.
- کابل پنج رشته: اگر برق سه فاز مصرف می کند و زمین و صفر داریم ، از یک کابل پنج رشته استفاده می کنیم.
اتصال کابل ها
برای اتصال کابل ها به یکدیگر از دو جهت استفاده می شود و از روش سه گانه برای گرفتن شاخه از آنها استفاده می شود و در مفصل یا ماهیچه پر شده از قیر مخصوص قرار می گیرد.
کابل ها را به مدار وصل کنید
آنها برای اتصال کابل به مدار از کابل یا واشر کفش استفاده می کنند. واشرهای کابل ممکن است با کابل گیره ، فشار داده شده یا جوش داده شوند



:: برچسب‌ها: کابل برق ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

در سال 1841 ، فردریک دو مولینز از انگلیس اولین مقاله تحقیقاتی در مورد طراحی لامپ رشته ای ساخته شده از گرد و غبار زغال سنگ بین دو سیم پلاتین را در یک حباب خلاء منتشر کرد.

در سال 1845 گون دبلیو. استارتاپ آمریکایی مقالاتی راجع به لامپ رشته ای که وی اختراع کرده است ، شامل رشته های کربن بود. مدتی نگذشت که این مقاله ارائه شد تا اینکه درگذشت. چیزهای کمی درباره او غیر از اطلاعاتی که در مقاله وی نوشته شده است شناخته شده است.

در سال 1851 ، ژان آژوین رابرت هودین لامپ های رشته ای را در شهر بلوی فرانسه نشان داد. لامپ های ساخته شده وی در موزه Château در Blois به نمایش گذاشته شده است.

در سال 1872 ه. ن. لودجین یک لامپ رشته ای اختراع کرد. در سال 1847 مقاله ای درباره اختراع خود نوشت.

در میان رقبائی که به توماس ادیسون نزدیک شده بود یک دانشمند آلمانی-آمریکایی به نام هاینریش گوبل بود که ادعا کرد اولین لامپ را در سال 1854 ساخته است: یک رشته ذغال بامبو در یک بطری خالی برای جلوگیری از اکسیداسیون. به گفته برخی ، او اولین لامپ خود را پنج سال پیش ساخته است. لوئیس لاتیمر نشان داد كه حبابهایی كه گوبل ظاهراً در دهه 1850 ساخت ، خیلی زودتر ساخته شد. وی شیشه ساز را پیدا کرد که کلاهبرداری را به وی نشان داد. در سال 1893 ، در اختلاف نظر درمورد مطالب متناقض ، قاضی ادعای گوبلز را به کلی رد کرد.

بازار یابی
جوزف ویلسون سوان (1914-1924) فیزیکدان و شیمی دان انگلیسی بود. در سال 1850 کار روی یک تکه ذغال در کوزه شیشه ای حباب هوا شروع شد. در سال 1860 او توانست وسایل عملی را به نمایش بگذارد ، اما نبود خلاء مناسب و منبع الکتریکی باعث کاهش عمر و کارایی لامپ وی شد. پمپ های بهتر در اواسط دهه 1870 اختراع شدند و سوان دوباره آزمایش را شروع کرد. با کمک چارلز استرن ، که در پمپ های خلاء کار می کرد ، Swan روشی را تدوین کرد که مانع از تبدیل شدن لامپ اصلی وی به مشکی شد. در 18 دسامبر سال 1878 لامپ با استفاده از میله کربن نازک در نشستی از انجمن شیمیایی نیوکاسل نشان داده شد و سوان کار خود را در جلسه آنها در 17 ژانویه 1879 توصیف کرد. وی همچنین آن را به 700 نفر نشان داد که در 3 فوریه 1897 در کنفرانس ادبی و فلسفی نیوکاسل شرکت کردند. این لامپ ها از میله کربن لامپ استفاده کردند. قوس به جای رشته کربن نازک ، بنابراین مقاومت کمتری داشت و برای تأمین جریان مورد نیاز ، رسانای بسیار بزرگی را لازم داشت ، که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نبود. آنها همچنین امکان شناسایی لامپ رشته ای با خلاء نسبتاً قوی ، هدایت کربن و رسانای پلاتین را فراهم کردند. علاوه بر این ، نیاز به گردش کاری بالا باعث شده طول عمر آنها بسیار کوتاه باشد. سوان توجه خود را به رشته های کربن بهتر و وسایل جانبی که انتهای آن را می چسباند ، تبدیل کرد. او برای درست كردن ریسمان كاغذ روش كار با پنبه را اختراع كرد و ماده 4933 را در سال 1880 در انگلستان معرفی كرد. از همان سال ، وی نصب لامپ های روشنایی در خانه ها و نقاط داغ در انگلیس را آغاز کرد و شرکت وی از اوایل دهه 1880 شروع به کار کرد.

در آمریکای شمالی نیز ، پیشرفت موازی با انگلیس حاصل شد. در 24 ژوئیه 1847 ، جراح برق ، هنری وودوارد و همکارش متیو ایوانز مقاله ای را در تورنتو نوشتند. آنها لامپ های خود را با اندازه و شکل های مختلف میله کربن در یک استوانه شیشه ای پر از نیتروژن ساختند. وودوارد و ایوانز سعی کردند لامپ های خود را به بازار عرضه کنند اما ناموفق بودند. آنها کار خود را با فروش اوراق خود در سال 1897 به توماس ادیسون پایان دادند (مواد 0 ، 181 ، 613 در ایالات متحده).

توماس ادیسون تحقیقات جدی را برای توسعه لامپ رشته ای در سال 1878 آغاز کرد. وی اولین مقاله خود "بازگرداندن لامپ لامپ" را در 14 اکتبر 1878 نوشت (مواد 0 ، 214 ، 636 در ایالات متحده). وی پس از آزمایشهای زیادی با پلاتین و سایر فلزات ، دوباره به کربن تبدیل شد. اولین آزمایش موفق وی در 22 اکتبر 1879 انجام شد و 13.5 ساعت به طول انجامید. ادیسون به تغییر طراحی خود ادامه داد و در 4 نوامبر 1897 ، وی مقاله (مواد 0 ، 223 ، 898 در ایالات متحده) را به عنوان یک لامپ با "رشته های كربن یا نوار پیچیده شده در اطراف سیم های انتقال پلاتین" ثبت كرد. اگرچه او روش های ساخت فیبر کربن را توصیف کرد ، از جمله "نخ نخ با پارچه های کتان و کربن و کاغذهایی که به روش های مختلفی پوشیده شده اند" ، اما چند ماه بیشتر از معرفی این مقاله نگذشت که ادیسون و تیمش فهمیدند که ذغال بامبو می تواند دوام بیشتری داشته باشد. از 1200 ساعت.



:: برچسب‌ها: لامپ رشته ای ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

توسط لامپ های رشته ای مصرف می شود ، به جای نور مرئی ، گرما ساطع می کند. اثر نوری ، نسبت بین نور مرئی (واقع در طول موج مرئی) و توان اعمال شده در لامپ است و در لومن در هر وات (l / w) محاسبه می شود حداکثر تأثیر نور ممکن است برای یک لامپ تک رنگ سبز با طول موج 555 نانومتر باشد. . حداکثر حساسیت چشم انسان. برای نور سفید ، حداکثر تأثیر نور 240 لومن در هر وات است. بازده نوری ، نسبت اثر نور بر حداکثر مقدار ممکن است ، که عددی بین 0 تا 1 یا درصد بیان شده است. با این حال ، از هر دو مقدار از نور استفاده می شود. دو رابطه دیگر تأثیر نور کل و بهره وری از نور کل است ، که مجموع نور خروجی با شدت ورودی کل تقسیم می شود. این روش های مختلفی را برای توزیع انرژی امکان پذیر می کند ، بنابراین این مقادیر هرگز از میزان نور و تأثیر طبیعی بیشتر نخواهند بود. اصطلاح "بهره وری نوری" غالباً سوءاستفاده می شود و در عمل ممکن است به هر یک از این چهار رابطه اشاره شود. در جدول زیر مقادیر کلی اثر نور و راندمان نور برای چندین نوع لامپ رشته ای و برخی از منابع نور ایده آل نشان داده شده است. نوع 40 وات اثر التهابی راندمان کل عملکرد نوری تنگستن نوری کل 1.9 2 12.6 التهابی 60 وات تنگستن 2.1 4 14.5.5 تنگستن 100 واتی تنگستن 2.6٪ 17.5 هالوژن شیشه ای 2.3 6 16 هرتز 5.24 درجه حرارت بالا التهاب 5.1.35 سیاه ایده آل 4000K تابش بدن 7.0.47.5 بدن تابشگر سیاه 7000K ایده آل 14.95 نور سفید منبع ایده آل 35.5٪ 242.5 تک رنگ نور ایده آل 5 100 متر 1003 نانومتر سبز

لامپ 100 وات 120 ولت 17.5 لومن در هر وات را تولید می کند ، در مقایسه با نور سفید ایده آل در تئوری ، که 242.5 لومن در هر وات تولید می کند. متأسفانه ، تا زمانی که لحن تنگستن پایدار باشد (زیر 3683 درجه کلوین) ، نور بسیار مادون قرمز ساطع می کند. دونالد ال. كلیپشتین توضیح می دهد: "یك ماده لومینسانس ایده آل ، نور مرئی را با راندمان بالا با سرعت 6،300 درجه سانتیگراد (6،600 درجه سانتیگراد) ایجاد می كند." حتی در این دما ، بیشتر نور تولید شده مادون قرمز یا ماوراء بنفش است و راندمان نوری نظری 95 لومن در هر وات است. " در این دمای ایده آل ، گرمتر از دمای سطح خورشید است. قوس نور ساطع شده از یک منبع نوری در بدن سیاه مطابق با مشخصات حساسیت چشم انسان نیست. حداکثر مقدار برای خروجی نور لامپ رشته ای حدود 52 لومن در هر وات یا مقدار نظری نور ساطع شده از تنگستن در نقطه جوش است برای همان میزان نور ، یک لامپ رشته ای از نور لامپهای فلورسنت گرمای بیشتری (و نیاز به انرژی بیشتری) دارد. خروجی حرارت یک لامپ رشته ای بار هوا را در تابستان افزایش می دهد ، اما در هوای سرد این گرما می تواند در سیستم گرمایش ساختمان در نظر گرفته شود. بیشتر ، اجازه می دهد تا یک لامپ هالوژن 60 واتی تولید شود و اندازه لامپ هالوژن 100 وات را تولید نکند همچنین لامپ های هالوژن با قدرت کمتری می توانند برای تولید همان نوری مانند یک لامپ 60 وات غیر هالوژن ، اما با طول عمر بیشتر ایجاد شوند. در عوض از لامپ های رشته ای استفاده کنید.

لامپ های فلورسنت و دوره ها:
هیچ یک از این لامپ ها بر اساس التهاب ، نور ایجاد نمی کنند. این لامپ ها با انتقال الکترون ها از یک مدار انرژی به مدار بالاتر ، نور تولید می کنند. این مکانیسم خطوط طیفی ناپیوسته تولید می کند ، بنابراین آنها وابسته به طیف گسترده ای از طول موج مادون قرمز نامرئی ساطع شده از التهاب نیستند ، که یک انرژی ناکارآمد برای روشنایی است. با انتخاب دقیق مدار انتقال الکترون ، می توانید طول موج یک لامپ رشته ای را تقلید کنید یا در دمای رنگ مورد نظر نور سفید ایجاد کنید. موارد منع مصرف: به دلیل استفاده بیشتر از لامپ های رشته ای در مقایسه با گزینه های مقرون به صرفه تر مانند لامپ های رشته ای ، لامپ های رشته ای ، برخی از کشورها برای کاهش استفاده از لامپ های رشته ای ، قوانین و مقررات وضع کرده اند. برزیل و ونزوئلا در سال 2005 ممنوعیت لامپ ها را آغاز کردند و برخی از کشورها برنامه هایی برای این کار دارند: ایرلند در سال 2009 ، استرالیا در سال 2010 ، کانادا در سال 2012 و ایالات متحده بین 2012 تا 2014. بیشتر این قوانین مانع از استفاده از این لامپ ها بلکه فروش آنها نمی شود.

تلاش برای بهبود بهره وری:
به دلیل قوانینی که ممنوعیت استفاده از این لامپ ها برای بهبود کارآیی لامپ های مقرون به صرفه است ، طی سالها تلاش های بسیاری صورت گرفته است. مصرف کنندگان جنرال الکتریک گفته اند که در حال کار بر روی لامپ هایی با نام "لامپ های رشته ای با راندمان بالا" (HEI) هستند که انتظار می رود چهار برابر کارآمدتر از لامپ های رشته ای فعلی باشند که هدف اصلی تولید 30 لومن در هر وات یا دو برابر ارتفاع است. در سال 2006 ، دیوید کانینگهام ، تازه وارد روشنایی اوقات فراغت ، مقاله ای درباره لامپ با بازتابنده های مادون قرمز در ایالات متحده نوشت. دانشکده ملی آزمایشگاه در هندوستان ملی ایالات متحده به جای 5٪ لامپ های رشته ای با راندمان 60٪ بهره می برد.

در ایران
طبق تصمیم شورای وزیران ، توزیع لامپ های رشته ای در ایران از ابتدای سال 2014 ممنوع خواهد بود. پاسخ: اما حتی پس از گذشت چندین سال از این سفارش ، این لامپ ها به راحتی قابل خریداری هستند ، خرید و فروش این نوع لامپ ها غیرقانونی است.



:: برچسب‌ها: لامپ ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

ولت متر / انواع ولت متر / کاربرد ولت متر در صنعت چیست؟

Al Meera Khasaby 2019-12-31 محافل الکترو فنی اضافه کردن نظر 95 بازدید

ولت متر / انواع ولت متر / کاربرد ولت متر در صنعت چیست؟

ولت متر / انواع ولت متر / کاربرد ولت متر در صنعت چیست؟

ولت متر یکی از مهمترین ابزارها در صنایع برق و الکترونیک برای اندازه گیری است

از اختلاف ولتاژ بین دو نقطه استفاده شده است. ولت متر در چندین نوع

آنها استفاده می شوند ، که در زیر به هر یک از آنها خواهیم پرداخت. معمولاً این دستگاه روی تابلوهای برقی قرار دارد

برای تعیین وضعیت ولتاژ و اختلاف احتمالی بین انتهای مدار نصب شده است.

در واقع می توان گفت که یک ولت متر در صفحه با مقیاس نصب می شود

این متریک شامل مجموعه بزرگی از اندازه گیری ها است.

انواع ولت متر در صنعت

ولت متر برای اندازه گیری DC

ولت متر برای اندازه گیری مدارها با جریان متناوب

ولت متر برای اندازه گیری مدارهای فرکانس رادیویی

ولت متر برای اندازه گیری مدارهای DC و AC

جریانهای DC جریانهای مستقیمی هستند که با ولت متر ویژه می توانند ایجاد شوند

ولتاژ را در انتهای مدار یا دو نقطه روی آن اندازه بگیرید.

جریانهای EC را ولت متر خود جریان غیرمستقیم نیز می نامند

اندازه گیری ولتاژ در مدار امکان پذیر است.

جریانهای RF همچنین جریانهای رادیویی هستند که برای اندازه گیری و تبدیل این امواج به ولتاژ نیز استفاده می شوند

می توان آن را با دستگاه های خاص اندازه گیری کرد.

ولت متر دو طرفه دیگری نیز وجود دارد که می تواند به صورت دستی اندازه گیری شود

ولتاژ در هر دو جریان DC و AC است و بیشتر در آزمایشگاه ها و کارگاه ها متداول است

در دانشگاه هایی که میزان خطا بسیار مهم نیست ، برای هدف آموزش استفاده می شوند.



:: برچسب‌ها: ولت متر ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

قفل الکترونیکی

• با گزینه تنظیم قفل ، سطح امنیت و سهولت کار را افزایش دهید تا پس از چند ثانیه به طور خودکار قفل شود

• از دست دادن کارتهای خود یا کلیدهای قفل و افتادن در دست افراد مختلف و احتمال غیرفعال کردن موارد ذکر شده در یک ثانیه تقسیم نگران نباشید.

• قابل استفاده در درب های امنیتی ، استاندارد و ضد سرقت

• در صورت ورود غیرمجاز یا آسیب دیدن درب یا قفل ، زنگ قفل دیجیتال را فعال کنید

• در دسترس بودن طرح های زیبا ، ظریف ، متنوع و جذاب از قفل های دیجیتالی متناسب با بیشتر سبک های درهای ورودی و دکوراسیون داخلی

• امکان کنترل هویت افرادی که با استفاده از اثر انگشت در نمونه های کار به فضای مورد نظر می روند

• امکان مدیریت و کنترل امنیت جامع ، سریع و به روز فضای مورد نظر با اعطای حقوق راهنمایی و رانندگی و ابطال حقوق راهنمایی و رانندگی

شخص یا اشخاص مربوط

امکان ثبت ورود و خروج افراد

• در صورت قطع برق در نتیجه استفاده از باتری های AAA به جای برق ، در مدل های خاص ساختمان های اداری و مسکونی هیچ گونه تقصیری وجود ندارد.

گزینه استفاده از کلیدهای فیزیکی و مکانیکی در صورت اختلال در ورود و خروج به دلیل عملکرد قفل دیجیتالی یا تأیید اعتبار مجوزها.

• نیازی به حمل حلقه کلید و نگرانی در مورد از دست دادن و کپی کردن نیست

• مقاومت چند برابر در برابر قفل های استاندارد در نتیجه ساختار قفل داخلی متفاوت نسبت به نمونه های استاندارد

• امکان باز کردن کامل درب از راه دور ، و این امر برای معلولین و سالمندان آسانتر است

• مجهز به امکاناتی مانند قفل کودک ، سیستم اعلام حریق ، سیستم ضد ضربه و ضد سرقت و سیستم هشدار تخلیه باتری است

• وجود مدل هایی که به صورت ترکیبی کار می کنند ، از جمله امکان استفاده از انگشت به جای ورود به گزینه های رمزگذاری کم هزینه در مقایسه با سایر روش ها از نظر امنیتی.

• قابل استفاده در فضاهای شلوغ و تعداد زیادی کاربر است

با وصل کردن یک باتری کتاب به آن ، از قفل استفاده کنید

نکاتی که باید هنگام خرید قفل دیجیتال در نظر بگیرید

برای اطمینان از ایمنی و کیفیت قفل های خریداری شده ، از مراکز معتبر تهیه و خریداری کنید

• به عواملی مانند مارک و مارک قفل ، ظاهر ، جنس بدنه و لوازم جانبی قفل دیجیتال توجه داشته باشید که بر قیمت نهایی این محصول تأثیر می گذارد.

• ظاهر و شکل بدن را با فضای مورد نظر مطابقت دهید

برای انتخاب مناسب ترین نمونه ، الزامات امنیتی مورد نظر و مورد انتظار قفل دیجیتال را در نظر بگیرید

• برای تهیه بهترین و مؤثرترین مدل قفل ، با تهیه کنندگان مشورت کرده و از دیدگاه ها ، الزامات ، شرایط محیطی ، نوع استفاده از فضای ، سطح امنیتی مورد انتظار و تعداد کاربران و موارد دیگر به اشتراک بگذارید.

صفحه ارتباط با ما را از اینجا ببینید.



:: برچسب‌ها: مزیت قفل الکترونیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

اگر شما نیز علاقه مند به ساختن صنایع دستی یا قطعات رباتیک ، موتورها و ... هستید ، احتمالاً این کلمه میلگرد را شنیده اید. اصطلاح موتور را می توان به این معنا تفسیر کرد که در ماشینهای جریان مستقیم ، بخشی که انرژی پتانسیل برق را به انرژی جنبشی و جنبشی تبدیل می کند ، موتور نام دارد. این انرژی جنبشی با چرخش یا عبور یک جریان از طریق سیم پیچ آرماتور در یک میدان مغناطیسی ایجاد می شود.

در حقیقت ، می توان به سادگی گفت که موتور بخشی از موتور الکتریکی است که ولتاژ ورودی به آن اعمال می شود. البته باید توجه داشته باشید که در درک مصرف کننده اغلب تصورات غلط در مورد موتور وجود دارد. با اطمینان می توان گفت بیشتر موتورهای برقی حالت چرخشی دارند. با این وجود ، هیچ انكاری وجود ندارد كه علاوه بر موتورهای دوار و چرخشی ، موتورهای خطی نیز به وفور در بازار امروز عرضه می شوند.

در هنگام استفاده از موتور باید توجه داشت كه هرچه تعداد رینگ های موتور بیشتر باشد ، استحكام خطوط مغناطیسی آهنربا یا به اصطلاح ، موتور سریعتر باشد ، ولتاژ خروجی موتور بیشتر می شود. بود .

موتور چیست: اجزای یک موتور
در این بخش سعی داریم قسمت ها و مؤلفه های مختلفی را که هنگام جمع شدن در کنار هم قرار می گیرند ، یک اندام تولیدی تشکیل دهیم و توضیحی کلی در مورد هریک ارائه دهیم:

آهنربای دائمی: در هر یک از اعضای تولید ، دو آهنربای ثابت با قطبهای مخالف در هر طرف یا جهت موتور وجود دارد و عملکرد این دو آهنربا ایجاد یک میدان مغناطیسی شعاعی در موتور است.

سیم پیچ: عملکرد سیم پیچ یا نام دیگر آن ، سیم پیچ گشتاور الکترومغناطیسی موتور است.

جمع کننده: جمع کننده از تیغه های ذوزنقه ذوزنقه ای تشکیل شده است که به خوبی عایق بندی شده و به خوبی فشرده شده اند. عملکرد کلکتور در موتور برقراری اتصال یا تماس بین سیم پیچ و مدار الکتریکی خارجی است.

محور: از سازه استوانه ای برخوردار بوده و از فولاد ساخته شده است (برای این منظور از فولاد استفاده می شود زیرا فولاد دارای خواص مغناطیسی کم و در عوض از مقاومت مکانیکی بالایی برخوردار است ، به این معنی که این خاصیت فلز در برابر تنش های برشی یا تنش های کششی و پیچشی مقاومت خوبی دارد). موقعیت شافت به گونه ای است که از وسط موتور و کلکتور عبور می کند و کار اصلی آن ایجاد چرخش در موتور است و باعث چرخش قطعات متحرک می شود.

فشرده کربن بلوک (ذغال سنگ): محل قرارگیری ذغال سنگ در دو طرف کلکتور. عملکرد اصلی زغال سنگ در یک موتور تولید برق و همچنین روان کننده است.

سفت کننده ها: ساختار آن یک استوانه آهنی است که یک پوشش روی یک محور نصب شده است که در آن گروه سیم قرار می گیرد. آهن مورد استفاده در آرماتور باعث افزایش میدان مغناطیسی می شود که به خودی خود باعث افزایش گشتاور در آرماتور می شود. عملکرد اصلی رکورد لمینیت موتور یا به عبارت ساده لایه هسته (هدف) است. برای انجام این کار ، رطوبت از سیم پیچ حفظ می شود ، دی الکتریک و مقاومت عایق افزایش می یابد ، کویل ها از لرزش های مغناطیسی محافظت می شوند و گرما از سیم پیچ آزاد می شود).

پد آرماتور: این قسمت شامل یک آهنربا در وسط درپوش عایق بندی شده است که به دو قطعه ذغال سنگ متصل است. در هنگام اتصال مدار بیرونی ، این پد باعث حرکت آرماتور می شود. در حقیقت ، پد با ایجاد یک میدان مغناطیسی به چرخش موتور کمک می کند. این قسمت همچنین مانع از ورود گرد و غبار و حتی اشیاء خارجی به موتور می شود.

در پایان ، هدف از نوشتن مقاله "زره پوش" چیست؟ شما عزیزان ، شما را با این قطعه جذاب آشنا کرده و همچنین با اجزا و نحوه کار آنها در موتور آشنا شوید و در صورت داشتن هرگونه سؤال یا نظری در این رابطه می توانید با گذاشتن نظر در این پست با ما در میان بگذارید.



:: برچسب‌ها: آرمیچر ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

یکی از رایج ترین ابزارهای اندازه گیری در آزمایشگاههای برقی و الکترونیک ، مولتی متر است. درصد زیادی از کاربران با خرید این دستگاه کاملاً آشنا نیستند. ممکن است از خود بپرسید بهترین مارک مولتی متر دیجیتال چیست؟ یا بهترین مولتی متر برای تعمیرات موبایل چیست؟ در این مقاله سعی شده است با ویژگی های مهم این دستگاه آشنا شویم تا بتوانیم بهترین مولتی متر را انتخاب کنیم.

این دستگاه از ویژگی های متفاوتی برخوردار است ، در زیر سعی کردیم نکاتی را برای انتخاب بهترین مولتی متر دیجیتالی که متناسب با نیازهای کاربران مختلف باشد توضیح دهیم. در پایان این پست با دانش کافی قادر خواهید بود بهترین مدل نقشه بردار دیجیتال را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما با قیمت مناسب باشد.

آشنایی با انواع مختلف مولتی متر
اساس همه مولتی مترها یکسان است ، اما انواع مختلفی از این دستگاه با توجه به کاربردهای مختلف تولید و روانه بازار شده است. این دستگاه به دو دسته تقسیم می شود: مولتی متر آنالوگ یا دستی و مولتی متر دیجیتال. همچنین این دستگاه در هر دو مدل رومیزی و مولتی متر قابل حمل برای کاربردهای مختلف تولید می شود. مجموعه دیگری از مولتی متر برای اندازه گیری آمپرهای بالا به عنوان مولتی متر گیره شناخته می شود.

نسل جدید این دستگاه یک مولتی متر دیجیتال است ، این دستگاه الکترونیکی برای اندازه گیری مقادیر نیرو از قبیل اختلاف پتانسیل یا ولتاژ ، مقاومت و جریان طراحی شده است و مقادیر اندازه گیری شده را به شکل فیگورها در صفحه نمایش می دهد.

استفاده از مولتی متر چیست؟
مولتی متر می تواند مقادیر الکتریکی زیادی مانند ولت ، تقویت کننده و یا آمپر را اندازه گیری کند. آزمایش خازن را می توان با مولتی متر دیجیتال انجام داد در بسیاری از موارد ، با کمک مولتی متر دیجیتال پیشرفته می توان میزان فرکانس ها و همچنین گرما را اندازه گیری کرد. میلی آمپر-آمپر ، اندازه گیری میکرو آمپر ، تست دیود ، تست اتصال و سایر برنامه های کاربردی مولتی متر دیجیتال.

سرعت نمونه برداری آنی در مولتی متر بسیار کم است ، بنابراین آنها توانایی نمایش شکل موج را ندارند بنابراین برای این منظور برای اهداف خاص از یک اسیلوسکوپ دیجیتال برای مشاهده ولتاژ و تغییرات آنی استفاده می شود.

Range Multimeter Auto Range قادر به اندازه گیری ولتاژ از چند صد میلی ولت به 1000 ولت به طور خودکار است و نیازی به تنظیم دستی ندارد. نحوه تست اجزای الکترونیکی با مولتی متر دیجیتال بسیار ساده است ، به اندازه کافی برای تست ولتاژ. جریان متناوب یاب دامنه را در بخش ولتاژ AC تعیین کنید و برای تست ولتاژ DC ، یاب دامنه باید در بخش ولتاژ DC قرار داشته باشد. همچنین برای اندازه گیری مقادیر دیگر مانند مقاومت یا تقویت کننده ، باید شاخص رنج را در قسمت مربوط قرار دهید. به این نوع مولتی متر های تنظیم خودکار می گویند Multimeters Range Range.

مولتی متر دیجیتال چیست؟ این تفاوت با آنالوگ است
با استفاده از مدارهای الکترونیکی و پردازنده های ساده ، مولتی متر دیجیتال انواع پارامترهای الکتریکی را اندازه گیری کرده و آنها را در یک صفحه نمایش LED نشان می دهد. با این حال ، پارامترهای نمایشگر آنالوگ قدیمی قدیمی با استفاده از سنج دستی اندازه گیری می شوند.

یک مولتی متر دیجیتال به دلیل قیمت پایین ، دقت بالا و سهولت استفاده در مقایسه با مولتی متر آنالوگ ، مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. دقت اندازه گیری و همچنین سهولت کار با آن از ویژگی های مهم مولتی متر دیجیتال است.

مولتی متر چقدر دقیق است؟
تمام ابزارهای اندازه گیری دارای محدودیت خطای مجازی هستند ، دقت یک ابزار اندازه گیری نشان می دهد که مقدار اندازه گیری شده با مقدار واقعی چقدر نزدیک است. مقدار استاندارد معمولاً به جای مقدار واقعی استفاده می شود و دقت آن بر حسب خطای دستگاه و به صورت درصد بیان می شود.

مولتی متر آنالوگ دارای دقت استاندارد 3٪ است ، در حالی که نوع دیجیتالی دارای دقت استاندارد 0.5٪ است و در مولتی متر پیشرفته این مقدار کمتر است. خطا به صورت + و - بیان می شود. بعضی از مولتی مترها دارای دقت 0.01٪ و در بعضی موارد در آزمایشگاه مقدار دقت کسری از یک میلیون است. لازم به ذکر است که در صورت کالیبراسیون دوره ای ، پایداری دقت مولتی متر حفظ می شود.

وضوح مولتی متر چیست؟
وضوح یک مولتی متر دیجیتال با ارقام نشان داده شده در صفحه تعیین می شود. در یک مولتی متر دیجیتال دامنه اندازه گیری متفاوت است و این تفاوت به دلیل تفاوت در ویژگی وضوح نمایشگر آن است. وضوح صفحه نمایش این دستگاه توسط پیشخوان یا رقمی (به اصطلاح دیجیتال) منعکس می شود.

حساسیت و امپدانس ورودی مولتی متر
هنگام استفاده از مولتی متر برای اندازه گیری ولتاژ ، امپدانس ورودی ابزار باید بسیار بالاتر از امپدانس مدار اندازه گیری شده باشد ، در غیر این صورت ممکن است عملکرد مدار تغییر کند و اندازه گیری ممکن است نادرست باشد. امپدانس ورودی مولتی متر معمولاً از 1 تا 10 مگاهرتز است.

حساسیت مولتی متر به عنوان مقدار حداقل ولتاژ ، جریان و مقاومت تعریف شده است که می تواند مقدار اندازه گیری را تغییر دهد. برای نوع دیجیتالی ، حداقل ولتاژ معمولاً چند صدم ولت DC یا AC است ، اما حداقل برد فعلی می تواند چند صدم ثانیه از یک میلی ثانیه باشد.

ولتاژ ، جریان و مقاومت را با استفاده از مولتی متر اندازه گیری کنید
منابع انرژی ، مانند ژنراتورها یا باتری ها ، اختلافات بالقوه ای بین دو نقطه در یک مدار الکتریکی ایجاد می کنند و باعث ایجاد جریان الکتریکی می شوند. باتری رایج ترین منبع ولتاژ در یک مدار است که دو انتهای مثبت و منفی دارد و مقدار ولتاژ در هر دو انتها ولتاژ ترمینال نامیده می شود.یکی از کاربردهای مهم مولتی متر اندازه گیری ولتاژ و ولتاژ متناوب است. اساس ولت متر دیجیتال DC مبتنی بر مقایسه است. یعنی ورودی ولتاژ به ولتاژ با ولتاژ m



:: برچسب‌ها: ولت متر ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

همه محصولات و شارژرهای لپ تاپ Lenovo یکسان نیستند.

از شارژرهای لپ تاپ در لپ تاپ های این شرکت استفاده می شود و در حقیقت ، هر وسیله الکترونیکی قابل حمل دارای یک شارژر با آن است ، به گونه ای که اگر دستگاه از کار بیفتد ، می تواند توسط شارژر مخصوص به خود شارژ شود.

باتری دستگاه
الکترونیک منبع ذخیره انرژی است ، اما باید باشد.
توجه داشته باشید که شارژرها انرژی و نیرو را از سلولهای داخلی خود ذخیره می کنند.

 شارژرهای DC و AC برای شارژرهای لپ تاپ Lenovo استفاده می شوند. با این حال ، فقط در عصر فعلی نوع AC مورد استفاده قرار می گیرد. شارژرهای Lenovo لپ تاپ شما را به شبکه های 220 ولت متصل می کنند. شماره ولتاژ لپ تاپ و جریان آمپر لپ تاپ باید سازگار و مشابه باشد. ناسازگاری در شارژر لپ تاپ Lenovo و تفاوت این تعداد و اعداد می تواند موارد بسیار بدی را برای لپ تاپ شما ایجاد کند.

در این بخش سؤالاتی در ذهن مخاطب مطرح شده است.
ما پرداخت خواهیم کرد.

آیا شارژر لپ تاپ Lenovo یکسان است؟
برای پاسخ به سؤال فوق ، می توان گفت که نه ، همه محصولات و شارژرهای Lenovo از یکدیگر و مشابه نیستند ، اما این نوع شارژرها از چندین سری مختلف مانند: zx6 ، x6x ، r6x ایجاد و طراحی می شوند.

شارژر لپ تاپ Lenovo
شارژرهای Lenovo معمولاً توسط چین تولید و مونتاژ می شوند. این شارژرها در طراحی خود حاوی مواد اولیه با کیفیت عالی هستند ، که مدت طولانی آنها طول می کشد و از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

آیا امکان شارژ Lenovo با USB وجود دارد؟
در واقع ، کابل های شارژ مورد نیاز در بسته حمل و نقل لپ تاپ های Lenovo گنجانده شده است. لپ تاپ ها را نیز می توانید با آنها حمل کنید. علاوه بر این ، پاوربانک های Lenovo به کاربران امکان می دهد تلفن های هوشمند را به صورت طبیعی از طریق USB شارژ کنند.

لپ تاپ Lenovo با کدام شارژر کار می کند؟
در این بخش لپ تاپ های Lenovo را که شارژر لپ تاپ Lenovo می تواند ارسال کند نام خواهیم برد.

شارژرهای لپ تاپ
مدل های دیگر….

قیمت شارژر لپ تاپ Lenovo چقدر است؟
این سری از شارژرهای Lenovo با تنوع و کیفیت بالایی مشخص می شوند و از نظر قیمت بسته به میزان تلاش و ظرفیت ذخیره انرژی به چندین قسمت تقسیم می شوند ، بنابراین هر مدل از شارژر لپ تاپ Lenovo با توجه به کیفیت محصول متفاوت است. باید هزینه را بپردازید.

شارژرهای Lenovo
آن را فقط از نمایندگی های اختصاصی این مجموعه دریافت کنید
سالم ماندن
باتری رایانه ، به درستی شارژ کنید.

چگونه شارژر لپ تاپ Lenovo را تنظیم کنیم؟

در این قسمت ما به سؤال مربوط به تعمیر و راه اندازی شارژر لپ تاپ Lenovo پاسخ خواهیم داد.

مرحله 1: لپ تاپ خیر را خاموش کنید.

مرحله 2: کابل برق شارژر لپ تاپ Lenovo را وصل کنید.

مرحله 3: باتری از لپ تاپ خود جدا شوید.

مرحله 4: روشن است این قسمت باید 30 ثانیه دکمه پاور دستگاه را نگه دارد.

مرحله 5: باتری لپ تاپ Lenovo را وارد کنید و همچنین شارژر لپ تاپ را به دستگاه وصل کنید.

مرحله نهایی: رایانه خود را روشن کنید و اکنون شارژ آن شروع می شود.

آیا امکان شارژ تلفن هوشمند با شارژر لپ تاپ Lenovo وجود دارد؟

سوال: بله ، با اتصال شارژر Lenovo به رایانه و اتصال کابل USB به گوشی ، می توانید از تلفن هوشمند خود استفاده کنید.

شارژر لپ تاپ را شارژ کنید. آداپتور Lenovo.

شارژرهای Lenovo همچنین در طراحی و ساخت خود از یک رنگ سیاه استفاده می کنند.

تولید کننده شارژرهای Lenovo

شارژرهای Lenovo معمولاً توسط چین تولید و مونتاژ می شوند ، اتصالات شارژر Lenovo دارای پورت USB و همچنین در بدن خود یک پین مرکزی دارند. شارژر این لپ تاپ مطابق سفارش سازنده ، چین ، با کیفیت اصلی تولید و ارائه می شود. شارژ شدن لپ تاپ Lenovo معمولاً دارای 6 ماه ضمانت است.

Lenovo دارای یک طرح رنگ سیاه است.

بسته به نوع شارژر ، هر کامپیوتر لنوو از نوع خاصی از شارژر استفاده می کند که متناسب با مدل آنها باشد و مهم است که این لپ تاپ را فقط با شارژر مخصوص خود شارژ کنید. عدم انجام این کار باعث از بین رفتن لپ تاپ Lenovo خواهد شد و عملکرد صحیح آن از باتری لپ تاپ ضعیف است و انرژی و انرژی برای مدت طولانی حفظ نمی شود. زیرا شارژر Lenovo از برخی ولتاژ و جریان ورودی استفاده می کند.

اگر قصد تهیه شارژر لپ تاپ مناسب برای رایانه شخصی یا لپ تاپ خود را از Lenovo دارید ، بسیار توصیه می شود از خرید کالاهای کم کیفیت خودداری کنید و یک شارژر لپ تاپ را فقط از نمایندگی های اختصاصی این مجموعه دریافت کنید تا ضمن حفظ سلامت باتری کامپیوتر ، آن را به درستی شارژ کنید .



:: برچسب‌ها: شارژر لپ تاپ ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

باتری ریموت درب

برای استفاده از باتریهای ریموت کنترل به جای بزرگترها می توانید از مبدل استفاده کنید.
باتری های AAA بسیار کمتر از سایر انواع باتری های استوانه ای متداول هستند ، اگرچه از سال 2010 محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. اما هنوز یافتن آنها در فروشگاه های لوازم الکترونیکی کار سختی است. این نوع باتری ها بیشتر در دستگاه های کوچک مانند نشانگرهای لیزری کوچک ، آلارم های ماشین از راه دور ، قلم های مجهز به لامپ های LED ، حکاکی ها و تقویت کننده های هدفون استفاده می شوند.

باتری های ریموتی 5 به طول و قطر 2.6 سانتی متر معمولاً در اسباب بازی های پیشرفته و چراغ قوه های دستی استفاده می شود .در سال 2007 سهم بازار این باتری ها 4 تا 5 درصد بود. ولتاژ نامی باتری های قلیایی C 1.5 ولت و ظرفیت آنها تا 8000 میلی آمپر ساعت می رسد. با این حال ، انواع قدیمی از روی کربن حجمی معادل 3800 میلی آمپر ساعت دارند. باتری های اندازه استاندارد C قدیمی تر از باتری های AA و AAA هستند و قدمت آن به دهه 1920 می رسد.

باتری قابل شارژ D با توان 10،000 میلی آمپر ساعت

چند باتری AAA می تواند ماشین شما را نیرو بخورد؟
باتری های D بیشتر در دستگاه های پرقدرت مانند چراغ قوه های قدرتمند ، رادیوها و ضبط های بزرگ با نام Boomboxes و دستگاه هایی با موتور الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرند. این باتری ها 6.1 سانتی متر طول و 3.3 سانتی متر قطر دارند و ظرفیت آنها در برخی از مدل های ویژه به 20،000 میلی آمپر ساعت می رسد. جالب است بدانید که باتری های اندازه D قدیمی ترین باتری های استوانه ای هستند که هنوز در حال تولید هستند. تاریخچه این باتری ها به سال 1898 میلادی باز می گردد (قبل از استاندارد سازی باتری های AAA). قبل از معرفی سایر انواع و ابعاد باتری های قلم ، باتری های D به عنوان "باتری های چراغ قوه" شناخته می شدند. ایالات متحده بزرگترین مصرف کننده باتری های اندازه D است. هنگامی که سهم بازار این باتری ها در این کشور به 8 درصد می رسد.

آشنایی با شرایط مربوط به باتری ریموت درب پارکینگ
ظرفیت باتری های AAA معمولاً در واحدهای میلی آمپر (میلی آمپر ساعت) نشان داده می شود. به بیان ساده تر ، یک باتری 2000 میلی آمپر ساعتی می تواند حداکثر جریان 2،000 میلی آمپر ساعتی را برای یک ساعت تحمل کند. یا جریان 20 میلی آمپر را به مدت 100 ساعت تأمین کنید. لازم به ذکر است که ساعتهای آمپر و ساعتهای میلی آمپری واحدهای انرژی نیستند. برای دستیابی به مقدار انرژی ذخیره شده در باتری (در وات ساعت) ، باید ظرفیت آن (در میلی آمپر در ساعت) توسط ولتاژ باتری دو برابر شود. البته ، همانطور که در زیر توضیح خواهیم داد ، باتری ریموت درب پارکینگ را از اینجا بخرید.



:: برچسب‌ها: باتری ریموت ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

ولت متر
مولتی متر یکی از پرکاربردترین ابزارهای اندازه گیری در آزمایشگاههای برقی و الکترونیک است. درصد زیادی از کاربران از خرید این دستگاه کاملاً آگاه نیستند. می توانید از خود بپرسید بهترین برند برای کنتورهای دیجیتال چیست؟ یا بهترین سنج چند برای تعمیرات قابل حمل کدام است؟ در این مقاله سعی شده است شما را با ویژگی های مهم این دستگاه آشنا کنیم تا بتوانیم بهترین دستگاه چندگانه را انتخاب کنیم.

این دستگاه دارای ویژگی های مختلفی است. در زیر ، ما سعی کردیم نکاتی را برای انتخاب بهترین دستگاه چند دیجیتال متناسب با نیاز کاربران مختلف توضیح دهیم. در پایان این پست با دانش کافی می توانید بهترین مدل چند دیجیتالی را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای شما با قیمت مناسب باشد.

دانش انواع مختلف کنتور
اساس همه دستگاه های اندازه گیری چندگانه یکسان است ، اما انواع مختلفی از این دستگاه با توجه به کاربردهای مختلف تولید و روانه بازار شده است. این دستگاه به دو دسته چند مقیاس آنالوگ ، قابل حمل یا دیجیتال تقسیم می شود. همچنین این دستگاه در دو مدل رایانه رومیزی و لپ تاپ برای کاربردهای مختلف تولید می شود. مجموعه دیگری از سنجهای آمپر بالا به عنوان دستگاهی با چند کلیپ شناخته می شود.

نسل جدید این دستگاه یک مولتی متر دیجیتال است ، این دستگاه الکترونیکی برای اندازه گیری مقادیر برق از قبیل ولتاژ ، ولتاژ ، مقاومت ، جریان و طراحی مقادیر اندازه گیری شده به شکل اعداد در صفحه طراحی شده است.

مولتی متر دیجیتال
استفاده از چند دستگاه چیست؟

سنج های متعدد می توانند مقادیر الکتریکی زیادی مانند ولتاژ ، آمپر و اهم را اندازه گیری کنند. خازن ها در بسیاری موارد با یک مولتی متر دیجیتال قابل آزمایش هستند. با سنجهای دیجیتالی پیشرفته نیز می توان فرکانس و میزان گرما را اندازه گیری کرد. اندازه گیری Milliamps ، Microbimer ، آزمایش دیود ، آزمایش اتصال و / از دیگر کاربردهای چندین متر دیجیتال است.

سرعت نمونه برداری فوری در مولتی متر بسیار کم است ، بنابراین آنها توانایی نمایش شکل موج را ندارند و برای این منظور در برخی نیازها از اسیلوسکوپ دیجیتالی برای نظارت بر ولتاژ و تغییرات آنی استفاده می شود.

مولتی متر دیجیتال اتوماتیک می تواند ولتاژ را از چند صد میلی ولت تا 1000 ولت به طور خودکار اندازه گیری کند و نیازی به تنظیم دستی دامنه ندارد. نحوه آزمایش اجزای الکترونیکی با مولتی متر دیجیتال بسیار ساده است ، فقط برای یک تست ولتاژ کافی است. انتخاب کننده AC را در بخش ولتاژ AC تنظیم کنید و ولتاژ DC را تست کنید ، انتخاب دامنه را در بخش ولتاژ DC قرار دهید. همچنین برای اندازه گیری مقادیر دیگر مانند مقاومت یا آمپر ، شاخص رنج باید در قسمت مربوطه قرار گیرد. به این نوع مولتی متر ها که بطور خودکار تنظیم می شوند محدوده اتوماتیک گفته می شود.

یک متر دیجیتال چیست؟ تفاوت آنالوگ
با استفاده از مدارهای الکترونیکی و ریزپردازنده های ساده ، چندین متر دیجیتال انواع پارامترهای الکتریکی را اندازه گیری کرده و آنها را روی صفحه نمایش LED نمایش می دهد. اما مقیاسهای آنالوگ قدیمی تر پارامترهای نمایشگر مقیاس دستی را اندازه می گیرند.

با توجه به قیمت پایین ، دقت بالا و سهولت استفاده ، مولتی متر دیجیتال مورد استقبال کاربران با مقیاس های چندگانه آنالوگ قرار گرفته است. دقت اندازه گیری و سهولت کار با آن از ویژگی های مهم دستگاه های اندازه گیری چند دیجیتال است.

یک متر چقدر دقیق است؟
همه دستگاه های اندازه گیری دارای حد خطای پیش فرض هستند و دقت دستگاه اندازه گیری نشان می دهد که مقدار اندازه گیری شده به مقدار واقعی چقدر نزدیک است. معمولاً از مقدار استاندارد به جای مقدار واقعی استفاده می شود و دقت آن بر حسب خطای دستگاه و درصد بیان می شود.

دقت استاندارد برای دستگاه های اندازه گیری آنالوگ 3٪ است ، در حالی که دقت استاندارد برای نوع دیجیتال 0.5٪ است ، این مقدار در دستگاه های اندازه گیری پیشرفته پایین تر است. خطا به صورت + و - بیان می شود. صحت برخی از دستگاه های مولتی متر 0.01٪ و در بعضی موارد آزمایشگاه صحت بخشی از یک میلیون است. لازم است بدانید که در صورت کالیبراسیون دوره ای ، دقت درستی از مولتی متر حفظ می شود.

وضوح متر چیست؟
دقت یک مولتی متر با اشکال نشان داده شده روی صفحه تعیین می شود. در چندین دستگاه اندازه گیری دیجیتال ، محدوده اندازه گیری متفاوت است ، به دلیل تفاوت در ویژگی دقت صفحه نمایش. وضوح صفحه نمایش این دستگاه توسط پیشخوان یا شماره (به اصطلاح دیجیتال) بیان می شود.

حساسیت و مقاومت ورودی متر
هنگام استفاده از چندین سنج برای اندازه گیری ولتاژ ، مقاومت ورودی دستگاه باید بسیار بالاتر از مقاومت مدار اندازه گیری شده باشد ، در غیر این صورت ممکن است عملکرد مدار تغییر کند و اندازه گیری ممکن است دقیق نباشد. امپدانس ورودی مولتی متر معمولاً از 1 تا 10 مگاهرتز است.

حساسیت مولتی متر به عنوان حداقل ولتاژ ، جریان و مقاومت تعریف شده است که می تواند مقدار اندازه گیری را تغییر دهد. برای نوع دیجیتال ، حداقل ولتاژ معمولاً چند صد میلی متر DC یا AC است ، اما حداقل برد فعلی می تواند چند صد میلی متر آمپر باشد.

اندازه گیری ولتاژ ، جریان و مقاومت با مولتی متر
منابع ولتاژ مانند ژنراتورها یا باتری ها ، اختلاف پتانسیل را بین دو نقطه در یک مدار الکتریکی ایجاد می کنند و باعث جریان می شوند. باتری رایج ترین منبع ولتاژ در مدار است که دارای دو انتهای مثبت و منفی است و مقدار ولتاژ در هر دو انتها ولتاژ ترمینال نامیده می شود. کاربرد مهم مولتی متر اندازه گیری ولتاژ مستقیم و متناوب است. اساس ولت متر دیجیتال DC بر اساس مقایسه است. یعنی ولتاژ با ولتاژ m وارد ولت متر می شود



:: برچسب‌ها: ولت متر ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

شارژر لپ تاپ یکی از قسمت های مکمل لپ تاپ است که مستعد آسیب و آسیب است. در حقیقت ، تمام لپ تاپ وقتی فاقد قدرت باشد به این قسمت به ظاهر ساده اما مهم بستگی دارد. در این مقاله ، ما سعی کرده ایم که همه کارهای لازم را انجام دهیم. آنچه در مراقبت ، تعویض و تشخیص خرابی شارژر باید بدانید.

عواملی که باید هنگام خرید شارژر لپ تاپ به صورت آنلاین در نظر بگیرید؟
خوب ، خرید شارژر لپ تاپ و سایر قسمت های آنلاین کمی مشکل است! نیاز به یک سری اطلاعات در مورد بخشی که باید بتوانید به راحتی در این بخش پیدا کنید! خرید شارژر به تجربه سخت افزاری زیادی احتیاج ندارد ، فقط کافی است هنگام خرید شارژر قدیمی خود را بگیرید و به راحتی ولتاژ و آمپلی فایرها را از آن بخوانید! البته سازگاری و اندازه سوکت شارژر جدید با درگاه ورودی لپ تاپ نیز در اولویت قرار دارد. اگر شارژر قبلی خود را گم کردید ، به هیچ وجه نگران نباشید ، فقط جستجوی شماره دستگاه شما می تواند به راحتی اطلاعات شارژر قبلی خود را بدست آورد.

آیا شارژر من می خواهم اصلی بخرم؟
بیایید با این واقعیت روبرو شویم که 90٪ شارژرهای موجود در بازار از شرکتهای مادر جدا هستند! تمام شارژرها به منظور سفارش از چین و ژاپن ساخته می شوند! اما این نمی تواند خبر بدی باشد! از آنجا که فناوری شارژر لپ تاپ ها آنقدر پیچیده نیست که تولید کنندگان قادر به پرداخت هزینه آن نباشند! بنابراین شارژرهای غیر اصلی اما با کیفیت بسیار زیادی را می توان در بازار یافت.

هنگام خرید شارژر باید به چه چیزی توجه کنم ؟؟؟؟
مهمترین مشکل تطبیق ولتاژ و تقویت کننده شارژر و لپ تاپ است. اگر ولتاژ شارژر بالاتر از لپ تاپ باشد ، دستگاه به سرعت بیش از حد گرم می شود و بوی سوختگی از صفحه آن ساطع می شود ، بنابراین مهمترین نکته مطابقت دقیق ولتاژ است ، علاوه بر این ، توجه به موارد زیر بسیار حائز اهمیت است.

1. آمپر شارژر را با لپ تاپ مطابقت دهید
اگر شارژر آمپر لپ تاپ بالاتر باشد ، اتفاق خاصی رخ نمی دهد و لپ تاپ آسیب نمی بیند. سرانجام ، باتری لپ تاپ سریعتر شارژ می شود. اما اگر تقویت کننده شارژر پایین تر از لپ تاپ باشد ، به باتری آسیب می رساند.

2. سوکت شارژر را به درگاه ورودی دستگاه وصل کنید
تطبیق سوکت شارژر با درگاه ورودی لپ تاپ از اهمیت بالایی برخوردار است. توجه داشته باشید که اگر پلاگین شارژر در درگاه ورودی لپ تاپ به درستی نصب نشده باشد ، امکان اتصال کوتاه ، گرمای بیش از حد و آسیب دیدن لپ تاپ وجود دارد.

3. خرید از مراکز معتبر
دانستن کیفیت برخی موارد از جمله قطعات لپ تاپ یک کار تخصصی است که از نظر ظاهری قابل تشخیص نیست ، بنابراین اگرچه برخی از فروشندگان از رنگ و وزن به عنوان معیار کیفیت استفاده می کنند ، اما باید بگوییم آنچه کیفیت شارژر لپ تاپ را تعیین می کند باعث می شود خرید از مراکز معتبر انجام شود. این سیاست های برگشتی مناسب را دارد.

عوامل شکست شارژر لپ تاپ
اولین و مهمترین علت آسیب آداپتور لپ تاپ نوسانات برق است ، بنابراین توصیه می شود ابتدا از نگهبان برق به عنوان ابزاری استفاده کنید تا از آسیب رسیدن به شارژر لپ تاپ خود جلوگیری کنید.

عامل مهم دیگری که می تواند به شارژر آسیب برساند قطع اتصال و اتصال کابل به طور مداوم است. چیزی به نام آمپر). هنگامی که جریان بیش از حداکثر جریان خروجی شارژر لپ تاپ باشد ، شارژر به سادگی می سوزد. به همین دلیل است که کاربرانی که هر روز یک شارژر لپ تاپ را با خود حمل می کنند ، مجبورند روزانه چندین بار آن را خرد کنند ، در صورت نیاز به تعویض شارژر لپ تاپ ، آن را در کیسه قرار دهند و دوباره آن را مجدداً باز کنند.

نکته سوم برای استفاده از کابل برق کم کیفیت کاملاً واضح است! عدم استفاده از مس در آلیاژهای رشته ای باعث کاهش کیفیت این کابل ها شده و در نتیجه اتصال کوتاه در لپ تاپ ایجاد شده است.
خوب ، اکنون که دلایل خرابی شارژر لپ تاپ را یاد گرفته اید ، بیایید به برخی نکات مهم طلایی بروید تا از شارژر به درستی مراقبت کنید.

راه هایی برای مراقبت از شارژر لپ تاپ خود
برای اتصال شارژر به لپ تاپ خود ، ابتدا آن را وصل کرده و سپس آن را به لپ تاپ وصل کنید.
اگر عجله دارید ، هنگام جدا کردن شارژر ، مراقب باشید زیرا فشار بیش از حد یا کشش ممکن است یکی از دلایل عمده آسیب رساندن به شارژر و درگاه دستگاه باشد.
بهتر است از شارژر در جای خشک و با دمای متعادل استفاده کنید و آن را از رطوبت دور نگه دارید.
از اتصال یا خم شدن بیش از حد کابل خودداری کنید.
حتما از شارژر اصلی استفاده کنید ، زیرا هر شارژر ولتاژ جریان و خروجی خاص خود را دارد.
از شارژر لپ تاپ جلوگیری کنید

آیا همیشه شارژر به لپ تاپ متصل است یا خیر ، اشکالی دارد؟
یکی از سؤال های مورد مناقشه در بین کاربران این است که آیا همیشه شارژر به لپ تاپ متصل است یا نه ؟!
پاسخ بله است!
البته این مشکل در سیستم های قدیمی وجود داشت و با یک سری مشکلات باتری لپ تاپ تماس دائمی ایجاد کرد! اما خبر خوب این است که این مشکل در باتری های جدیدتر یافت نمی شود!

سیستم باتری جدید به گونه ای که هنگام شارژ کامل از مدار خارج می شود.
نشان می دهد که لپ تاپ به آداپتور نیاز دارد.

ناسازگاری شارژر با لپ تاپ و شوک های گاه به گاه به آداپتور ، کابل یا سوکت می تواند خسارت زیادی به شارژر وارد کند و این علائم ممکن است به طرق مختلف ظاهر شود. ساده ترین راه برای فهمیدن مشکل در باتری لپ تاپ یا آداپتور ، جدا کردن باتری از لپ تاپ و سپس اتصال لپ تاپ به شارژر. حال بررسی کنید که لپ تاپ روشن است یا خیر ، و اگر مشغول کار و کار است ، باتری مشکلی دارد ، اما اگر روشن نمی شود ، ابتدا به داخل درگاه شارژ لپ تاپ نگاه کنید و علائم شکست و سوختگی را بررسی کنید. اگر کابل و سوکت شارژر باشد



:: برچسب‌ها: آداپتور لپ تاپ ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

بدون شک هیچ چیز نمی تواند بسیاری از مشکلات جانبی این محصولات را به اندازه قیمت قفل دیجیتال نشان دهد. به عبارت دیگر ، قیمت قفل دیجیتال ، کیفیت ، نوع فناوری و برند محصول را تعیین می کند و هرچه قیمت بالاتر باشد ، به طور قطع انتظار بیشتری برای دیدن محصولات عالی خواهید داشت. بنابراین وقتی ما به عنوان مشتری می خواهیم این نوع قفل ها را خریداری کنیم ، از خودمان می پرسیم: "چه عواملی واقعاً بر قیمت قفل های دیجیتال تأثیر می گذارد؟" برای دریافت جواب به یوکا بپیوندید.

عوامل موثر بر قیمت قفل های دیجیتال
در اینجا نکات مهم در قیمت قفل رمزدار درب چوبی ذکر شده است:
کیفیت و مواد لازم را برای قفل درب های دیجیتال ایجاد کنید

مواد قفل بدنه عامل مهمی است که بر قیمت قفل های دیجیتال تأثیر می گذارد. البته هرچه کیفیت مصالح ساختمانی بالاتر باشد ، طبیعتاً قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد. در حال حاضر ، چهار نوع مواد به طور عمده در بدنه قفل هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد که شامل مس ، فولاد ضد زنگ ، آلیاژ روی و آلومینیوم است.

مس بالاترین قیمت را دارد و پس از آن فولاد ضدزنگ ، آلیاژ روی و آلومینیوم با کمترین قیمت. مس گران و گران است. روی به راحتی قالب ریزی می شود و مقاومت در برابر ضربه زیادی دارد. همچنین از مقاومت در برابر خوردگی برخوردار بوده و نسبت به فولاد ضد زنگ هزینه مصالح و هزینه تولید کمتری دارد. قیمت آلومینیوم کم است زیرا به دلیل برخورد به سرعت تغییر شکل می یابد.

نوع قفل رمزدار درب ضد سرقت در خانه و محل کار
نوع دسترسی ، نحوه تأیید اعتبار آن را نشان می دهد. یعنی نحوه قفل اجازه ورود کاربر را می دهد! قفل های دیجیتالی در سه نوع وجود دارد: قفل های بیومتریک ، قفل های صفحه کلید رمزگذاری شده و قفل کارت. هر یک از این قفل ها به انواع مختلفی از خود تقسیم می شوند ، به عنوان مثال قفل های بیومتریک به قفل اثر انگشت ، قفل تشخیص چهره و قفل قفل کف دست تقسیم می شوند.

یا قفل رمزگذاری شده به صفحه کلید لمسی و صفحه کلید لمسی تقسیم می شود. نوع دسترسی بر قیمت قفل درب ورودی دیجیتال تأثیر می گذارد. در واقع اگر سیستم احراز هویت پیشرفته تر باشد و احتمال سرقت داده ها نزدیک به صفر باشد! قفل های گران تر. به عنوان مثال ، قفل های بیومتریک نسبت به سایر قفل های دیجیتال گران تر هستند.

طراحی و ظاهر درب هوشمند ضد سرقت
ظاهر و سبک طراحی نیز بر قیمت قفل های دیجیتال تأثیر می گذارد. این قفل ها در طراحی لوکس و مدرن هستند و از استانداردهای راحت تری استفاده می کنند. مفهوم طراحی قفل هوشمند باید با نیازهای کاربر مطابقت داشته باشد تا کاربر بتواند به راحتی و به ساده ترین روش ممکن از قفل استفاده کند (او رابطه عملی بالایی دارد).

یک طراحی زیبا همچنین روی ظاهر ورودی منزل یا محل کار تأثیر می گذارد. اکثر افرادی که با چنین قفل هایی روبرو هستند نسبت به محیط تفاوت متفاوتی دارند. این احساس حتی برای کارفرمایانی که قصد فروش واحدهای ساختمانی خود را دارند ، یک کارت امتیاز محسوب می شود ، زیرا مشتری با دیدن قفل دیجیتال ، ترجیح می دهد واحد مورد نیاز را خریداری کند.



:: برچسب‌ها: قفل رمزدار ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

ولت متر آنالوگ ساده و منسوخ است.
دو ولت متر دیجیتال با دقت اندازه گیری بالا.
ولت متر دستگاهی است که اختلاف ولتاژ دو نقطه در یک مدار را اندازه گیری می کند.

در ساده ترین شکل ، ولتاژ را می توان از نظر جریان جریانی از طریق یک مقاومت خاص اندازه گیری کرد. بنابراین ، یک ولت متر می تواند یک متر با مقاومت بسیار بالا باشد. جریان کشیده شده توسط ولت متر برای اندازه گیری ولتاژ از مدار باید تا حد ممکن کوچک باشد تا جریان جریان مدار تغییر نکند. به همین دلیل می توان از یک آمپر یا یک آمپر کوچک با زنجیره مقاومت بالا استفاده کرد.

امروز ، یک ولت متر ولتاژ را به روش های مختلفی اندازه گیری می کند. ولت متر می تواند آنالوگ (دیجیتال) یا دیجیتال (دیجیتال) باشد ، اگرچه روش اندازه گیری ولتاژ یکسان نیست. برای سهولت استفاده معمولاً ولت متر ، متر و متر در دستگاهی به نام مولتی متر ترکیب می شوند.

ولت متر آنالوگ
ولت متر آنالوگ در واقع مقیاسی (گالوانومتر) با یک سیم پیچ متحرک است که با مقاومت بالایی شارژ می شود. یک سیم پیچ متحرک که در قسمت مغناطیسی یک آهنربای دائمی به یک دست متصل است ، از سیم پیچ عبور می کند و گشتاور به دلیل قرار گرفتن در میدان مغناطیسی ، در آن وارد و چرخش می کند. میزان چرخش متناسب با جریان و در نتیجه ولتاژ در طول ولت متر است.

حساسیت یک ولت متر به صورت "اهم در هر ولت" بیان شده است. به عنوان مثال ، یک ولت متر از 1000 اهم در هر ولت می تواند به جریان 1 میلی آمپر پاسخ دهد. اگر حداکثر ولتاژ قابل اندازه گیری ولت متر 200 ولت باشد ، مقاومت ولت متر می تواند 200000 اهم باشد ، در این صورت دست می تواند با جریان 1 میلی ولت منحرف شود. در اکثر ولت مترها محدوده اندازه گیری قابل تغییر است که با تغییر مقاومت داخلی ولت متر امکان پذیر است.

ولت متر آنالوگ AC
در ساده ترین شکل آن ، ولت متر با سیم پیچ متحرک می تواند ولتاژ را در یک مدار که از طریق آن جریان مستقیم (DC) عبور می کند ، اندازه گیری کند. برای اندازه گیری ولتاژ در مدارهای AC ، یکسو کننده باید در مسیر ولت متر قرار گیرد. ولت متر AC آنالوگ میزان موثر ولتاژ را اندازه گیری می کند.



:: برچسب‌ها: ولت متر ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

بهترین قفل های دیجیتال سال 2019
قفل های دیجیتالی در مدل ها و شکل های مختلفی در بازار وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند ، اما انتخاب قفل دیجیتال مناسب و بادوام کار ساده ای نیست ، بنابراین در این مقاله قصد داریم بهترین مدل های قفل های هوشمند را ارائه دهیم. با شما آشنا شوید

قفل SCHLAGE
بدون شک بهترین قفل الکترونیکی موجود در بازار می تواند به صورت قفل SCHLAGE ارائه شود ، این قفل نصب آسان است و همچنین استفاده از آن برای کاربران آسان است. این مدل قابل نصب بر روی سیستم های اتوماسیون خانگی و همچنین تلفن های هوشمند است.

قفل ULTRALOQ
یکی دیگر از محبوب ترین قفل های سال 2019 با دسته ULTRALOQ است ، محبوبیت این قفل عمدتا به دلیل سنسور اثر انگشت آن است که اثر انگشت را در کمتر از یک ثانیه تشخیص می دهد. این قفل ها همچنین توانایی ضبط و ذخیره بیش از صد اثر انگشت را دارند.

کفش پوشیده است
قفل های یوکا یکی از محبوب ترین و محبوب ترین قفل های موجود در بازار است که به کاربران امکان دسترسی بدون کلید ، دسترسی به اثر انگشت و همچنین گزارش گیری را می دهد.

قفل سامسونگ
بدون شک به روزترین و مدرن ترین قفل های دنیا از این برند است و این شرکت کره ای شروع به تولید و ساخت انواع قفل با انواع دسترسی ، انواع قفل با دسترسی به رمز عبور ، کارت ، اثر انگشت ، تلفن همراه و تشخیص چهره در محصولات این شرکت کرده است.

قفل YALE
این شرکت همواره سعی کرده است محصولات امنیتی با کیفیت را به مشتریان خود ارائه دهد. و در عین حال دسترسی آسان و ایمن را برای کاربران و مصرف کنندگان محصولات خود ایجاد کنید. در مقاله های بعدی بیشتر در مورد انواع قفل های دیجیتال و بهترین مدل ها صحبت خواهیم کرد.



:: برچسب‌ها: معرفی قفل دیجیتال ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

همانطور که گفته شد Galaxy J2 یک گوشی کوچک و مفید است و قطعاً از کار با آن لذت خواهید برد. این گوشی در سه رنگ مشکی ، سفید و طلایی موجود است. صفحه نمایش 4.7 اینچی گلکسی J2 از نظر وضوح تصویر حتی در بین همسالانش حرفی برای گفتن ندارد ، اما به لطف فناوری Super AMOLED ، زاویه دید و روشنایی قابل قبول است.

سامسونگ یکپارچه سازی سخت افزار استاندارد را در Galaxy J2 گنجانده است که شامل یکی از تراشه های اختصاصی سامسونگ با پردازنده چهار هسته ای و پردازنده گرافیکی مالی و 1 گیگابایت رم است. انتظار ندارید بازی های گرافیکی سنگینی روی هر یک از این گوشی ها اجرا شود ، اما Galaxy J2 با مرور صفحات وب ، گشت و گذار در شبکه های اجتماعی ، تماشای فیلم ، اجرای نرم افزار و بازی های سبک وزن ، افتخار می کند. Android 5.1 همچنین در Samsung Galaxy J2 سامسونگ در دسترس شماست تا ذهن شما راجع به آخرین برنامه ها و بازی های اندرویدی راحت کنید. گلکسی J2 فقط در نسخه 8 گیگابایتی موجود است و با یک درگاه اختصاصی می توان حافظه را با کارت حافظه خارجی تا 256 گیگابایت گسترش داد. این بدان معناست که حتی اگر دو سیم کارت را در تلفن وارد کنید ، می توانید از کارت حافظه برای ذخیره و حمل اطلاعات بیشتر استفاده کنید. دوربین اصلی گلکسی جی 2 با رزولوشن 5 مگاپیکسلی خاطرات شما را ضبط می کند و می تواند از فیلم HD ضبط کند. می توانید صورت را شناسایی کرده و محل عکس را در Galaxy J2 مستند کنید. دوربین دوم آن نیز یک دوربین سلفی دو مگاپیکسلی است.

بدون شک ظرفیت باتری باید به عنوان یکی از نقاط قوت گلکسی J2 در نظر گرفته شود ، زیرا اندازه صفحه نمایش کوچک و شدت کم مصرف آن به شما امکان می دهد تا حداکثر 11 ساعت مستقیم صحبت کنید یا 41 ساعت به موسیقی گوش دهید. ویژگی های اتصال Galaxy J2 شامل بلوتوث ، پشتیبانی از دو سیم کارت به طور همزمان و GPS است. همچنین لازم به ذکر است که مدل F این گوشی همچنین از اتصال به سری سریع نسل چهارم (4G) پشتیبانی می کند.



:: برچسب‌ها: موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

قفل های بیومتریک
قفل های بیومتریک نسل بعدی قفل های دیجیتال است ، اما این فناوری امروزه در بسیاری از ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. قفل های بیومتریک محدود به اثر انگشت نیستند و عناصر دیگری مانند آن وجود دارد: پارگی شبکیه ، پاک کردن کف دست ، اسکن صدا و اسکن تشخیص چهره نمونه هایی از خصوصیات بیومتریک است که در قفل های دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد.

عملکرد این قفل ها به کیفیت سنسور بستگی دارد. در صورتی که کیفیت سنسورها پایین باشد ، از ایمنی درصدی پایین تر است ، اما از طرف دیگر اگر کیفیت سنسورها بالا باشد ، در تغییر چهره با مشخصات بیومتریک مشکلی وجود دارد و باید هر زمان اطلاعات را تغییر دهید.

در قفل های بیومتریک نیازی به نگه داشتن کارت یا به خاطر سپردن رمز عبور نیست زیرا شما کلید این شکل از قفل ها هستید. این قفل ها همچنین می توانند از کلیدهای جانبی پشتیبانی کنند و نیازی به تغییر قفل یا کلید نیست. قفل های بیومتریک از حسگرهای زیادی تشکیل شده است ، در صورت عدم نیاز ممکن است برای باز کردن حتی با تصویر شما اصلاح نشوند و باعث بروز مشکلات زیادی شود. یا حتی سنسورهای بسیار حساسی وجود دارند که ناخودآگاه قفل های شما را قفل می کنند و نیاز به تعویض دارند.

دستگاه های فرکانس رادیویی
دستگاه فرکانس رادیویی یا دستگاه شناسایی فرکانس رادیویی ، که با نام اختصاری RFID نیز خوانده می شود ، عملکردی مشابه دستگاه های تأیید اعتبار دارد. تفاوت این مدل با سایر مدل ها در این است که می توان آن را از راه دور تأیید کرد. برای باز کردن قفل های این RFID به یک خط مستقیم نیازی ندارید و احراز هویت در همه جهات انجام می شود. مدل های جدیدتر از این قفل ها همچنین قابلیت باز کردن قفل از طریق بلوتوث را دارند.

تجهیزات مورد استفاده در RFID به سه دسته تقسیم می شوند که در آن فرکانس امواج تغییر می یابد ، یعنی:
کارتهای LF با فرکانس کوتاه از 125 کیلوهرتز پشتیبانی می کنند.
فرکانس بالا فرکانس بالا 13.56MHz.

UHF ها فرکانس های بسیار بالایی دارند از 300MHz تا 3GHz.
بر اساس این فرکانس ها ، آنها سوئیچ های مختلفی مانند کنترل ترافیک ، کارت عبور از هم جدا ، دیجیتال دیجیتال یا مچ مغناطیسی را که اطلاعات یک شخص در آن ذخیره می شود ، ایجاد می کنند.

دامنه عملکرد در این مدل بسیار بیشتر از بقیه است ، می توان قفل ها و کلیدها را انحصار بخشید و یک یا چند نوع قفل را باز کرد. همچنین می توانید قفل دیجیتال را تنظیم کنید تا از ورود همه جلوگیری شود ، در این صورت کلیدها غیرفعال می شوند در حالی که از تلفن هوشمند نیز به عنوان کلید استفاده می شود.

کدهای دسترسی
یکی از محبوب ترین قفل و کارکردن کدهای دسترسی بین قفل دیجیتال و صفحه کلید ، امنیت بسیار بالایی است. آنها رمزعبورهای متنوعی دارند و از رمزهای عبور بی پایان با کدهای مختلف و ایجاد حروف و اعداد استفاده می شوند. از رنگ ها نیز می توان در این نوع قفل ها استفاده کرد که کاربران می توانند کدهای دسترسی خود را پیچیده تر و ایمن تر جلوه دهند.

از آنجا که انسانها می توانند این کدها را فراموش کنند ، تنها راه حل این مشکل ، حفظ کدهای دسترسی است. برای هر قفل و درب می توان از رمزهای عبور مختلف استفاده کرد و طول و تعداد کاراکترها می توانند رمز عبور شما را نشان دهند.

گذرواژه احراز هویت
گذرواژه‌های تأیید هویت به شکل رمزهایی هستند که کابینه باید از آن دریافت کند. معمولاً این کدها توسط یک دستگاه فیزیکی به قفل دیجیتال ارسال می شوند. برخی از این دستگاه ها به شکل تجهیزات الکترونیکی و برخی نیز به صورت کارت ساخته شده اند. برای استفاده از این دستگاه ، باید آنها را به قفل نزدیکتر کرده و یک خط دید مناسب بین قفل و گذرواژه‌ها برای تأیید اعتبار ایجاد کنید. اینها نمادهای مشخصی هستند و قفلها الگوهای عددی خاصی را دریافت می کنند.

این دستگاه ها می توانند برای باز کردن قفل ها و درهای مختلف ، پیکربندی شوند و قفل ها این امکان را دارند که از تمام کلیدهای ورودی دور بزنند و اجازه ورود به کسی را ندهند.



:: برچسب‌ها: قفل بیومتریک ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

قفل های الکترونیکی درها ، آپارتمان ها و انواع خریداران
انسان همیشه مراقب حفظ اموال و زندگی خود بوده است ، به همین دلیل همواره به فکر تأمین امنیت در هر زمان بوده است و همین امر باعث شده است تا مردم به فکر تولید ، طراحی و ساخت قفل و استفاده از آنها باشند. قفل ها با گذشت زمان از نظر مکانیکی منسوخ شدند و قفل های الکترونیکی جایگزین شدند. از قفل های قدیمی همیشه به دلیل پایین بودن قیمت خرید آنها استفاده شده است ، اما مشکل اصلی این قفل ها این است که از امنیت بسیار پایینی برخوردار بوده و بیشتر آنها به سرقت می رود ، به همین دلیل بیشتر افراد به قفل های دیجیتال روی می آورند. و قفل درب الکترونیکی یکی از رایج ترین قفل های الکترونیکی است که می تواند روی هر نوع درب نصب شود. از آنجا که رفت و آمد زیادی در آپارتمان ها وجود دارد ، حفظ امنیت از اهمیت بیشتری برخوردار است ، بنابراین بهتر است از قفل درب الکترونیکی در آپارتمان خود استفاده کنید. قفل الکترونیکی از هیچ کلید فیزیکی استفاده نمی کند ، بنابراین نیازی به نگرانی در مورد گم شدن یا عقب ماندن کلید نیست. نمونه کارهای قفل رمزی کلیتک را هم ببینید.

قفل الکترونیکی
قفل های الکترونیکی و قفل های دیجیتال در واقع هیچ تفاوتی ندارند و راه کنترل آنها از طریق جریان الکتریکی است. قفل الکترونیکی از امنیت و دسترسی بالایی برخوردار است و علاوه بر آن زیبایی خاصی به درها و دکوراسیون منزل می بخشد. این نوع قفل ها شامل انواع خاصی مانند قفل های الکترونیکی رمزگذاری شده ، قفل کارت و قفل اثر انگشت می شوند. قفل دیجیتالی ایرانی دارای مارک معروف Claitech است و نمونه های خارجی آن شامل سامسونگ ، مالیرا و غیره است که می توانید هر آنچه را که می خواهید برای خانه خود خریداری کنید.

قفل رمزنگاری الکترونیکی (رمزگذاری شده)
قفل های الکترونیکی دارای صفحه لمسی و دیجیتالی هستند که می توانید با تهیه رمز عبور از شماره های موجود برای تنظیم رمز قفل و باز کردن قفل استفاده کنید. این نوع قفل ها معمولاً شامل یک کلید فیزیکی هستند که می توانید هنگام فراموش کردن رمز عبور از آن استفاده کنید و قفل را از طریق آن باز کنید. این نوع قفل الکترونیکی در ابتدا فقط برای دفاتر و شرکت ها مورد استفاده قرار می گرفت ، اما امروزه از آن برای خانه ها و اقامتگاه ها نیز استفاده می شود.

قفل کارت الکترونیکیدر این نوع قفل های الکترونیکی از کارت های مغناطیسی ویژه ای برای باز کردن آنها استفاده می شود ، بنابراین با نمایش کارت در قسمت قفل مخصوص می توانید درب خود را در کمترین زمان لازم باز کنید و معمولاً قفل کارت الکترونیکی نیز دارای یک کلید فیزیکی است که در مواقع اضطراری مانند از بین رفتن یا آسیب دیدن کارت استفاده می شود. نکته مهم در اینجا این است که قفل کارت الکترونیکی عملکردهای دیگری مانند اثر انگشت و رمز عبور ارائه شده است ، بنابراین بهتر است فقط برای باز کردن قفل درب الکترونیکی آپارتمان کارت و سایر کارکردهای آن از کارت استفاده نکنید. اجازه امنیت بیشتر بدهید.

قفل اثر انگشت دیجیتال
قفل الکترونیکی دیگر قفل اثر انگشت دیجیتال است که برای باز کردن قفل از آن استفاده می کنید. این روش به شما امکان می دهد اثر انگشت هر شخصی را که می خواهید قفل کنید پیکربندی کنید به طوری که قفل به شخص اجازه می دهد تا با استفاده از تشخیص شخصیت وارد شود. مهمترین نکته در استفاده از قفل های این نوع ، وجود جریان خون در اثر انگشت است ، در صورت وجود جریان خون ، این قفل قادر به شناسایی شخصیت فرد نیست و چهره فرد را نمی شناسد و بنابراین اجازه ورود نمی دهد.



:: برچسب‌ها: نمونه کارهای قفل دیجیتال ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

ساختار دیود شاتکی
همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است ، دیودهای Shotki از اتصال فلزی نیمه هادی ساخته شده اند ، به این معنی که آنها یک جزء فلزی از یک طرف و یک جزء سیلیکون از طرف دیگر دارند. بنابراین دیودهای شوتکی ناحیه تخلیه ندارند و بنابراین برخلاف دیودهای معمولی که به عنوان عناصر دو قطبی شناخته می شوند به عنوان عناصر تک قطبی شناخته می شوند.

ساختار اساسی این دیود در شکل بالا نشان داده شده است. لازم به ذکر است که برای قسمت فلزی می توانید از پلاتین ، تنگستن ، طلا و مولیبدن و .. با اتصال یک جزء فلزی و نیمه هادی ها یک اتصال فلزی - نیمه هادی تشکیل دهید که به آن مانع ضربه ای نیز گفته می شود. عرض سد Shotaki بستگی به نوع فلز و نوع نیمه هادی مورد استفاده در دیود دارد.

ایست بازرسی Shotki در موقعیت غیر کج ، شیب مستقیم و شیب معکوس رفتار متفاوتی دارد. در حالت بایاس مستقیم ، هنگامی که ترمینال مثبت باتری به فلز و ترمینال منفی به هادی نیمه هادی n وصل شود ، در دیود Shotaki جریان ایجاد می شود. اما در حالت معکوس ، هنگامی که ترمینال مثبت باتری به هادی نیمه هادی نوع n و ترمینال منفی فلز وصل می شود ، دیود Shotaki عبور جریان را مسدود می کند. اما اگر ولتاژ بایاس معکوس از حد معینی بالاتر رود ، سد Shotkey شکسته می شود و جریان در جهت مخالف تنظیم می شود ، که این امر احتمال آسیب به سایر اجزای موجود در مدار را افزایش می دهد. مشخصه جریان ولتاژ (V-I)

دیود Shotki
یكی از مهمترین نمودارهایی كه باید هنگام انتخاب دیود در نظر بگیرید ، نمودار ولتاژ مستقیم (V) برای هدایت جریان (I) است. نمودار V-I برای سه دیود 1N5817 ، 1N5818 ، 1N5819 در شکل زیر نشان داده شده است.

ویژگی V-I این دیود بسیار شبیه به یک دیود استاندارد با محل اتصال P-N است. افت ولتاژ پایین تر از دیود معمولی ، به دیود Shotki اجازه می دهد تا با ولتاژ پایین تر از یک دیود استاندارد به درستی کار کند. نمودار بالا نشان می دهد که دیود 1N5817 افت ولتاژ مستقیم کمتری نسبت به دو دیود دیگر دارد. همچنین ، با افزایش جریان مستقیم ، افت ولتاژ دیود افزایش می یابد. برای دیود 1N517 با حداکثر جریان 30 آمپر ، افت ولتاژ بیش از 2 ولت است. به همین دلیل دیودهای رومینگ بیشتر در برنامه های کم جریان استفاده می شوند.

یک دیود شاتکی مناسب انتخاب کنید
معیارهایی که باید هنگام انتخاب یک دیود Shotki در نظر بگیرید. هر مهندس طراحی مدار باید متناسب با نیاز خود یک دیود Shotki را انتخاب کند. در مدارهای یکسو کننده ولتاژ زیاد است ، جریان متوسط ​​یا کم و فرکانس پایین است. در تعویض برنامه ها ، میزان فرکانس زیاد است. بنابراین باید در انتخاب نوع دیود دقت کرد. برخی از پارامترهای مهم و متداول دیودها عبارتند از:

افت ولتاژ مستقیم:
ولتاژ مورد نیاز برای بهره برداری از یک دیود در بایاس مستقیم ، افت ولتاژ مستقیم دیود نام دارد ، که مقدار آن با توجه به دیودهای مختلف متغیر است. این ولتاژ برای دیودهای Shotki حدود 0.2 ولت در نظر گرفته می شود.

ولتاژ جداسازی قطعات معکوس:
مقدار مشخصی از ولتاژ خلیج معکوس پس از خرابی دیود و ظاهر شدن رسانا در جهت مخالف ، ولتاژ شکست دیود نامیده می شود. مقدار این ولتاژ برای دیودهای Shotki حدود 50 ولت است.

زمان بازیابی دیود:
زمان لازم برای روشن یا خاموش شدن مستقیم (خاموش) یک دیود ، زمان بازیابی دیود است. مهمترین تفاوت بین یک دیود استاندارد و اتصال P-N ، زمان بازیابی آنها است. در یک دیود معمولی ، زمان ریکاوری از چند میکروثانیه تا 100 نانو ثانیه متغیر است ، اما دیودهای Shotki هیچ زمان ریکاوری ندارند زیرا در محل اتصال نیمه هادی منطقه تخلیه وجود ندارد.

جریان نشت معکوس:
جریان جاری شده از طریق یک عنصر نیمه هادی در شیب معکوس ، جریان نشت معکوس نامیده می شود. در دیودهای شوتکی ، جریان نشت معکوس با افزایش دما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

برنامه های دیود Shotki
این دیودها به دلیل خاصیت ویژه ای که دارند ، کاربردهای بسیاری در صنعت الکترونیک دارند که بعداً با آنها مقابله خواهیم کرد.

1. مدارهای مهارکننده و جابجایی
مدارهای مهارکننده و فرستنده بیشتر در برنامه های شکل موج استفاده می شوند. دیودهای شوتکی یا افت ولتاژ کم برای استفاده به عنوان دیودهای مهار کننده مناسب هستند.

2. محافظت در برابر واژگونی یا تخلیه قطعات
همانطور که مشهور است ، دیود Shotki جریان را تنها از یک طرف انتقال می دهد ، به همین دلیل به آن دیود مانع نیز گفته می شود ، به همین دلیل از این دیود در ساخت انواع سپر استفاده می شود. به عنوان مثال ، در لامپ های فلاش اضطراری ، یک دیود Shotaki بین سوپر سپر و یک موتور DC قرار داده شده است تا از پردازش بیش از حد موتور DC جلوگیری شود.

3. حلقه ها را نمونه و نگه دارید
دیود Shotki با شیب مستقیم بارهای اقلیت را ندارد ، بنابراین دارای نرخ تبدیل بالاتری نسبت به دیودهای معمولی با محل اتصال P-N است. بنابراین ، برای استفاده در این نرم افزار مناسب است زیرا دیود Shotki دارای مدت زمان انتقال کوتاه تر از نمونه به ذخیره سازی است و بنابراین دقت آن را افزایش می دهد.

4. یکسو کننده برق (قدرت)
دیودهای Shotky دارای چگالی جریان بالا و افت ولتاژ کم در مقایسه با دیودهای معمولی در محل اتصال P-N هستند ، بنابراین اتلاف توان آنها کمتر است. در نتیجه ، آنها برای استفاده در یکسو کننده های برق بسیار مناسب هستند.



:: برچسب‌ها: دیود شاتکی ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

رسیور و ریموت درب

اگر همچنین در زنجیره کلید خود یک ریموت کنترل خودرو داشته باشید ، احتمالاً پس از استفاده برای اولین بار ، یک سری سؤال ایجاد خواهید کرد.

چه اتفاقی می افتد که من دکمه از راه دور را فشار می دهم؟ چگونه درب اتومبیل را از این فاصله باز کنیم؟ ریموت کنترل چقدر ایمن است؟ آیا می توانید ماشین شخص دیگری را با آن باز کنید یا دیگران می توانند ماشین شما را باز کنند؟

 در این مقاله ، دقیقاً یاد خواهید گرفت که چگونه یکی از این وسایل نقلیه کوچک به شما امکان می دهد ایمنی را در وسیله نقلیه خود تأمین کنید. کدهای مورد استفاده در سیستم های کنترل از راه دور بسیار پیشرفته هستند.

رایج ترین دستگاه های موجود در ریموت اتومبیل (بدون کلید یا ریموت): یک ریموت کنترل از حلقه اصلی برای باز و بسته شدن درب خودرو آویزان است و بسیاری از این کنترل از راه دور به سیستم اعلام خطر خودرو متصل می شوند. یک کنترل کوچک نیز در داخل خودرو نصب شده است تا درب پارکینگ را باز و بسته کنید. بسیاری از سیستم های امنیتی خانگی دارای کنترل از راه دور هستند ، اما این نوع سیستم ها هنوز رایج نیستند.

ریموت کنترل که برای باز کردن و بسته شدن درب پارکینگ با خود به همراه دارید ، یک فرستنده بی سیم کوچک دارد. هنگامی که دکمه کنترل از راه دور را فشار می دهید ، فرستنده را روشن می کنید و کد را به سیستم دریافت (حتی اگر در یک پارکینگ یا پارکینگ هستید) ارسال می کنید. در داخل خودرو یا در پارکینگ ، یک گیرنده بی سیم تنظیم شده و برای انتقال فرکانس انتقال (300 یا 400 مگاهرتز برای برخی از سیستمهای مدرن) استفاده می شود. فرستنده مانند یک بازی رادیویی کنترل شده است. می دانید که رادیو با امواج رادیویی و فرستنده های رادیویی چگونه کار می کند.

در سالهای قبل ، حدود دهه 50 ، دهانه های درب پارکینگ فرستنده های بسیار ساده ای داشتند ، زیرا آنها سیگنال های فردی ارسال می کردند ، و باز کردن درب پارکینگ وظیفه باز و بسته شدن درب را بر عهده داشت. به تدریج ، دهانه های درب پارکینگ محبوب شدند. سادگی این سیستم یک مشکل بزرگ بود ، هر کسی می تواند با کنترل و باز کردن درب های پارکینگ ها وارد خیابان شود و همه آنها از همین فرکانس استفاده کرده و هیچ امنیتی ندارند.

تا دهه 1970 ، درب های لایه برداری پیچیده تر شد. از آنجا که می توانید این سطح از ظرافت را مشاهده کنید. تراشه کنترل اول (سیاه) و سوئیچ DIP (آبی). کلید DIP شامل هشت کلید باریک دیگر است که در یک مدار مدار جوش داده شده با جعبه کوچک قرار دارند که کدی را که فرستنده می فرستد با تنظیم کلیدهای DIP درون فرستنده کنترل می کند. درب پارکینگ فقط در صورت باز بودن سوئیچ DIP روی گیرنده به همان سبک باز خواهد شد. این امنیت زیادی را ایجاد می کند. اما این تمام داستان نیست. هشت سوئیچ DIP تنها 256 ترکیب ممکن را ارائه می دهد. این کار برای جلوگیری از باز کردن بسیاری از همسایگان درهای یکدیگر کافی است ، اما این برای تأمین امنیت واقعی کافی نیست.

فرستنده درب پارکینگ در دهه 1970 بسیار ساده بود:
همانطور که مشاهده می کنید ، فرستنده متشکل از ترانزیستور ، یک جفت مقاومت و چیز دیگری نیست. ترانزیستور با ترانزیستور از این نوع ، از باتری 9 ولت استفاده می کند ، که ساده تر از فرستنده بی سیم است. از آن زمان ، به تدریج فرستنده های از راه دور پیشرفته تر شدند.

بیایید نگاهی بیاندازیم به یک مجموعه مدرن با سیستم های کنترل از راه دور که در اتومبیل های امروزی پیدا می کنید. بزرگترین مشکل امنیت است. اگر افراد به راحتی بتوانند در پارکینگ ها در اماکن شلوغی مانند مراکز ، درهای اتومبیل یکدیگر را باز کنند ، این مسئله می تواند یک مشکل بزرگ باشد. با گسترش اسکنرهای بی سیم ، شما همچنین باید از گرفتن کد ارسال شده توسط فرستنده خودداری کنید. آنها پس از ارسال کد شما می توانند آن را مجدداً برای باز کردن قفل دستگاه خود ارسال کنند.



:: برچسب‌ها: ریموت ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

ریموت درب کرکره ای آنتن دار

می بینید ، همه چیز فشرده شده است. یک تراشه کوچک وجود دارد که کد ارسال شده را تولید می کند و یک جعبه نقره ای کوچک (اندازه نخود). تراشه کنترل هر کنترل کننده مدرن برای تأمین امنیت از چیزی به نام نماد ناوبری یا نماد چرخان (نمادی مرکب) استفاده می کند. از 40 بایت کد boilerplate استفاده می کند. 40 بایت (1 تریلیون) کد ممکن را ارائه می دهد. در اینجا چگونه کار می کند:

تراشه کنترل فرستنده شامل حافظه مکان است و شامل کد 40 بایت فعلی است. وقتی دکمه را روی ریموت کنترل می کنید ، یک کد 40 بایت را با یک کد عملکردی ارسال می کند که به دستگاه می گوید چه کاری می خواهید انجام دهید (قفل درب - قفل درها ، باز کردن صندوق عقب و غیره).

تراشه کنترل گیرنده همچنین دارای کد حافظه فعلی با کد 40 بایت فعلی است. اگر گیرنده کد مورد نیاز 40 بایت را دریافت کند ، یک عملکرد را انجام می دهد ، در غیر این صورت هیچ کاری انجام نمی دهد.

هم فرستنده و هم گیرنده از یک کامپیوتر و یک عدد تصادفی جعلی (تصادفی) استفاده می کنند. هنگامی که فرستنده کد 40 بایت ارسال می کند ، از یک ژنراتور شماره تصادفی برای شناسایی یک کد جدید که آن را در حافظه ذخیره می کند استفاده می کند. از طرف دیگر ، هنگامی که گیرنده کد معتبری را دریافت می کند ، از همان ژنراتور شماره تصادفی برای انتخاب استفاده می کند. از کد جدید استفاده می کند. در این روش فرستنده و گیرنده همزمان از نماد استفاده می کنند. گیرنده در صورت دریافت کد لازم ، درب را باز می کند.

اگر خیلی دور از ماشین باشید و به طور تصادفی دکمه فرستنده را فشار دهید ، فرستنده و گیرنده دیگر سازگار نخواهند بود. گیرنده با قبول هر یک از نمادهای معتبر زیر در یک دنباله عدد تصادفی ، این مشکل را حل می کند. به این ترتیب می توانید به اشتباه یک دکمه روی فرستنده را فشار دهید تا 256 بار به درستی کار کند. گیرنده هنوز انتقال را پذیرفته و کار درست را انجام می دهد. اما اگر به طور اتفاقی دکمه را 257 بار فشار دهم ، گیرنده کامل فرستنده را نادیده می گیرد و دیگر عملکردی نخواهد داشت. بنابراین ، اگر 3 ساله شما 300 بار دکمه فرستنده را فشار می دهد ، چه کاری باید انجام دهید تا گیرنده پس از آن آن را تشخیص ندهد؟ بیشتر اتومبیل راهی برای تنظیم مجدد به شما می دهد.

این یک روال عادی است:
سوئیچ احتراق را به مدت 10 ثانیه خاموش کنید و دوباره آن را روشن کنید. این به سیستم ایمنی خودرو می گوید که به حالت برنامه نویسی تغییر کند.

تمام دکمه های فرستنده را فشار دهید. می خواهید فرستنده خودرو را مشخص کنید. بیشتر اتومبیل ها اجازه می دهند تا چهار فرستنده داشته باشند. دکمه جرقه را خاموش کنید.

با داشتن کد 40 بایت ، چهار فرستنده و حداکثر 256 عدد تصادفی برای جلوگیری از هماهنگی ، یک میلیارد احتمال وجود دارد که فرستنده درهای دستگاه دیگر را باز کند. وقتی به این واقعیت فکر می کنید که همه تولید کنندگان اتومبیل از سیستم های مختلفی استفاده می کنند و جدیدترین سیستم ها از بایت های بیشتری استفاده می کنند ، باز کردن هر نوع کلید از راه دور تقریبا غیرممکن است.  برای خرید ریموت درب کرکره ای آنتن دار اینجا کلیک کنید.

همچنین می توانید توجه داشته باشید که کد شما نمی تواند با یک سیستم فرستنده دیگر کار کند. فرستنده درب پارکینگ قدیمی دارای کد 8 بایت مبتنی بر حالت سوئیچ DIP بود و هر کس می توانست کد را با اسکنر بی سیم ضبط کند و به راحتی آن را مجدداً برای باز کردن درب مجدداً ارسال کند. کد ارسال کننده پیچیده یافت شده برای هر کسی مانند درهای قدیمی بی فایده است ، هیچ راهی برای پیدا کردن کد فرستنده و گیرنده با گرفتن شماره های تصادفی وجود ندارد و ارسال مجدد کد ثبت شده هیچ تاثیری ندارد. با وجود تریلیون انتخاب کد ، هیچ راهی برای چک کردن همه کد ها وجود ندارد زیرا سالها طول می کشد.



:: برچسب‌ها: ریموت کنترل ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

دستگیره درب درجه یک

شاید باور کردن سخت باشد ، اما دسته یکی از اصلی ترین لوازم جانبی است که شما روزانه بارها و بارها و به طور ناخواسته لمس می کنید. و شما از آن برای ورود و بیرون رفتن ، در خانه ، محل کار و اماکن عمومی استفاده می کنید.

دستگیره ها به اصطلاح لوازم جانبی هستند که در ورود و خروج ساختمانها (مسکونی یا کار) نقش اساسی دارند.

همچنین نقش مهمی در ایمنی و امنیت ساختمان دارد.

نکته اصلی که قبل از خرید دسته دارای اهمیت است ، جنس دسته و پوشش آن است.

دستگیره های درب ضد سرقت و چوبی

دستگیره درب Barizan یکی از اصلی ترین لوازم جانبی است که به دو گروه گل رز و بشقاب تقسیم می شود.

دسته با پلاک دستگیره ها که یک تکه هستند ، دسته را می بینید و پلاک خود را تغییر می دهید.

این سبک دسته یکی از متداول ترین دستگیره ها است که سالها مورد استفاده قرار می گیرد و از تنوع بالایی برخوردار است.

دستگیره مدل دو تکه یا به اصطلاح روزت که بدون استفاده از پلاک طراحی شده است.

قفل و دسته جداگانه هستند و قفل یا سوئیچ با استفاده از یک سوئیچ روی درب نصب می شود.

امروزه دستگیره های روزت به دلیل ظاهری متفاوت و زیبا ، مخاطبان و طرفداران خاص خود را دارند.

اکثر مدل های دستگیره درب بهاریزان هر دو مدل را دارند و این گزینه را به مخاطبین خود می دهند.

بسته به سلیقه خود ، آنها می توانند طرح و رنگ دسته مورد نظر را در هر دو گروه انتخاب کنند.

چه مواد اولیه ای برای ساخت و ساخت دستگیره مناسب هستند؟

دستگیره های بهاریزان از مواد اولیه زیمک ، آلومینیوم و برنج ساخته شده و سپس با روکش های مختلف وارد بازار می شوند.

مواد اولیه مهم هستند زیرا باعث دوام بیشتر دسته می شوند.

البته حفظ اصول طراحی دسته نیز برای حفظ مقاومت آن بسیار مهم است.

شرکت بهاریزان با استفاده از مواد اولیه اروپایی و کنترل کامل بر روند پوشش را دارد.

یکنواختی پوشش های نهایی توسط واحد آزمایشگاهی از کیفیت ایده آل برخوردار است.

تأثیر پوشش تیتانیوم روی دسته در بهاریزان چیست؟

روکش نهایی تیتانیوم روی قسمتها و دستگیره های درب بهاریزان قرار داده شده است.

این روکش با روش فیزیکی بخار Deposition توسط جدیدترین فناوری در جهان از Balzer سوئیس ساخته شده است.

پوشش تیتانیوم باعث می شود که درب درب بسیار قوی و کاملاً مقاوم در برابر خراش باشد.

این نوع پوشش تیتانیوم در کاتالوگ شرکت و محصولات با آرم PVD تعریف شده است.

از استحکام بسیار بالایی در برابر خراش و سایش برخوردار است و دارای 20 سال ضمانت است.



:: برچسب‌ها: دستگیره درب ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

مقاومتهای طرف ثانویه ، RS و XS باید به طرف اصلی منتقل شوند. این مقاومت ها در واقع برابر با تلفات مس و پراکندگی در طرف ثانویه هستند و با سیم پیچ ثانویه در سری قرار می گیرند.
دایره موازی حاصل ، دایره موازی دقیق نامیده می شود ، اگرچه در این دایره معادل آن ، برخی ملاحظات پیچیده مانند اثرات غیرخطی را نادیده می گیرد.

انواع مختلفی از ترانسفورماتورها را به منظور دستیابی به اهداف استفاده از آنها در برنامه های مختلف ایجاد کنید. از میان اینها انواع مختلفی از ترانسفورماتورهای بیشتر وجود دارد که می توان به شرح زیر اشاره کرد:

ترانسفورماتور مطابق با مقاومت
ترانس برق
ترانسفورماتور فعلی
مبدل هسته هوا
یک راکتور برای اشباع
ترانسفورماتور اتصال مثلثی باز (V-V) و ترانسفورماتور Scott-T (اتصال اسکات)
ترانسفورماتور دیفرانسیل خطی متغیر

ترانسفورماتور اتوماتیک ترانسفورماتور است که فقط از یک سیم پیچ تشکیل شده است. این سیم پیچ دارای دو انتهای ورودی و خروجی است و یک انتهای بین آنها. می توان گفت سیم پیچ کوتاه تر (که سیم پیچ ثانویه در ترانسفورماتور کاهنده در نظر گرفته می شود) بخشی از سیم پیچ بالاتر است. در چنین ترانسفورماتورها ، تا زمانی که نسبت سرعت ولتاژ در دو چرخه برابر باشد ، ولتاژ خروجی از نسبت سیم پیچ تعداد چرخش سیم پیچ ها به ولتاژ ورودی بدست می آید. با قرار دادن تیغه کشویی به جای مرکز ترانسفورماتور می توان تا حدودی نسبت سیم پیچ اصلی و فرعی را تغییر داد و بدین ترتیب ولتاژ ترمینال خروجی ترانسفورماتور را تغییر داد. مزیت استفاده از ترانسفورماتورهای اتوماتیک کمتر است زیرا از دو سیم پیچ استفاده می کنند و فقط از یک سیم پیچ استفاده می کنند.

ضرر چنین ترانسفورماتورها این است که نمی توان آنها را با ترانسفورماتور جدا کرد و مشکل دیگر عدم امنیت هنگام استفاده از آن است. اگر سیم ثانویه قطع یا سوزانده شود ، ممکن است باعث شود خروجی همان ولتاژ ورودی باشد.

ترانسفورماتور سه فاز
دو نوع ترانسفورماتور سه فاز از نظر ظاهر وجود دارد:
ترانسفورماتورهای سه فاز ترانسفورماتورهای سه فاز متشکل از سه ترانسفورماتور تک فاز.
ترانسفورماتورهای یکپارچه متشکل از یک هسته مشترک.
ترانسفورماتورهای سه فاز ترانسفورماتورهای سه فاز: این ترانسفورماتورها از سه ترانسفورماتور تک فاز با سه سیم پیچ اصلی و سه سیم پیچ ثانویه تشکیل شده است که باید به روش های زیر به هم متصل شوند:
اتصال ستاره-ستاره (Y-Y): سه سیم پیچ اصلی به شکل ستاره و دیگری به شکل ستاره تشکیل شده اند. از این اتصال بندرت استفاده می شود.

اتصال مثلثی-مثلثی (∆-∆): اتصال سیم پیچ اولیه و فرعی به صورت مثلث است. مزیت این اتصال این است که می توان یکی از ترانسفورماتورها را برای تعمیر برای تعمیر از مدار خارج کرد و دو ترانسفورماتور باقیمانده می توانند اشتراک سه فاز را فراهم کنند.

اتصال مثلث Star (Y-Δ): در این نوع اتصال از فشار قوی برای کاهش ولتاژ استفاده می شود ، زیرا در اتصال ستاره ، ولتاژ خط بر روی دو سیم پیچ اعمال می شود ، اما در یک مثلث بر روی یک سیم پیچ اعمال می شود.

اتصال Triple Star (Δ-Y): برای افزایش ولتاژ ، ژنراتورهای دارای ولتاژ بالا در نیروگاه ها نصب می شوند زیرا طرف ستاره به یک ولتاژ بالا متصل شده و نقطه خنثی را می توان زمین زد ، حتی در سیستم های کم فشار این سیستم برای مصارف خانگی. و از نظر تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد زیرا مشترکانی وجود دارند که به برق تک فاز نیاز دارند و برخی به برق سه فاز نیاز دارند

مرتب سازی
ورودی و خروجی ترانسفورماتور برای تثبیت ولتاژ و محافظت از 6 کیلووات 220 ولت. اتصال مناسب فاز و صفر به فاز صحیح و ورودی صفر برای جلوگیری از رعد و برق طوفان دو فاز بسیار مهم است. شما باید این مسئله را بررسی کرده و آن را با راهنما تطبیق دهید ، زیرا برخی از شرکت ها مجوزهای نصب را به خرده فروشان می دهند و ممکن است جزئیاتی در تعهد کار وجود داشته باشد.

با توجه به کاربردهای مختلف ترانسفورماتورها ، آنها طبق پارامترهای مختلف طبقه بندی می شوند:
بر اساس طبقه برق: از کسری از ولتاژ-آمپر تا بیش از هزار مگاوات آمپر.
بر اساس دامنه فرکانس: فرکانس قدرت ، فرکانس صوتی ، فرکانس رادیویی
بسته به دسته ولتاژ: از چند ولت تا چند صد کیلوولت
بسته به نوع خنک کننده: خنک کننده هوا ، خنک کننده روغن ، خنک کننده فن ، خنک کننده آب.
بسته به نوع کاربرد: منبع تغذیه ، تنظیم امپدانس ، تثبیت کننده ولتاژ و جریان خروجی یا عایق موجود در مدار.
با توجه به هدف نهایی برنامه: تقسیم ، اصلاح ، ایجاد قوس ، ایجاد تقویت کننده.
بستگی به نسبت پیچش دارد: افزایش می یابد ، کاهش می یابد ، جدا شده ها (تقریباً با همان نسبت به دو پیچ) ، متفاوت است.

ساختمان
هسته
لایه هسته
لایه هسته ترانسفورماتور جریان پوست را به شدت کاهش می دهد.



:: برچسب‌ها: ترانسفورماتور ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

مشکلی که تلویزیونهای رنگی در اوایل بازار با آن روبرو بودند بسیار شبیه به مشکلات تلویزیون های سه بعدی و سایر فناوری های جدید بود. تلویزیون رنگی در دسترس عموم بود ، اما شبکه های تلویزیونی کمتر علاقه ای به پخش محتوای رنگی داشتند. به همین دلیل ، بین سالهای 1954 تا 1965 ، کمتر کسی تلویزیون رنگی خرید. اما از سال 1966 به بعد ، برنامه نویسی رنگ به تدریج گسترش یافته و تلویزیون رنگی از آن زمان بسیار محبوب شده است.

تلویزیون های دیجیتال
تاکنون سیگنال های تلویزیونی و صوتی به طور مشابه منتقل می شدند ، اما با ظهور رایانه های قدرتمند و مقرون به صرفه در دهه 1990 ، ایده تلویزیون دیجیتال قوی تر شد. به این ترتیب ، سیگنال های سمعی و بصری به صورت دیجیتالی پردازش و به صورت یکنواخت منتقل می شوند. از آنجا که داده ها به این روش منسجم تر منتقل می شوند ، تلویزیون های دیجیتال می توانند بیش از یک کانال را در یک پهنای باند دریافت کنند.

علاوه بر این ، کیفیت تصویر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. این نوآوری در آن زمان بسیار مهم بود و از زمان معرفی تلویزیون رنگی در دهه 1950 یکی از مهمترین تحولات در صنعت تلویزیون محسوب می شود.

این ایده نخستین بار در سال 1986 توسط وزارت پست و ارتباطات ژاپن مطرح شد ، اما در آن زمان به دلیل داشتن پهنای باند و داده های انتقال زیاد ، ایجاد چنین سیستمی عملا غیرممکن بود. اما در دهه 1990 با پیشرفت تکنولوژی در مناطقی مانند تبدیل گسسته کسین و قالبهای فشرده سازی فیلم ، ایده تلویزیون دیجیتال به تدریج به واقعیت تبدیل شد. انتقال سیگنال های دیجیتال از اواخر دهه 2000 آغاز شد. در همین حال ، تمام دولتهای جهان موافقت کرده اند که ارسال پیام های آنالوگ تا سال 2010 پایان یابد.

در ابتدا روند دیجیتالی شدن سیگنال های تلویزیونی کند بود زیرا تجهیزات مورد نیاز بسیار گران بودند. اما با کاهش هزینه ها ، خانواده های بیشتری به تلویزیون دیجیتال روی می آورند و اکنون انتظار می رود که تا پایان سال 2020 ، تمام سیگنال های تلویزیونی در سراسر جهان منتقل شوند.

تلویزیون هوشمند
تلویزیون های دیجیتال نیز راه را برای نوآوری های دیگر ، مانند تلویزیون های هوشمند ، هموار کرد. Smart TV یک تلویزیون است که دارای اتصال به اینترنت است و همچنین دارای ویژگی های وب 2.0 است. این تلویزیون ها ترکیبی از چندین دستگاه مختلف مانند رایانه و گیرنده دیجیتال است. این دستگاه ها علاوه بر دریافت سیگنال های تلویزیونی ، می توانند به اینترنت ، رسانه های تعاملی و سرویس های پخش آنلاین مانند Netflix و Apple TV دسترسی پیدا کنند. علاوه بر این ، تلویزیون های هوشمند سیستم عامل خاص خود را دارند.

تلویزیون های سه بعدی
تلویزیون های سه بعدی از فناوری هایی مانند سایه ، نمایشگرهای چند وجهی ، فرمت 2D + Z و سایر شکل های پخش 3 بعدی استفاده می کنند تا مخاطب بتواند عمق تصاویر را درک کند. نمونه های اولیه از این نوع تلویزیون اولین بار در سال 1928 توسط جان پرنده معرفی شد. اولین تلویزیون سه بعدی در سال 1953 ساخته شد. اما با ظهور تلویزیون های دیجیتال ، تلویزیون های سه بعدی به طور قابل توجهی بهبود یافته و مدرن تر شده اند.

تلویزیون های سه بعدی خیلی موفق نبودند. اگرچه این نوع تلویزیونها برای پخش محتوای سه‌بعدی از طریق Blu-ray بسیار محبوب هستند ، اما تولید محتوای سه‌بعدی برای آنها نتوانسته است بازخورد مثبت کاربران را به خود جلب کند. بسیاری از کانالهایی که محتوای سه بعدی را پخش می کنند ، طی چند سال گذشته بسته شده اند و براساس گزارش ها ، فروش این تلویزیون ها کاهش یافته است.



:: برچسب‌ها: تلویزیون ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

قفل مقابل برقی

آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه می توانید درب جلو یک آپارتمان مانند درب پاسیوی فلزی را کنترل کنید؟ آیا شما یکی از آن دسته از کاربرانی هستید که نمی خواهید وقتی مشتری شما به محل کار شما می آید از میز کار خود بیدار شوید و در را باز کنید؟ فکر می کنید بهترین راه کنترل درب اتاق شما چیست؟

قفل مقابل برقی بهترین ابزار برای برقراری درب ضد سرقت و کلیه دربهای آپارتمانی است. این قفل دارای آدرسهای دیگری در اصناف مختلف مانند قفل مغزی برقی، قفل لادری ، قفل مدیریتی و قفل منشی است و برای محافظت از درها و دزدگیرها از راه دور از درب ها و دفاتر استفاده می شود. قفل های مقابل الکتریکی به دو نوع ایرانی و خارجی تقسیم می شود ، قفل مقابل الکتریکی ایرانی با مارک هایی مانند Taba ، Rugby و Electropec در بازار به فروش می رسد و قفل های برقی خارجی تحت برند FF Germany (effeff) و Spain Saro (سارو) فروخته می شوند. Yale ، dorcas ، kale و o&c در بازار حضور دارند. شایان ذکر است که مارک های خارجی این محصول از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و اگر می خواهید از این مارک ها استفاده کنید باید هزینه بیشتری بپردازید.

قفل مغزی برقی چگونه کار می کند؟
قفل مقابل برقی یا قفل مغزی برقی که به انگلیسی به آن استرایک لاک گفته می شود از یک سیم پیچ و یک قاب فلزی متصل به یکدیگر با دو پیچ است که با چرخاندن این پیچ ها می توان باز و تغییر شکل داد. قاب را تنظیم کرده و ببندید تا متناسب با جهت باز شدن درب آن باز شود. این بدان معنی است که می توان قفل مغزی الکتریکی را در سمت راست و باز در سمت چپ تنظیم کرد. یک زبانه متحرک در پرونده قفل سیم پیچ قرار داده شده است که از 8 تا 12 ولت AC / dc کار می کند. خلاص شوید. در این حالت با فشار دادن درب می توان باز کرد. قفل جلوی الکتریکی دارای یک اهرم موقعیت یابی است که با استفاده از آن می توانید عملکرد زبانه منتقل شده را در حالت آزادسازی معمولی یا دائمی تنظیم کنید. اگر این اهرم در حالت آزادسازی دائمی باشد ، دیگر نیازی به استفاده از ریموت کنترل یا کلید را برای وارد کردن فشار نخواهید داشت و پس از رسیدن به درب آن را فشار دهید. این حالت وقتی مفید است که خطوط زیادی را از طریق این درب داشته باشید و نیازی به کنترل ترافیک نداشته باشید. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید

نصب قفل جلوی برقی روی درب آپارتمان
اگر می خواهید قفل جلوی برقی را بر روی درب ضد سرقت نصب کنید ، باید مدلی را با اندازه برش بزرگتر روی قاب انتخاب کنید تا توپی های قفل درب به راحتی در داخل حرکت کنند. بنابراین به خاطر داشته باشید که قفل جلوی برقی به دو مدل تقسیم می شود. قفل برقی درب ضد سرقت و قفل برقی درب برقی درب های چوبی ، تنها تفاوت آن در اندازه قطعات روی آنها است. برای نصب ابتدا باید قاب درب را با سنگ زنی به اندازه یک پرونده قفل برقی برش بزنید تا پرونده درون قاب قرار گیرد ، سپس قاب را به قاب ببندید. به خاطر داشته باشید که قطعات قاب باید به گونه ای باشد که لبه متحرک قفل برقی از فضای کافی برای بازگرداندن هنگام باز شدن برخوردار باشد. پس از انجام این مراحل و ایمن کردن قفل جلوی برقی ، ابتدا اهرم کنترل کیس را رها کنید ، در را باز کنید و چندین بار آن را ببندید تا از نصب مناسب اطمینان حاصل کنید. سپس اهرم تنظیم را به حالت عادی خود برگردانید و درب را ببندید.

حالا ولتاژ را روی قفل بمالید و سپس درب را فشار دهید تا مطمئن شوید که به درستی کار می کند. اگر فایل را می شنوید نگران نباشید ، اما درب باز نشده است. قفل برقی معمولاً اگر لبه متحرک را از طریق زبانه درب محکم فشار دهید به درستی کار نمی کند. برای حل این مشکل می توانید از دو پیچ تنظیم شده روی پرونده استفاده کنید. با شل کردن این پیچ ها ، می توانید لبه حرکت شده را کمی عقب بکشید تا هنگام بسته شدن درب ، لبه تحت فشار زیادی قرار نگیرد. سپس پیچ های تنظیم را ببندید و درب را ببندید. قفل جلوی الکتریکی را تکرار کنید تا از کار درستی استفاده کنید. اخیراً ، شرکت کلیتک آموزش کامل با عنوان "چگونه می توان قفل برقی درب ضد سرقت" را راه اندازی کرد را در وب سایت خود قرار داده است، که می توانید در گوگل جستجو کنید.

نتایجی که اظهار شده

برای استفاده از قفل برقی درب ، به نکاتی توجه کنید:

در کدام بخش قصد استفاده از مغزی برقی را دارید؟ درب ضد سرقت ، چوبی و فلزی؟

با چه قفل های برقی می توانید کنترل کنید؟ ایرانی یا خارجی؟

آیا شما در نصب قفل تجربه دارید یا می خواهید آموزش را مشاهده کنید؟



:: برچسب‌ها: قفل برقی درب ضدسرقت ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

مشکلات ترانس ها

تعاریف ساده شده در بالا بسیاری از مسائل پیچیده پیرامون ترانسفورماتور را در بر نمی گیرد.
در ترانسفورماتور ایده آل ، ترانسفورماتور شامل یک هسته بدون مقاومت مغناطیسی و دو سیم پیچ بدون مقاومت الکتریکی است. هنگامی که ولتاژ به ورودی اصلی ترانسفورماتور اعمال می شود ، باید جریان کوچکی از طریق سیم پیچ اصلی جریان یابد تا جریان در مدار مغناطیسی پایه ایجاد شود. از آنجا که هسته موجود در ترانسفورماتور ایده آل مقاومت مغناطیسی ندارد ، این جریان حداقل خواهد بود ، در حالی که در ترانسفورماتور واقعی این جریان بخشی از تلفات ترانسفورماتور خواهد بود.

ملاحظات عملی
در ترانسفورماتورهای ایده آل ، شار مغناطیسی تولید شده توسط سیم پیچ اول کاملاً توسط سیم پیچ دوم جذب می شود ، اما در واقع بخشی از شار مغناطیسی است که در فضای اطراف پراکنده شده است (نشت می کند). به جریان که در طول انتقال از مسیر خود جدا می شود جریان جریان نامیده می شود. این جریان نشتی دارای اثر القایی بر روی کویل ها می باشد ، در نتیجه در هر چرخه انرژی در کویل صرفه جویی می شود و در نیمه آخر چرخه آزاد می شود. این اثر باعث کاهش مستقیم انرژی نخواهد شد ، اما به دلیل فاز متفاوت باعث ایجاد مشکل در تنظیم ولتاژ خواهد شد و در نتیجه باعث می شود ولتاژ ثانویه نسبت واقعی آن به ولتاژ اولیه حفظ شود. این اثر به ویژه در بارهای بزرگ ظاهر می شود. به همین دلیل ، ترانسفورماتورهای توزیع به گونه ای طراحی شده اند که حداقل تلفات نشتی داشته باشند.

با این حال ، در برخی از برنامه ها ، ضرر بالا نشت یک مزیت است. در این مبدل ها ، آنها با استفاده از روش هایی مانند ایجاد مسیر مغناطیسی طولانی ، شکاف هوا یا مسیر جانبی مغناطیسی ، جریان نشتی را افزایش می دهند. دلیل افزایش عمدی تلفات پراکندگی در این ترانسفورماتورها ، توانایی بالای این نوع ترانسفورماتور در مقاومت در برابر اتصال کوتاه است. این مبدل ها برای تأمین انرژی بارهای منفی از قبیل دستگاه های جوشکاری (یا تجهیزات دیگری که از قوس الکتریکی استفاده می کند) و لامپ های بخار جیوه و پانل های نئونی یا برای تأمین امنیت در بارهایی که احتمالاً مدارهای کوتاه وجود دارد استفاده می شود.

اثر فرکانس
مشتق زمان در قانون القایی فارادی نشان می دهد که جریان در سیم پیچ برابر با تمامیت ولتاژ ورودی است. در ترانسفورماتورهای ایده آل ، افزایش جریان سیم پیچ به صورت خطی است ، اما در عمل شار مغناطیسی با سرعت نسبتاً بالایی افزایش می یابد و این افزایش تا رسیدن شار به نقطه اشباع مغناطیسی هسته ادامه می یابد. با توجه به افزایش ناگهانی جریان مغناطیسی در ترانسفورماتور واقعی ، همه مبدل ها باید همیشه با جریان متناوب سینوسی (نه پالس) کار کنند.

معادله EMF عمومی برای ترانسفورماتورها
اگر شار مغناطیسی سینوسی در نظر گرفته شود ، رابطه بین ولتاژ E با فرکانس منبع f و تعداد چرخش N و سطح مقطع هسته A و حداکثر چگالی مغناطیسی B از روابط عمومی EMF به شرح زیر بدست می آید:

برای ترانسفورماتور با چگالی مغناطیسی ثابت ، EMF با افزایش فرکانس افزایش می یابد ، اثر آن می تواند از معادله عمومی EMF محاسبه شود. بنابراین ، با استفاده از ترانسفورماتورها در فرکانس های بالاتر ، می توان راندمان آنها را در رابطه با وزن آنها افزایش داد ، زیرا یک ترانسفورماتور اندازه ثابت پایه در فرکانس های بالاتر می تواند انرژی بیشتری را بین سیم پیچ ها جابجا کند و برای ایجاد مقاومت مداوم به تعداد کمتری از سیم پیچ ها نیاز است. . با این حال ، اورکلاک می تواند به ضررهای مضاعف مانند تأثیرات سیستم سیستم پایه و سطحی منجر شود. در هواپیماها و برخی تجهیزات نظامی از فرکانس 400 هرتز استفاده می شود ، زیرا با این کار علاوه بر افزایش برخی از تلفات ، می توان اندازه تجهیزات را کاهش داد.

به طور کلی ، استفاده از ترانسفورماتور می تواند در ولتاژ اسمی افزایش یابد ، اما فرکانس اسمی جریان مغناطیسی و در نتیجه در فرکانس پایین تر از فرکانس دارای امتیاز جریان مغناطیسی می تواند بسیار افزایش یابد. با این حال ، استفاده از ترانسفورماتورها باید قبل از انجام بررسی در فرکانس های بالاتر یا پایین تر از فرکانس امتیاز سنجیده شود تا شرایط کار ایمن ترانسفورماتور مانند ولتاژ و تلفات و استفاده از سیستم خنک کننده ویژه را بررسی کنید. به عنوان مثال ، ترانسفورماتورها برای محافظت در برابر ولتاژ به دلیل افزایش فرکانس باید به رله های حفاظت ولتاژ برای هر فرکانس مجهز شوند.



:: برچسب‌ها: ترانسفورماتور ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

تلویزیون مهمان خانه های مردم

تلویزیونهایی که سالهاست خانه های سراسر جهان را فتح می کنند ، از مدلهای مکانیکی گرفته تا الکترونیکی ، مسیری طولانی را طی کرده اند. در سال 1947 ، این جعبه جادویی راهی خانه های هزاران آمریکایی شد ، اما آغاز تاریخ تلویزیون را باید تقریباً به مدت یک قرن دنبال کرد.

تلویزیونهای مکانیکی قرن بیستم
پیش از ظهور تلویزیون های برقی ، تلویزیون های مکانیکی در اوایل قرن بیستم معرفی می شدند. آنها این کار را با اسکن مکانیکی تصاویر و ارسال آنها به صفحه انجام دادند. با این حال ، در مقایسه با مدل های امروزی ، نحوه کار بسیار بدوی به نظر می رسید.

یکی از قدیمی ترین تلویزیون های مکانیکی از یک دیسک چرخان با سوراخ های مارپیچی تشکیل شده است. این دستگاه توسط دو مخترع جداگانه ساخته شده است: جان لوجی برد در انگلستان و چارلز فرانسیس جنکینز در ایالات متحده. هر دو دستگاه در اوایل دهه 1920 اختراع شدند.

جان لاگی برد در تلویزیون خصوصی خود کار می کند
اما پیش از این دو ، مخترع آلمانی ، پل گوتلیب نیبکو ، اولین تلویزیون مکانیکی را توسعه داد. تلویزیون نیپکو با استفاده از یک دیسک چرخشی فلزی با دقت 18 خط تصاویر را از روی سیمها انتقال داد. البته نیپکو به جای تلویزیون نام "تلسکوپ برقی" را انتخاب کرد.

در سال 1907 ، دو مخترع به نام های بوریس راوزینگ از روسیه و آلن آرچیبالد کمپبل سوینتون ، یک لوله اشعه کاتدی را با یک سیستم اسکن مکانیکی ترکیب کردند تا یک سیستم تلویزیونی کاملاً جدید ایجاد کنند. سرانجام ، تلاشهای اولیه آنها جهان را به ساخت اولین تلویزیون های برقی در سالهای بعد سوق داد.

تلویزیونهای مکانیکی چگونه کار می کنند؟
تلویزیون های مکانیکی از دو طرف فرستنده و گیرنده از تورنت استفاده می کردند. دیسک ها سوراخ های مارپیچی داشتند.
برای ارسال عکس با استفاده از این سیستم ، دوربین باید در فضای کاملاً تاریک قرار گرفته و از منبع نوری بسیار قوی در پشت دیسک استفاده کنید. دیسک با استفاده از یک درایو چرخانده می شد و هر چرخش یک قاب تصویر تلویزیون را تشکیل می داد.

تلویزیون مکانیکی
تلویزیون مکانیکی اصلی جان Logie Byrd دارای 30 سوراخ بود و دیسک خود را با سرعت 12.5 بار در ثانیه می چرخاند. در جلوی دیسک لنزهایی قرار داشتند تا نور را به سوژه متمرکز کنند. هنگامی که نور به یک هدف برخورد می کند ، آن را در سلول فوتوالکتریک منعکس می کند ، که انرژی نور را به تکانه های الکتریکی تبدیل می کند. این تکانه ها به شکل امواج الکتریکی از طریق هوا به گیرنده فرستاده می شوند.

در کنار گیرنده ، تورنت با همان سرعت دیسک انتقال می چرخید. برای این منظور ، درایوهای دو طرف گیرنده گیربکس باید با یکدیگر هم تراز شوند تا به درستی تصویر نمایش داده شود.

واحد گیرنده مجهز به گیرنده ای است که امواج را دریافت می کند و آنها را به لامپ نئونی در پشت دیسک گیرنده می فرستد. وقتی لامپ روشن شد و بر اساس سیگنال دریافت شده ، تابش نور را آغاز کرد ، دیسک شروع به چرخش کرد. سرانجام ، در کنار گیرنده می توان تصویر ضبط شده را در کنار فرستنده نشان داد.

اختراع اولین تلویزیون الکترونیکی
اولین سازنده تلویزیون الکترونیکی تا زمانی که 14 سال داشت در خانه ای بدون برق زندگی می کرد

اولین تلویزیونهای الکترونیکی در سال 1927 توسط مخترع 21 ساله فیلو تیلور فارنزورث تولید شد. جالب است که فیلو تا 14 سالگی در خانه ای بدون برق زندگی می کرد. از زمانی که در دبیرستان بود ، شروع به فکر کردن در مورد سیستمی کرد که بتواند از تصاویر متحرک استفاده کند. تصور کنید که این تصاویر به یک نماد تبدیل شده و از طریق امواج رادیویی به دستگاه های دیگر منتقل می شوند. البته ، 16 سال قبل از موفقیت فارنزورث ، مخترع روسی بوریس روزینگ آزمایش های اساسی ارسال عکس را انجام داد.



:: برچسب‌ها: تلویزیون ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

باتری ریموت اکسل
آیا باز کردن درب گاراژ شما سرسخت است؟ آیا برای باز کردن درب مجبورید چندین بار دکمه های کنترل از راه دور درب گاراژ را فشار دهید؟ ظاهرا باتری از راه دور درب گاراژ شما در راه خارج است. بسیار بعید است که ریموت خراب باشد و اگر درب به طور کامل پاسخ ندهد یا برخورد کند و از دست برود ، باتری از راه دور اولین چیزی است که می توانید بررسی کنید. با توجه به ساده بودن تعویض باتری ، باید قبل از بیرون آمدن کامل درب گاراژ ، این کار را انجام دهید. هشدار داده می شود که پس از تعویض باتری ، مجدداً مسافت ها را از راه دور برنامه ریزی مجدد کنید ، حتماً قبل از ادامه کار ، کل دفترچه راهنما را بخوانید و / یا با خدمات تعمیر درب گاراژ خود تماس بگیرید.

مرحله 1: کنترل از راه دور درب گاراژ خود را باز کنید.
درب گاراژ را از راه دور تلنگر کنید و یک پشتی قابل جابجایی را مشاهده خواهید کرد. اگر هیچ پوشش واضحی برای حذف وجود نداشته باشد ، ممکن است کل مسکن از راه دور به دو قسمت تقسیم شود. معمولاً می توانید با فشار دادن و کشویی کاور ، کاور را برداشته و یا کنترل از راه دور را باز کنید. بعضی اوقات پیچ است که پوشش آن را نگه می دارد. اگر اینگونه باشد ، احتمالاً به یک پیچ گوشتی کوچک احتیاج دارید. اگر پیچ گوشتی شما خیلی بزرگ است ، ممکن است به یک پیچ گوشتی کوچک اضافی مانند آنهایی که در کیت های تعمیر عینک وجود دارند احتیاج داشته باشید. بسته 5 عددی باتری ریموت کنترل اکسل را مشاهده کنید.

مرحله 2: باتری را برداشته و شناسایی کرده و جایگزینی را خریداری کنید
باتری معمولاً مانند یک سکه یک شکل مسطح و گرد است. بعضی اوقات قلیایی بسیار کمی است ، اما بندرت. باتری های با ارز معمولاً فقط از بین می روند یا بیرون می روند. باتری را با خود به داروخانه یا فروشگاه لوازم خودرو ببرید. شخصی خوشحال خواهد شد که به شما در یافتن مسابقه کمک کند ، اما نوع باتری باید به طور واضح روی خود باتری چاپ شود. این معمولاً ترتیب کوتاهی از حروف و اعداد است ، مانند CR2032.

مرحله 3: باتری را وارد کرده و کنترل از راه دور را دوباره برنامه ریزی کنید
باتری قابل تعویض را وارد کرده و درپوش را با مراحل معکوس انجام شده برای حذف آن تعویض کنید. احتمالاً در این مرحله باید برنامه ریموت خود را دوباره برنامه ریزی کنید. ساده تر از آن است که به نظر برسد که دهانه های مدرن برای تنظیم ریموت شما با یک دکمه واحد همراه هستند ، اگرچه بازکن های قدیمی تر از سوئیچ های غوطه وری برای تنظیم ریموت استفاده می کنند. شماره مدل مدل خود را پیدا کنید و به دنبال راهنمای در پرونده های خود یا به صورت آنلاین باشید. راهنما گام به گام نحوه برنامه ریزی از راه دور را به شما نشان می دهد.



:: برچسب‌ها: باتری ریموت کنترل ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

ترانسفورماتور

دوستان عزیز ، در جلسات قبلی با برق آشنا شدیم و تفاوت جریان مستقیم و جریان متناوب را درک کردیم. در این جلسه می خواهیم اولین مؤلفه برق و الکترونیک را معرفی کنیم. این عنصر ترانسفورماتور است و این عنصر در ابعاد کوچک در الکترونیک و در ابعاد بزرگ در برق صنعتی و الکترونیک قدرت استفاده می شود. البته باید یادآوری کنم که تئوری ما تئوری و محاسباتی نیست و در زیر هر پست سعی می کنم منابع خوبی برای محاسبه ارائه دهم.

ترانسفورماتور چیست؟
ترانسفورماتور یا به طور معمول ترانسفورماتور ، عنصری یا قطعه ای است که از دو سیم پیچ تشکیل شده است ، که معمولاً روی یک هسته فلزی از مواد مختلف باد می کنند ، در تصویر زیر می توانید به وضوح آنچه را که گم شده ام را ببینید!

این ترانسفورماتور اکنون چه کاری انجام می دهد؟
وقتی یک ترانسفورماتور روی سیم پیچ AC یا AC اعمال می شود ، جریان را به صورت بی سیم و بدون اتصال سیم به اصطلاح سیم پیچ دیگر منتقل می کند ، یا به اصطلاح القایی!

بگذارید یک مثال ساده را برای شما مثال بزنم: در خانه های شما مشاهده کرده اید که در دستگاه ها مخصوصاً تلویزیونهای CRT و Sega که ما به عنوان کودک استفاده می کردیم ، می گوید: 220 ولت یا 110 ولت ، که در ایران 220 ولت است ، اما دستگاه های مختلف لزوماً مانند 220 ولت ولتاژ ثابت ندارند. آنها کار نمی کنند ، اما می بینید که 220 ولت در تمام دستگاه ها نوشته شده است! به طور خلاصه ، با یک ترانسفورماتور (اکنون که ارائه دهندگان سوئیچینگ رشد کرده اند ، اعضای حرفه ای اهمیتی نمی دهند.

مثلا در تلویزیون ما یک ترانسفورماتور برای مدارها داریم که ولتاژ را کم می کند ، مثلاً به 24 ولت ، و ما یک ترانسفورماتور رو به رشد داریم که 220 ولت را به 5000 ولت تبدیل می کند!

تعریف علمی ترانسفورماتور
ترانسفورماتور وسیله ای است که انرژی الکتریکی را از یک مدار به مدار دیگر از طریق دو یا چند چرخش از طریق القاء الکتریکی منتقل می کند.

از آنجا که جریان در مدار اول (ترانسفورماتور اولیه) یک میدان مغناطیسی را در اطراف سیم پیچ اول ایجاد می کند ، این میدان مغناطیسی به نوبه خود ولتاژ را در مدار دوم تولید می کند که یک بار به مدار اضافه می شود. دوم ، این ولتاژ می تواند یک جریان ثانویه ایجاد کند.

تعریف دیگری برای ترانسفورماتور
اگر دو سیم پیچ در کنار یکدیگر قرار بگیرند و یک جریان متغیر از طریق یکی از آنها عبور یابد ، ولتاژ در سیم پیچ دیگر ایجاد می شود. در حقیقت ، با انتقال جریان متغیر از طریق سیم پیچ اولیه ، یعنی کویل که ورودی به آن اعمال می شود ، یک میدان مغناطیسی متغیر در اطراف آن ایجاد می شود. این قسمت متغیر سیم پیچ دوم را شکسته و ولتاژ موجود در آن را القا می کند.

این پدیده پایه و اساس کار ترانسفورماتورها است. توجه داشته باشید که در ترانسفورماتور هیچ تماس الکتریکی بین سیم پیچ های اولیه و ثانویه وجود ندارد و انرژی ورودی کاملاً از طریق میدان مغناطیسی به دوم منتقل می شود.

ظاهراً در انتهای کوچه ها و خصوصاً در بزرگراه ها ، ترانسفورماتورهای بزرگ با ابعاد مثلاً 1 * 1 متر به نام ترانسفورماتور ولتاژ ، از این ترانسفورماتورها به ترانسفورماتورهای بسیار کوچک با ابعاد 1 * 1 سانتی متر در مدارهای الکترونیکی منتقل می شوند و همه از یک اصل پیروی می کنند که قانون القاء میدان مغناطیسی است. ، اینکه در فیزیک برق و مغناطیس علت این رویداد جالب را خواهید یافت.

برنامه ترانسفورماتور
افزایش و کاهش ولتاژ و جریان و یا علمی تر انتقال برق! از لحاظ تئوریکی ، اگر یک انتهای سیم پیچ 100 وات قدرت داشته باشد ، اگر تلفات را حساب نکنیم ، در سیم پیچ دیگر 100 وات نیرو خواهیم داشت. بنابراین ترانسفورماتور به تنهایی قدرت تولید نمی کند ، فقط انتقال می یابد!

ترانسفورماتور ولتاژ ترانسفورماتور ، ترانسفورماتورهای سازگار با امپدانس در تقویت کننده ها ، عایقهای ترانسفورماتور در تعمیرات ، ترانسفورماتورهای کاهش ولتاژ به عنوان منبع تغذیه برای مدارهای الکترونیکی ، ترانسفورماتورهای مورد استفاده در منابع تعویض و ...

نحوه معرفی ترانسفورماتورها در الکترونیک
در زیر این پیوندهایی وجود دارد که عملکرد دقیق ترانسفورماتور را توضیح می دهد و من نمی خواهم آن را بازنویسی کنم ، فقط آنچه من می خواهم از این پست یاد بگیرم سه مورد است که ما در بحث های بعدی از آنها استفاده خواهیم کرد ، ترانسفورماتور یا ترانسفورماتور چیست؟ چیکار میکنه؟ از کجا استفاده می شود؟ و حلقه ساده ای را که در مطالب پیشرفته استفاده می کنیم در نظر بگیرید ، فقط حتماً لینک های زیر را بخوانید.

امیدوارم با خواندن این مقاله و پرونده های زیر ، درک اساسی در مورد ترانسفورماتورها پیدا کرده باشید ، سعی خواهیم کرد در مورد انواع و کاربردهای آن و نحوه محاسبه آنها در آینده بیشتر بحث کنیم.

 



:: برچسب‌ها: ترانسفورماتور ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 مرداد 1399 | نظرات ()